Devron Zerga D6.7 la 5000 de km!

S-a întîmplat înaintea sezonului! Atunci a făcut cifra rotundă!

Bicicleta de care am pomenit de mai multe ori pe blogul meu, Devron, o bicicletă pe care am călărit prima dată spre Auschwitz, pe care am făcut multe alte ture și pe care am adunat multe amintiri, tocmai a primit revizia de 5000 de km!

Eu am avut D6.7 Zerga, dar am încercat și D3-ul. (vezi recenzia la D3 aICI)

sursa devronbike.ro

sursa devronbike.ro

Cam așa arată la 5000 pe strava! 

Așa cum am promis prietenului Sandrin Jugariu, care a lucrat pentru Devron încă de la începuturile proiectului și care m-a ajutat să obțin această mașinărie, voi face o recenzie la 500 și la 5000 de km. Probabil și la 10.000 de km. Aici chiar este un ciclist care a făcut 10.000 de km. Iată ce spune el:

10.000 de km cu Devroana in mai putin de 2 ani fara o luna! Am schimbat doar pedalele si placutele de frana, deci recomand cu incredere bicicletele Devron (totusi, trebuie sa te dai frumos ca mine ca sa tina atata). Judete vizitate: Hunedoara, Alba, Valcea, Sibiu, Arad, Timis, Gorj, Mehedinti, Caras si Cluj (+ granita fluviala cu Serbia), 5 probleme cu politia, o singura pană, sute de km de drumuri noi si multe amintiri faine! Devron Bike, buna treaba.

Saron Ciupe

Nu am de gînd să o înlocuiesc! (Hmmm, dacă mă gîndesc bine și dacă devronul ar face buy back, aș înlocui-o doar cu ASTA.) S-a comportat extrem de bine pentru solicitările la care a fost supusă.

Am făcut nu numai ture de MTB cu ea. Cînd nu aveam bicicletă de șosea, schimbam roțile cu balonaj mai mic și, fiind la 27.5 inches și hardtail, mă descurcam destul de bine și pe astfalt.

10815842_829203863769685_1998747736_n

Cîteva concluzii!

  1. Devronul și-a luat în serios slujba de impresionare a clientului prin raportul calitate-preț. Echiparea Shimano Deore folosită pe acest model n-a dat niciun chix și merge perfect și acum! Manetele sînt în bună stare, schimbarea se face rapid, fără ezitări, fără sărituri de lanț, fără scîrțîieli. Este adevărat că și eu am schimbat cu știință și pricepere, dar situațiile de viață din pădure, de pe coclauri, îți oferă cele mai neașteptate surprize. Schimbările rapide m-au ajutat enorm, mai ales la pantele care apăreau surprinzător. Nota 10 cu plus la echipare!
  2. Frînele au funcționat decent. Am schimbat o dată discurile, pe la 2500 de km. Scîrțîiau și se deformaseră în urma unor coborîri nemiloase. Plăcuțele de frînă au fost schimbate cam la fiecare 1000 de km. La sistemul de frînare aș da nota 9 din 10.
  3. Se aude un zgomot la monobloc. Se pare că va rezista totuși încă vreo 1000 de km!
  4. Am luat trei căzături destul de serioase cu bicicleta asta. Cadrul s-a comportat perfect! N-am nicio zgîrietură. Vopseaua este de calitate, sudurile foarte bine făcute și rafinate la aspect. Nota 10 pentru cadru!
  5. Furca a suportat o servisare, schimbare de ulei și completare de aer. Totul în limitele normalului la cei 5000 de km de solicitare. Furca asta mi-a salvat pielea și sistemul osos de cîteva fracturi. Nota 10 și pentru furcă!
  6. Cauciucurile au fost o alegere foarte bună. Am schimbat, din motive de zgîrcenie, fața cu spatele o singură dată! Urmăresc niște continentaluri după finalizarea sezonului. Nota 9 pentru cauciucuri.
  7. Am încercat bicicleta și în regim de touring și trekking. Versatilă, ușoară, comodă la postul de pilotaj, nu simți oboseala, deși cele 15 kg se simt de la 80 km în sus. Drumul de Auschwitz, în 2014 a presupus o medie de 125 de km pe zi, cu tot tacîmul, plat, cățărări et c. Flexibilitate, versatilitate, senzația la bord? Nota 10.
  8. Roțile? Nicio spiță ruptă, nicio deformare semnificativă, cu toate căzăturile de care vă spuneam și cu tot abuzul săritului peste cîteva șanțuri. Nota 10 și pentru roți!
  9. Pedalele, manșoanele și șaua? Nu au fost cea mai fericită alegere la dotarea inițială, dar se știe între cicliști: acestea sînt personalizabile. Echiparea postului de conducere? Nota 8.
  10. Butucii? Încă funcționează bine. Saron m-a făcut curios. A înlocuit butucii din dotarea inițială cu butuci pe rulmenți de la Novatec. S-ar putea să fac și eu experimentul.

Pînă una alta, Devron Zerga D6.7 este o bicicletă extrem de reușită dacă ne gîndim la raportul calitate – preț. O recomand cu multă căldură amatorilor, care nu fac mai mult de 3000 de km pe coclauri, ca a doua bicicletă, pe lîngă un road-racer.

Îmi pare rău că tocmai acest model al celor de la Devron, cel mai reușit, după părerea mea, nu se mai fabrică. Celelalte cadre nu îmi plac. Am încercat și Riddle, dar nu este pe gustul meu. Forma cadrului la Devron m-a avantajat de cîteva ori, atunci cînd a trebuit să sar pe neaștepate cu cadrul între picioare.

Un cuvînt pentru deținătorii de Devron Zerga D 6.7? Țineți bine de ea! S-ar putea să devină căutată peste 20 de ani ca bicicletă vintage de colecție ca Pegasurile Kent! 🙂

 

Despre Marius David

soțul Nataliei
Acest articol a fost publicat în Biciclete. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s