Ce trebuie să știi, să ai și să faci pentru călătoria la Auschwitz cu bicicleta? Episodul 3 (Ce trebuie să FACI sau SĂ NU FACI?) – AMR 10

sursa facebook

sursa facebook

Sursa AICI

Am văzut pînă acum ce trebuie să AI, ce trebuie să ȘTII, să vedem acum ce trebuie să FACI SAU SĂ NU FACI pe parcursul unei asemenea călătorii.

1. DISCIPLINEAZĂ-TE și SUPUNE-TE!  Disciplina este cel mai important lucru în călătoria de grup pe lungă durată. Mai importantă chiar decît antrenamentul. Antrenamentul se poate survola cu o criză de mușchi, cu o febră, cu un abandon …. Lipsa caracterului nu poate fi trecută cu vederea, creează tensiuni și poate crea accidente, unele fatale. Ascultarea te poate scăpa chiar și de febra musculară și de efectele călătoriei de lungă durată în șa. Anul trecut am făcut 550 de km în Oltenia. Într-o săptămînă. Un efort comparabil cu Oradea-Auschwitz. Anul acesta 400, băieții au făcut peste 500. Cu toții m-au ascultat și nici măcar anul trecut, cînd am avut echipa cea mai puțin antrenată, niciunul n-a făcut febră musculară după cei 550 de km. Dosuri tăbăcite? Da! Oboseală cumulată? Da! Dar fără incidente, fără probleme, fără certuri și tensiuni. Ascultarea face mai mult decît orice jertfă. Disciplina în lucrurile mici arată caracterul în cele mai mari. Nu este loc de orgolii, de talent-show, de competiție inutilă, de contre, de tensiuni, conflicte copilărești într-o astfel de grea intreprindere. Faptul că vom fi un grup atît de mare, supus unui efort atît de mare, unor riscuri atît de multiple va crea destul de multă presiune în grup. Ultima zi va fi cea mai grea, cea mai solicitantă. Cu atît mai mult trebuie să ascultăm de conducătorii de echipe și trebuie să ne încadrăm în programul prestabilit.

sursa Corneliu Jitareanu

sursa Corneliu Jitareanu

2. PEDALEAZĂ ȘI MEDITEAZĂ. ȘI INVERS. Este important să nu te gîndești la cît mai ai de parcurs, cît ai parcurs deja? Ciclometrul nu te ajută prea mult. Strava, nici atît. Nu trebuie să luăm KOM-urile nimănui. Trebuie să îți alegi un ritm și să pedalezi CONSTANT. Fiind distanțe mari, nu trebuie să te concentrezi la VITEZĂ, ci la RITM. Socotește! Dacă mergi cu 15 km la oră, o medie orară de pensionar, în 10 ore de pedalat faci 150 de km și ești odihnit (relativ). Ești deshidratat, te doar șalele, oasele, dar nu ești terminat. Dacă pedalezi în forță, faci concurs, te dai mare, depășești fetele ca să le arăți că ești mascul feroce, mergi pulsatil, înainte, în față, deschizi discuția cu unul cu altul, nu ești atent la drum, mergi înainte, înapoi, iei curbe în viteză ca să te lași pe o parte… copchilării din astea … a doua zi vei fi pe brînci. Trebuie să pedalezi nemțește, liniștit, disciplinat, în tăcere, fără să îi deranjezi pe ceilalți, păstrînd distanța de minim 1,5 metri, dacă nu mergi în trenă, 3 metri optim. Ne gîndim! Medităm! Asta este scopul călătoriei, liniștirea sufletească, cercetarea de sine, exorcizarea unor toxine spirituale prin mișcare și purtare aspră cu trupul.

3. MĂNÎNCĂ ȘI BEA! DORMI!  Vom avea două mese principale. Cînd ajungem, seara, după 1,5 ore de la sosire, și dimineața. Este important să mîncăm bine dimineața mai ales, masă puternic proteică. PE timpul zilei este important să bei. Masa de prînz ar fi o greșeală imensă. Nu mai poți pedala cu stomacul plin, îți vine mîncarea înapoi. Principala masă este cea de dimineață. Seara va fi capacul, completarea, dar în așa măsură încît să nu ne îngreieze somnul. Este important, foarte important, somnul. Melatonina nu trebuie să ne lipsească din bagaj. Un somn incomplet înseamnă tahicardie pe o inimă deja solicitată de pedalat. Între cele două mese principale vom beneficia, cu ajutorul celor patru sponsori (care doresc să rămînă anonimi) de cîte o băutură izotonică (1,5 litri de om), un gel, două batoane, 1 băutură de refacere (zer🙂 Nu glumesc!), pastile efervescente de Calciu, Magneziu, Cavit 9, Glucoză, iar pentru cei care doresc …. melatonină.

