Survolul de Luni, 3 februarie (creștinism fără Treime, predicarea expozitivă, adevăratul scandal al minții evanghelice, musicophilia)

Este posibil creștinismul fără Sfînta Treime? De la Atanasie încoace și de la Capadocieni răspunsul este clar: cine cade din această credință cade din Biserică, nu mai este și nu se mai numește creștin, ne spune Atanasie în Scrisoarea a II-a către Serapion. Iată un articol despre tradiția în sensul bun al cuvîntului. Nu avem în Biblie Treimea, dar vorbim despre Aceasta și o mărturisim. Atunci cum putem pretinde Sola Scriptura? Să citim AICI.

The doctrine of the Trinity can be summarized in seven statements.

(1) There is only one God.

(2) The Father is God.

(3) The Son is God.

(4) The Holy Spirit is God.

(5) The Father is not the Son.

(6) The Son is the not the Holy Spirit.

(7) The Holy Spirit is not the Father.

All of the creedal formulations and theological jargon and philosophical apologetics have to do with safeguarding each one of these statements and doing so without denying any of the other six. When the ancient creeds employ extra-biblical terminology and demand careful theological nuance they do so not to clear up what the Bible leaves cloudy, but to defend, define, and delimit essential biblical propositions. The Athanasian Creed puts it this way: “Now this is the catholic faith: That we worship one God in trinity and the trinity in unity, neither blending their persons, nor dividing their essence. For the person of the Father is a distinct person, the person of the Son is another, and that of the Holy Spirit, still another. But the divinity of the Father, Son, and Holy Spirit is one, their glory equal, their majesty coeternal.”

Cum predicăm? Pe cărți, pe teme, vorba cuiva: am o predică excelentă, îmi mai trebuie doar un text bun pentru ea. Predicarea expozitivă rămîne o provocare pentru predicatorii de astăzi, tot mai ispitiți să își ia predicile de pe internet. Cineva m-a întrebat de ce nu am schiță pentru predică. I-am arătat textul din care predic, iată schița, i-am spus. Vezi mai multe despre acest lucru AICI. 6 motive să nu abandonăm predicarea expozitivă.

1. It is the method least likely to stray from Scripture.

2. It teaches people how to read their Bibles.

3. It gives confidence to the preacher and authorizes the sermon.

4. It meets the need for relevance without letting the clamor for relevance dictate the message.

5. It forces the preacher to handle the tough questions.

6. It enables the preacher to expound systematically the whole counsel of God.

Și, precum data trecută, ceva despre familie. 10 obiceiuri ale cuplurilor care au reușit să supraviețuiască.

1. Go to bed at the same time

2. Cultivate common interests

3. Walk hand in hand or side by side

4. Make trust and  forgiveness your default mode

5. Focus more on what your partner does right than what he or she does wrong

6. Hug each other as soon as you see each other after work

7. Say “I love you” and “Have a good day” every morning

8. Say “Good night” every night, regardless of how you feel

9. Do a “weather” check during the day

10. Be proud to be seen with your partner

Și ceva mai greu? Adevăratul scandal al evanghelicilor după Trueman? Iată AICI.

Și cireașa de pe tort?

 

About Marius David

Soțul îngăduit al Nataliei și tatăl nedesăvîrșit al lui Neriah, Naum Lucas și Noah Cristofor
Acest articol a fost publicat în Survolul de luni. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

6 răspunsuri la Survolul de Luni, 3 februarie (creștinism fără Treime, predicarea expozitivă, adevăratul scandal al minții evanghelice, musicophilia)

  1. foolfield spune:

    Un concept elaborat in termeni filosofici, e…un concept elaborat in termeni filosofici. Filosofici, teologici… Ramane de vazut in ce masura Treimea e mai mult, ori mai degraba altceva, decat atat. Concluzia unor dezbateri teologice poate induce pretentia de adevar absolut. Dumnezeu nu n-i S-a revelat astfel spre a ne fixa o norma dogmatica discriminatorie. Opinie personala.

  2. FS spune:

    Daca s-a ajuns la copierea de predici de pe internet, in stilul „referate.ro”, e foarte grav. Ma intreb daca un astfel de predicator se intreaba de ce predica (si nu face alta lucrare), sau daca o face doar ca si cum ar face orice alta munca lumeasca (adica: si eu uneori sunt plictisit de servici, dar tot vin la lucru). In mintea mea de crestin simplu un predicator trebuie sa vina cu o predica inspirata divin, sau sa lase pe altcineva. „Trebuie sa spun si eu ceva, orice numai sa fie” cred ca face mai mult rau decat bine, pentru ca risca sa devina o pricina de poticnire. Si avem destule din lume, nu ne mai trebuie si din biserica.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s