Ce trebuie să știi, să ai și să faci pentru călătoria la Auschwitz cu bicicleta? Episodul 1 (Ce trebuie să AI?) – AMR 14

Dragi prieteni,

mai sînt exact două săptămîni pînă ne pornim cu un grup de bicicliști într-un pelerinaj spre Auschwitz.

De ce facem ceea ce facem, care este scopul acestei călătorii? Am mai spus AICI și AICI și voi reveni cu o motivare mai amplă.

Ce ne trebuie? Am mai scris o postare cu totul generală AICI, dar revin, conform promisiunii, cu amănunte.

sursa facebook Darren Alf see http://www.bicycletouringpro.com/

sursa facebook

AICI am descris un posibil traseu. Încă nu este definitiv. Lucrăm împreună cu EUROVACANȚA la definitivarea tuturor detaliilor.

Ce trebuie să știm, să avem, să facem pînă la plecare? Care este eticheta obligatorie a acestei călătorii (regulamentul minimal)? La aceste întrebări încerc să răspund!

DISCLAIMER: aveți milă și îngăduință! Este prima dată cînd organizez o asemenea intreprindere. Am mai organizat misiuni de scurtă durată cu Countryside, pînă la 350 de persoane, cu mese, cazare et c., dar niciodată o asemenea aventură pe biciclete pentru un grup atît de mare.

Voi incepe cu ce este mai simplu, inventarul: Ce trebuie să avem cu noi?

OBLIGATORII

1. ACTELE – actele prin care se dovedește identitatea și vîrsta. Nu sînt acceptați tineri sub 18 ani. Nu ne putem asuma responsabilitatea delegărilor notariale și altor complicații legate de minori în situații de risc. Ce înseamnă acest lucru? Buletin, pentru că trecem doar prin Ungaria, Slovacia și Polonia, sau pașaport.

2. ASIGURAREA MEDICALĂ DE CĂLĂTORIE – este nenegociabil. Vă rog să întrebați și în ce condiții se asigură transportarea cadavrului acasă🙂 (glumesc doar pe jumătate). Nu este de glumă! Sîntem în situații de risc și o accidentare ușoară vă poate elibera de cîteva sute de euro.

3. O DECLARAȚIE PE PROPRIE RĂSPUNDERE CU ADEVERINȚA DE LA MEDICUL DE FAMILIE REFERIOARE LA STAREA DE SĂNĂTATE GENERALĂ. Este foarte important să faceți un control medical de rutină înainte. O adeverință medicală generală cum că puteți presta efort este ceea ce ne dă tuturor un motiv în plus de relaxare. Declarația pe propria răspundere o veți primi în formular tipizat în ziua plecării. Puteți adăuga pe spate declarații către mame, soții, copii cum că i-ați iubit mult.🙂

4. BANI – Estimarea pe care am făcut-o asupra călătoriei, estimare care acoperă MASA, CAZAREA pentru cele patru zile și cheltuielile legate de asistența minimală a călătoriei (asistența tehnică în mod special) este în jurul a 250 de euro. Această sumă NU INCLUDE prețul de vizitare (încă nu știu ce și cît se plătește la intrarea la Auschwitz), nu include cheltuieli personale legate de amintiri, globulețe cu lichid, lingurițe, cafeluțe personale🙂. Eu în dreptul meu mai pun circa 100 de euro peste cei 250 obligatorii. Din această sumă vom vira toți într-un cont suma de 50 de euro în următoarele zile pentru programarea călătoriei prin agenția de turism care ne ajută și pentru alte cheltuieli legate de pregătiri. Costul călătoriei de întoarcere NU este inclus în cei 250 de euro. Nu ne asumăm cheltuielile pentru incidentele neprevăzute, îmbolnăviri, probleme tehnice et c. De asemenea, abandonul, care presupune întoarcerea din drum, va fi achitat de cel care abandonează. Cei 50 de euro avans sînt nerambursabili.

5. ANTRENAMENT. Antrenamentul este absolut esențial. Mulți cred că pot face 120 de km pe zi. Prima zi se poate. A doua zi mai greu. A treia zi este cel mai dificil de abandonat, pentru că sîntem exact la jumătatea drumului. A patra zi este distrugătoare psihic chiar și pentru cei antrenați pentru că urmează escaladă și coborîre. Un test de antrenament? Faceți 120 de km într-o zi cu diferență de nivel de circa 1000 de metri. Dacă a doua zi încă aveți chef de pedalat, atunci sînteți în forma excelentă pentru a face călătoria spre Auschwitz. AICI este un model.  ATENȚIE LA SUPRA ANTRENAMENT: Eu am pățit-o recent. Sînt cu picioarele grele. Abia fac un Paleu intreg. Sînt ieșit din forma din pricina suprasolicitărilor. Paltinișul-Transfagarasanul-Oltenia-Muntele Mic, toate si-au lăsat urmele pe mușchii mei. Din acestă pricină microleziunile fibrei musculare persista, fibra este in hipoxie. Din fericire avem timp de revenire doua saptamini pentru a reintra in forma maxima. Soluții? Masaj, dușuri reci, hrănirea fibrei musculare cu ce s-a pierdut (minerale, proteine, aminoacizi etc.)