4. RESPECTĂ REGULILE DE CIRCULAȚIE ȘI ETICHETA INTERNAȚIONALĂ A CICLOTURISTULUI. Mari nervi ai cînd vezi moftangii cu bicle de mii de euro, MAMILI (middle aged men in lycra) care nu știu să se poarte pe drum. Merg ca pe tarlaua lu tata-sau! Sîntem bine semnalizați optic (vestele, chiar dacă nu vă stau bine, sînt obligatorii la lăsarea serii), semnalizăm cu mîinile schimbarea direcției de mers. NU MERGEM CÎTE DOI, numai cîte unul, în șir indian! Nu povestim vrute și nevrute, strigînd ca să ne audă cel din față sau cel din spate. Salutăm alți cicliști in deplasare! ANUNȚĂM cînd frînăm și oprim! Ajutăm în cazul unei defecțiuni și stăm solidari cu grupul, fără  desprinderi de grup și izolare.

5. RESPECTĂM PROGRAMUL IMPUS ȘI NEGOCIAT CU TOȚI PARTICIPANȚII. Da, știm, se pot negocia rute noi, trasee mai interesante, opriri mai fascinante. Fiecare putem avea idei.  Am ales ruta cea mai joasă pentru a fi la îndemîna TUTUROR participanților. Cine vrea provocare mai mare nu are decît să facă singur circuitul dus-întors, pe ruta cea mai de sus. Am ales rutele mai puțin circulate, departe de traficul greu. Am negociat opririle în conformitate cu experiența cicloturistică pe care o am pînă acum (peste 7000 de km în ultimele 13 luni) și în consultare cu cicliști mult mai experimentați. Am stabilit programul de hrănire și odihnă cu sfat de la NUTREND și alți nutriționiști. Am stat de vorbă cu antrenori și specialiști în astfel de activități pentru a nu sări calul. Programul impus este gîndit nu pentru atleți, nici pentru cei mai antrenați dintre noi, programul a fost realizat astfel TOCMAI pentru că sîntem un grup atît de mare. Cui nu-i convine regula, programul, disciplina îi dorim drum bun înapoi, către casă, sau înainte, dar singur-singură.

6. SOCIALIZEAZĂ ȘI STUDIAZĂ! Această călătorie nu este doar cicloturism și nu prea are a face cu performanțele sportive. Sînt locuri mult mai provocatoare și mai faine pentru astfel de activitate. Acest gen de călătorii sînt parcursuri de influențare reciprocă, călătorii-școală, proiecte peripatetice. Toate! Ca urmare mergem împreună pentru că dorim să învățăm unii de la ceilalți și cu toții din Scripturi, din locuri, de la oameni, din experiențe, din cele întîmpinate pe drum, din neprevăzut. Vom studia împreună o carte din Sfintele Scripturi, o vom discuta pe îndelete și vom medita la viață-moarte, suferință-istorie, Israel-Neamuri et c. Povestea Evei Heyman este cutremurătoare. Este motiv de meditație continuă la natura umană, la îndăguințele lui Dumnezeu, la parcursul istoric.

7. PĂZEȘTE-TE ȘI VEGHEAZĂ ȘI ASUPRA FRATELUI/SOREI TĂU/TALE. Ai grijă de tine. De siguranța ta, de trupul tău, de bicicleta ta (instrumentul care te va duce pînă acolo). Nu fă mișcări riscante, nu încerca să își depășești limitele. Dacă vrei să faci o coborîre cu 70 de km la oră, fă-o pe lîngă casa proprie și cît mai aproape de un spital județean românesc. Aici nu este loc de teste pentru abilități nou dobîndite. Prudență, înțelepciune, prevedere! Ai grijă la ceilalți. Dacă vezi pe cineva că iese din rînd, merge în zig-zag, s-ar putea să asiști la o glumă proastă sau … cuiva îi este rău. Ia măsuri! Uită-te în spate, să nu vină mașină și protejează-l pe cel aflat în dificultate. Ai grijă de lucrurile tale! Ai grijă de bicicletă și de ce ți s-a încredințat din partea grupului.

VA URMA

 

About Marius David

Soțul îngăduit al Nataliei și tatăl nedesăvîrșit al lui Neriah, Naum Lucas și Noah Cristofor
Acest articol a fost publicat în Biciclete. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

2 răspunsuri la Ce trebuie să știi, să ai și să faci pentru călătoria la Auschwitz cu bicicleta? Episodul 3 (Ce trebuie să FACI sau SĂ NU FACI?) – AMR 10

  1. Fagure de Aur spune:

    Mersu pe biţă e sănătate! Si te misti mai repede în oras.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s