Secvența lui Fibonacci

vezi și transcriptul AICI

About Marius David

Soțul îngăduit al Nataliei și tatăl nedesăvîrșit al lui Neriah, Naum Lucas și Noah Cristofor
Acest articol a fost publicat în In-text-esant, Perplexităţi. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Un răspuns la Secvența lui Fibonacci

  1. szromulus spune:

    Frumoasa expunere a lui Arthur Benjamin. Este o realitate, aproape universal valabila, faptul ca elevii sunt motivati sa invete matematica datorita necesitatii de a trece examenele. Este, de fapt, motivatia vida, o motivatie care programeaza elevul sa uite cunostiintele dupa ce a terminat liceul si, totodata, sa nu vada nimic in ele, decat un mijloc neplacut de a realiza un obiectiv.

    Apatia fata de matematica deriva din modul in care sunt expuse cunostiintele si nu din ariditatea lor. Din pacate, chiar si in facultate, cunostiintele sunt prezentate in acelasi mod arid, inca intr-un mod si mai arid decat in liceu. Intreg peisajul pare sa aiba la baza un singur scop – nota. Am vazut acelasi scop fundamental si la studentii foarte buni si la cei mediocrii. Diferenta dintre unii si altii era ca primii aveu o memorie exceptionala, dar nici una din categorii nu intelegea sensul acelor informatii.

    Au trecut multi ani, pana am dat de materiale ale unor savanti care expuneau ratiunea produnda pentru care erau pasionati de matematica, se pare ca acestia era singurii care intelegeau ce faceau si de ce faceau.

    In fond, multe facultati isi predau materiile fara a pune o baza robusta a acelui „de ce invat, ce invat?”. Intr-un astfel de cadru nu ma astept decat sa vad multi elevi apatici la orele de matematica. Apatia la multe dintre materiile predate tine de modul in care este transmisa informatia. In procesul de predare, se comunica si atitudini, chiar daca multi sustin ca informatia este singurul element transmis. Cred ca profesorii care nu inteleg ca, la clasa, la amvon, se comunica in primul rand atitudini si apoi informatii, nu inteleg fundamentele procesului pedagogic. Si nu as exagera daca as largi coeficientul probabilistic la cote echivalente cu generalizarea fenomenului.

    Fiecare materie este frumoasa, daca este prezentata elevului intr-o maniera in care o poate percepe la adevarata ei valoare, dar realizarea acestui obiectiv tine de noi, cei care predam, predicam, cei care expunem informatii.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s