6. BICICLETA FUNCȚIONALĂ (poate fi MTB, Touring, Trekking sau chiar City), REGLATĂ, GRESATĂ, REPARATĂ, CU PIESE DE SCHIMB, dar cu minim 3 foi X 7, 8, 9 sau chiar 10 pinioane. Numai cineva foarte antrenat poate merge cu 2 X 6, cum erau echipate cursierele din anii 80. Nu vă recomand! Este necesar să aveți o bicicleta bună, care să rabde 5000 de km, nu doar 550. Ce înseamnă asta? Vă recomand schimbarea lanțului și pinioanelor, dacă nu ați făcut-o pînă azi. Un lanț întins la un drum atît de lung este bătaie de cap, plus primejdia ruperii. Oricum vă trebuie un lanț de rezervă pentru bicicleta proprie. NE VOM REZERVA DREPTUL de a verifica starea tehnică a bicicletelor și, în cazul în care nu corespund tehnic, să vă reparăm cu forța (contra cost🙂 ) sau … dacă vă lasă în drum…. gudbaidepaderandebubu singuri acasă. Bicicleta trebuie să fie, de asemenea, dotată cu sisteme de iluminare pe timp de noapte, lumină albă față, lumină roșie spate, bandă reflectorizantă sau catadioptri pe roți, pentru vizibilitate laterală, trusă de scule minimală (voi reveni asupra acestui lucru, pentru că vom avea asistență tehnică, atelier mobil), suporturi pentru apă (cel puțin două).

6. SIGURANȚĂ ȘI PROTECȚIE: CASCĂ, VESTĂ, OCHELARI DE PROTECȚIA CONTRA INSECTELOR ȘI PIETRELOR, PANTALONI CU BAZON (CEL PUȚIN 2 PERECHI) LUMINI (totdeauna am o frontala prin bagaj), REFLECTORIZANTE. NU NEGOCIEM CASCA. Toți vom CĂSCA în grup! În primul rînd există reglementări europene pentru confiscarea bunului care este cauza unei infracțiuni. Nu doriți să vă lăsați bicicleta în mîinile autorităților din țările tranzitate. În Slovacia și Polonia sînt obligatorii vesta reflectorizantă și casca, iar în Ungaria nu se intră fără … . Nu vreau să adunăm bucățelele de craniu de pe șosea ca să facem puzzle pe marginea drumului în dreptul nimănui. În grup se poate cădea extrem de urît, iar o acroșare din partea unui șofer neatent sau o ieșire în decor la o coborîre … Nici nu vreau să mă gîndesc. Cască, ochelari, mănuși, pantaloni cu bazon, vestă, lumini!

7. POST DE CONDUCERE COMOD. Am pus acest capitol separat din pricina faptului că o bicicletă funcțională nu înseamnă și o bicicletă comodă, pe care se pot face 120 de km pe zi în medie. Postul de conducere este format din manșoane-mănuși, șaua și pedalele, adică punctele în care atingem bicicleta.

Șaua – o șa de cursieră este o suferință pentru 120 de km pe zi. O șa bună de touring-trekking este mai recomandată. Iată AICI mai multe detalii.

Manșoane și mănuși. Nu sînt bune orice fel de mănuși. Am fost întrebat dacă sînt bune mănușile de ridicare greutăți sau mănușile de fitness pentru tracțiuni la bară. Nu, nu sînt bune! Mănușile de ciclism sînt dedicate protecției palmei, terminațiilor nervoase presate pe ghidon, dar sînt excelente mijlocitoare și în cazul unor căzături pe palme. Eu am distrus două perechi în căzături. Dacă nu le aveam, aveam cicatrici urîte pe palme și terminații nervoase distruse. Nu mai scrieți la computer două luni de zile pentru refacere.

Pedale și sandale. Spd-uri, clipuri? Pantofi de ciclism? Adidași? Recomandarea domnului Zolst Vas Klein de la Bikeservice este … SANDALE la ture lungi, sandale pe pedale late, platformă. De ce? Se aerisește piciorul, plus … dacă vin ploile, se usucă mai repede ca orice alt pantof sportiv. Pedalele simple, late, cu aderență mare sînt mai bune decît pedalele în care piciorul este fix. Nu facem concursuri și viteză, deci nu este nevoie decît de confort, nu de eficientizarea maximă a dinamicii pedalelor. Iată, așa a plecat ieri domnul Zsolt Vas Klein, alături de domnul Mester Janos, într-o călătorie pînă la Chamonix, Franța (3300 m), 1550 km +.

sursa Zsolt Vas Klein

sursa Zsolt Vas Klein

Pantalonii cu bazon Nu sînt nici aceștia negociabili. I-am așezat și la siguranță, dar și la confort. Pantalonii de ciclism au niște pad-uri din materiale speciale care protejează partea în contact cu șaua. Dacă nu aveți părțile respective formate… a treia zi va fi extrem de dureroasă.

