Lacomia pîntecelui față de cumpătare și post

Dacă e să vrem totul, mai bine să nu vrem nimic

Nichita Stănescu

S-ar putea ca pentru unii titlul să fi semănat confuzie. Am mai discutat părcă despre lăcomie. Da, atunci am discutat despre avariție, filarguria, versus generozitate, filantropie și frugalitate. Eram, în urmă cu trei sesiuni, încă în zona păcatelor minții. Din luna februarie am pășit pe tărîmul păcatelor săvîrșite în trup, rod al păcatelor concepute în minte.

Poftele, bune inițial, ne curtează, stricate fiind, și le generăm plozi, care se vor transforma în ucigașii noștri mai tîrziu, ucigași de spirit și trup.

Lăcomia pînteceului nu ține de nostalgia pervertirii altor virtuți, precum dorința de a fi ca Dumnezeu (mîndria), creați fiind după chipul Său; dorința de posesie, de cultivare cu a ei pervertire (arghirofilia), dorința de a fi mai presus de sine și de aproapele, cu oglindirea patologică  (invidia), chiar desfrînarea este legată de sexualitate, plăcere permisă înainte de cădere, însă că lăcomia pîntecelui pare să nu fie în legătură cu Raiul trecut. Dar oare nu este în relație cu cel viitor?

Mă duc să vă pregătesc un loc, spune Mîntuitorul, ca acolo unde sînt eu să fiți și voi.

Una dintre imaginile cerești este Masa Nunții. Escatologia creștină este plină de bucuria simposionistică (symposion – a bea împreună pentru a discuta),

Apocalipsa 3:20 este atît de invocat în contextul evanghelizării, ca presiune pentru a deschide ușa lui Isus, dar oare nu suferă o mutație hermeneutică nepermisă textul?

Apocalipsa ne vorbește în primul rînd nu de un Isus neajutorat care bate la ușă, așteptînd suveranul om să îi deschidă, vorbește de o Cină, vom intra la El, precum am intrat la Avraam, la stejarul lui Mamre, vom cina împreună, reciprocitatea este cea care șochează, voi cina cu el și El cu mine.

De ce atunci să ne oprim? De ce să postim? De ce să ne înfrînăm pîntecele? De ce să ne refuzăm confort-food?

Vom încerca să găsim cîteva răspunsuri Duminică seara la Biserica Iris, începînd cu orele 18.00.

 

About Marius David

Soțul îngăduit al Nataliei și tatăl nedesăvîrșit al lui Neriah, Naum Lucas și Noah Cristofor
Acest articol a fost publicat în Conferinte, Fabrica de barbati, inventarul stricaciunilor spirituale, Predici, serile Iris, theologia in nuce. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s