Traseul pe zile Viena – Mauthausen – Gosen – Flossenburg (Pelerinaj cu biciclete in memoriam Dietrich Bonhoeffer și OECMR – Hospice Emanuel) #REZIST

AMR 8 zile. Pregătim ultimele detalii referitoare la traseul nostru pentru pelerinajul din acest an.

S-au conturat traseele, locațiile, echipa de traseu și echipa de asistență rutieră. Le mulțumim tuturor celor care susțin astfel de proiecte și care înțeleg rostul acestui gen de călătorii. Pe lîngă șoferii care ne vor însoți cu mașinile de asistență sînt gazdele noastre din Austria, care fac un efort extraordinar pentru a caza 21 de persoane. Le mulțumim!

sursa Pop Tiberiu 

Acest soi de pelerinaje sînt orice altceva numai turism și distracție nu, mai ales că ne așteaptă temperaturi scăzute și ploi (groaza ciclistului!). Dar vom vorbi pe drum despre asta. Pînă atunci cîteva citate celebre din cartea pe care o vom citi pînă atunci și pe drum:

”Harul ieftin înseamnă har ca marfă de duzină: iertare ieftină, mângâiere ieftină, sacramente ieftine; harul a devenit tezaurul nesecat al Bisericii, din care se distribuie cu mână largă, fără şovăieli şi fără limite; har fără preţ, har fără costuri. Esenţa harului, nu-i aşa, e tocmai aceasta: datoria a fost plătită în avans, o dată pentru totdeauna. Şi dacă datoria a fost achitată, atunci totul se poate obţine pe nimic.
Costurile au fost infinite, cum infinite sunt, în consecinţă, şi posibilităţile de folosire şi de irosire. Ce-ar mai însemna harul, dacă n-ar fi ieftin?
Harul ieftin înseamnă har ca învăţătură, ca principiu, ca sistem; înseamnă iertarea păcatelor ca adevăr general valabil, înseamnă dragostea lui Dumnezeu, în chip de concepţie creştină despre Dumnezeu.
Este suficient să o accepţi, ca să capeţi numaidecât iertarea de păcate.
Biserica adeptă a acestei învăţături despre har are în mod nemijlocit parte de el. Într-o astfel de biserică, lumea găseşte o acoperire ieftină a păcatelor sale, pe care nu le regretă şi de care, tocmai de aceea, nu-şi doreşte să se elibereze. Harul ieftin înseamnă deci tăgăduirea Cuvântului viu al lui Dumnezeu, tăgăduirea întrupării Cuvântului lui Dumnezeu.”

Pagina 41 din Costul Uceniciei

………………………

”Harul ieftin înseamnă predicarea iertării fără pocăinţă, înseamnă botez fără disciplină bisericească, euharistie, fără mărturisirea păcatelor, absolvirea de păcat, fără spovedanie. Harul ieftin este un har fără ucenicie, un har fără cruce, un har fără Isus Hristos cel întrupat şi viu.
Harul costisitor este comoara ascunsă în ţarină, de dragul căreia omul merge şi vinde bucuros tot ce are; este mărgăritarul de mare preţ, pentru care negustorul renunţă la toate bunurile sale; este suveranitatea lui Isus Hristos, de dragul căreia omul îşi scoate ochiul care îl face să cadă în păcat; este chemarea lui Hristos, pentru care ucenicii părăsesc mrejele şi Îl urmează.
Harul costisitor este Evanghelia pe care trebuie să o căutăm necurmat, darul pe care trebuie să-l cerem, uşa la care trebuie să batem.
Este costisitor, pentru că ne cheamă la ucenicie, este har, pentru că ne cheamă la ucenicie în şcoala lui Isus Hristos. Este costisitor, pentru că îl costă pe om viaţa, este har, pentru că abia aşa îi dăruieşte viaţa. Este costisitor, pentru că osândeşte păcatul, este har, pentru că îl justifică pe
păcătos. Mai presus de toate, este costisitor, fiindcă a fost scump pentru Dumnezeu, fiindcă L-a costat pe Dumnezeu viaţa Fiului Său – „voi aţi fost răscumpăraţi cu un preţ“ – şi fiindcă ceea ce L-a costat scump pe Dumnezeu nu poate fi ieftin pentru noi. Înainte de toate, este har, fiindcă Dumnezeu n-a considerat viaţa Fiului Său un preţ prea mare pentru viaţa
noastră, ci L-a dat pentru noi. Harul costisitor este întruparea lui Dumnezeu.”