Ochelarii de ciclism. Sînt parbrizul nostru. Se alfă, de asemenea, și la siguranță și la comoditate. Nu doriți să luați muște în ochi la viteză mare, dar nici pietre aruncate de mașini, mai ales de cele cu tracțiune pe spate. Îmi pare rău că nu am păstrat o pereche de ochelari distrusă de o astfel de demarare. Dacă era ochiul în întîmpinare ….

8. MEDICAMENTE ȘI TRUSĂ MEDICALĂ ȘI IGIENICĂ PROPRIE. Fiecare știe ce ia. Eu îmi iau medicamentele de cardiac. Diabeticii își iau ce trebuie. Melatonina este bine să nu ne lipsească din truse. Un somn bun este obligatoriu înainte de turele lungi. După ce am încasat în ultimele trei săptămîni două căzături serioase, apreciez prezența apei oxigenate, a pansamentelor de urgență și a unguentelor cu triplu antibiotic. Vom avea asistență medicală cu noi, așa că puteți să reduceți la minim aceste chestiuni, dar cu medicamentele proprii și personale, pasta și periuța de dinți, săpunul, CREMA DE PROTECȚIE SOLARĂ nu ne descurcăm noi, vă descurcați voi!🙂. Crema Reviken, sprayuri cu propolis? Toate acestea sînt opțiuni personale! O cremă de la NIVEA este un must!

9. HAINE. Tricouri LYCRA, speciale pentru ciclism. Vom avea și tricourile expediției, donație din partea domnului David Smith, dar nu vă bazați pe ele. Se vor epuiza în prima zi. Pantaloni cu bazon. Geacă de ploaie. Pantaloni de ploaie. Șosete de schimb. O serie de haine mai groase. Haine pentru vizitarea Auschwitz-ului (nu putem intra în acel spațiu în pantaloni de ciclism, ar fi indecent). Pelerinele de ploaie stil  poncho sînt excelente, dacă știți să le folosiți. Opțional … să aveți lîngă bagaj propriul sac de dormit. Cine știe… Nu uitați șervețele umede. Pachete mici.

10. REZERVE. Aici avem două categorii. Rezerve de hrană-apă și rezerve tehnice. Vom avea mașini de asistență.

Alimente. Vom căra substanțe absolut necesare ciclismului de lungă durată, soluții de hidratare, prafuri proteice și totuși. Două suporturi de hidratare sînt absolut minimale. Camelback este chiar o opțiune lăudabilă. Batoane, geluri, CAvit 9, Spirulina, Cătină, alte soiuri de vitamine. Absolut necesare. Calciu și Magneziu, pastile efervescente.

Scule și piese. Lanțul de rezervă este responsabilitatea ta, dacă nu ai incredere în lanțul de pe bicicletă. Cel puțin o cameră și mai multe petice. Pompă atașată. Spray antipană, dacă este posibil. Un briceag multifuncțional. Telefonul mobil propriu (intră la scule). Opțional: cabluri de frînă și de schimbătoare. Oricum atelierul mobil va fi dotat cu acestea. Ulei de lanț, ca să nu amestecăm cu uleiurile noastre. Să ai un mic recipient cu uleiul pe care l-ai mai folosit înainte.  Și … cu DW 40 și Tape… poți rezolva orice. Ce nu mișcă, cu DW 40, ce nu trebuie să miște și mișcă, cu Tape.

UPDATE

iată AICI O LISTĂ COMPLETĂ DIN PARTEA UNUI CICLIST EXPERIMENTAT.

alt articol EXCELENT DESPRE IMPACHETARE, PREGĂTIRI, PREPARATIVE 

VA URMA

About Marius David

Soțul îngăduit al Nataliei și tatăl nedesăvîrșit al lui Neriah, Naum Lucas și Noah Cristofor
Acest articol a fost publicat în Biciclete. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

5 răspunsuri la Ce trebuie să știi, să ai și să faci pentru călătoria la Auschwitz cu bicicleta? Episodul 1 (Ce trebuie să AI?) – AMR 14

  1. Pingback: Ce trebuie să știi, să ai și să faci pentru călătoria la Auschwitz cu bicicleta? Episodul 2 (Ce trebuie să ȘTII?) – AMR 13 | Marius Cruceru

  2. tabyta22 spune:

    Domnul sã fie cu voi la plecare şi la venire!
    Aştept impresii din cãlãtorie!

    Fiţi binecuvântat!

  3. Darren Alff spune:

    It looks like you have done your research on many of the things you need to do to plan and prepare for your bicycle tour. Congratulations!

    Thanks for using my „You Only Live Once” photo in your blog post.

    Is there a part of your bike tour that you are looking forward to most? On the other-hand, what part of your journey are you most fearful about (if any)?

    • Marius David spune:

      Dear Darren, thank you sooooo much for your efforts to gather so much information!
      What we feared the most? Tatra Mountains!
      What we were looking forward the most? The Destination, a spiritual and intellectual pilgrimage to Auschwitz. This was the main reason for this unusual bike tour.

  4. Pingback: Ce trebuie să știi, să ai și să faci pentru călătoria la Auschwitz cu bicicleta? Episodul 3 (Ce trebuie să FACI sau SĂ NU FACI?) – AMR 10 | Marius Cruceru

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s