Pagina 43 din Costul Uceniciei

………………………….

”Dar suntem oare conştienţi că acest har ieftin s-a întors fără milă împotriva noastră? Preţul pe care trebuie să-l plătim astăzi, prin colapsul bisericilor organizate, nu este oare consecinţa inevitabilă a harului care poate fi obţinut atât de ieftin? Am propovăduit Cuvântul şi am administrat
sacramentele în mod ieftin, un întreg popor a fost botezat, confirmat şi absolvit, fără întrebări şi fără condiţii. Din dragoste omenească, odoarele sfinte ale creştinismului au fost aruncate celor batjocoritori şi necredincioşi. Harul a fost revărsat în şuvoaie nesfârşite, dar chemarea de a-L urma pe Hristos cu seriozitate a răsunat tot mai rar. Ce s-a ales
de preceptele Bisericii Timpurii, care, prin catehumenatul botezului, a vegheat cu grijă graniţa dintre Biserică şi lume, pentru păstrarea harului costisitor?”

Pagina 51 din Costul Uceniciei

Iată deci:

Ziua 0Duminică, 13 August. Ne adunăm încet, încet de sîmbătă. Duminica o vom petrece, ascultînd împreună slujbele în Oradea și vom prînzi în timpul ședințelor tehnice sau vom avea ședințe tehnice în timpul prînzului. Punctul de întîlnire? Universitatea Emanuel din Oradea. Apoi plecăm spre Viena.

Ziua 1Luni, 14 august. Luni, la prima oră plecăm din Viena spre Melk și Grein.

Iată AICI varianta Strava!

Sînt aproape 200 de km de pedalat, va fi una dintre cele mai grele zile. Aici lungimea, nu altitudinea ne va fi dușmanul. Presupunem o medie de circa 25 km/h, cam 10 ore de pedalat, diferență de nivel – în jur de 900 de metri.

Ziua 2Marți, 15 august. Va fi odihnă și tratament. O zi scurtă, cam 56 de km de pedalat.

Sînt 33 de kilometri pînă la Mauthausen, dar vom merge pînă la Linz, la gazdele noastre, cu o oprire simbolică la Mauthausen. Vom merge pînă la Linz pentru a da următoarea zi în întregime vizitării celor două lagăre pe îndelete: Mauthausen și Gosen. Am fi putut să vizităm Lagărul imediat în următoarea zi, dar dorim să facem acest lucru pe tihnă și în zi neciclabilă.

Traseul complet este acesta!

Traseul pe strava este acesta!

Ziua 3Miercuri, 16 august. Ziua de pauză de la pedalat. Vizitarea lagărelor Mauthausen și Gosen cu mașinile, însoțiți de gazdele noastre din Linz. Este o zi de meditație, de reculegere, de învățătură, de lectură.

Ziua 4Joi 17, August. Plecăm spre Deggendorf.

Acesta este traseul pe Strava.

Ziua 5Vineri, 18 August. Drumul spre Schwarzenfeld.

Plecăm spre Schwarzenfeld, unde este ultima stație înainte de Flossenburg.

Aceasta este tura pe Strava.

Ziua 6Sîmbătă, 19 August. Flossenburg și vizitarea celui de al treilea lagăr.

Sîmbătă vom face un exercițiu interesant. Ne vom trezi la ora de trezire a lagărelor. 5 dimineața. Vom fi rupți de pedalat, obosiți, cu mare nevoie de odihnă și hrană, dar ne vom trezi ca să vizităm lagărul la ora la care se trezeau de obicei deținuții, pentru a fi la timp la Flossenburg, locul în care a fost executat Dietrich Bonhoeffer. Va fi un exercițiu de voință, de curaj, de asumare a suferinței și a unui cost de ucenicie.

Tura pe strava.

Ziua 7Duminică, 20 August. Ziua de întoarcere acasă.

Duminica este zi de odihnă.
Vom petrece cu bisericile din Viena, după care vom pleca spre casă. Locul de destinație în România, tot Universitatea Emanuel din Oradea.

Vă ținem la curent cu toate întîmplările de pe traseu și cu ultimele pregătiri.

De ce scriu acestea? Sigur mă repet: pentru a da idei (gratis!) și altora!

Merită!

Despre Marius David

soțul Nataliei
Acest articol a fost publicat în acțiuni umanitare, cugetări de pe bicicletă, Cărţi de citit, disciplinele spirituale, Fabrica de barbati, HOSPICE. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s