15 – Dorul după mîncarea caldă și aruncarea falselor dileme

Mai sînt 15 zile. Și ieri am „mîncat” tot sucuri, dar nu v-am mai plictisit cu regimul meu. Scriu în continuare numai pentru a-i încuraja pe cei care s-au apucat împreună cu mine și pentru a-i motiva pe cei care au nevoie de un ultim imbold.

După ce am revenit urgent la greutatea pe care mi-o memorase tiroida înainte de dezmățul alimentar de Crăciun, acum începe noua luptă. Astăzi am început cu un shake de fructe dimineața.

Am continuat la prînz cu ce se vede. Totul stors, totul făcut suc. Am fost întrebat ce fel de storcător folosesc. Un Philips obișnuit. Ieri am primit doar împrumut un Zelmer, care lucrează la viteză mai mică.

După un Paleu de 21 de km în ritm destul de alert, dar nu sub o oră, așa cum îmi propusesem,

 

(A propos, azi a fost superb acolo. Aer curat, gînduri multe ca albinele)

după ce am ajuns apă acasă, cum zisei, am tăiat o ceapă roșie mare, am pus ulei de orez deasupra, destul de multă sare (cam cît am considerat că am pierdut pe drumurile de pe terasele Crișului) și seara am luat cîteva felii de pomelo.

Da, este greu! Așa este! Ai nevoie de o voință de fier. Rezist cu greu ispitei de a mînca prăjiturile brownie pe care le-a făcut Natalia. Am compensat cu ciocolată neagră-neagră cu chili și drept răsplată pentru efortul făcut. Dar cel mai greu este că duc dorul mîncării gătite, în special mîncării calde sau încălzite.

Este incredibil cîtă nevoie avem de căldură mai ales în perioada asta. Căldură în viscere. Compensez și asta cu ceaiurile calde și cafeaua de care nu m-am lăsat.

Așa cum spuneam …. gînduri, dileme, îndoieli, îngrijorări. Scriptura ne spune să aruncăm asupra Lui toate îngrijorările noastre. Așa am făcut în această după-amiază. Atunci cînd ziua a devenit mai grea și îngrijorările mai arzătoare, am început să împing în jos, spre pămînt toate îndoielile, toate falsele dileme, toate nelegitimele îngrijorări, toate adînc-săpătoare îndoieli.

Este extrem de util pentru mine să vizualizez modul în care, atunci cînd împing pedala în jos, arunc din mine, odată cu toxinele ieșite prin toți porii, toate gîndurile negre, toate inutilele frămîntări, toate asprelile spiritului. Întotdeauna mă întorc de pe Paleu domesticit, înfrînt în sensul bun, cumințit, înmuiat, grabnic la a mă apuca de scris în ordine. Devălmășia din cap este lăsată de obicei la acel lac secat sau pe la Săldăbagiu de Munte. Cum spune poetul: cînd ești în dilemă… pedalează!

 

About Marius David

Soțul îngăduit al Nataliei și tatăl nedesăvîrșit al lui Neriah, Naum Lucas și Noah Cristofor
Acest articol a fost publicat în Biciclete, cugetări de pe bicicletă, Fabrica de barbati, Sanatate. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

13 răspunsuri la 15 – Dorul după mîncarea caldă și aruncarea falselor dileme

  1. dansurducan spune:

    Am inceput si eu ceva asemanator… dar neavand un „blender” ca lumea legumele le fac salata…🙂 , incerc solutia 2 saptamani… apoi introduc si lactate. (deci fara dulciuri, panificatie, carne, cartofi). Fara cafea nu se poate…🙂

  2. inistorIonut spune:

    Sa inteleg ca prin aceasta cura orice om patratos devine… rotunjos?

  3. Midnight Rain spune:

    Foarte încurajator să văd că un bărbat însurat nu acceptă un „suport de Biblie” deasupra pantalonilor.🙂 Așa cum facem excese financiare și cumpărăm mai mult decât se întinde plapuma, cred că tot așa poate privită o alimentație potrivită pentru stilul nostru de viață.

    În primul caz cheltuim mai mult decât ne permitem, în al doilea mâncăm mai mult decât avem nevoie.

    Ce m-a ajutat personal foarte mult să-mi dau seama care e balanța reală a caloriilor mele într-o zi a fost unealta de pe http://www.webmd.com/diet/food-fitness-planner/
    Încet-încet am început să mă uit la toate etichetele în supermarket și să le adaug valoarea energetică în calculatorul zilnic după fiecare masă.

    Când îmi permiteam o seară cu prietenii, cumpăram paste integrale în loc de paste normale fiindcă aveau 300kcal în loc de 360 cât au cele normale. Citeam fiecare etichetă de pe spatele conservelor.

    După 3 săptămâni știam deja cu aproximare destul de bună cam câte calorii conținea un mic dejun sau o cină fără să mai consult calculatorul. Și știam care era limita zilnică a caloriilor zi dacă vroiam să dau jos 1 kg pe săptămână. Ieșeam seara la 11 frânt după o zi de lucru să-mi fac ora de plimbare fiindcă stiam că altfel voi fi cu 200calorii peste limită (cam atât zice calculatorul că arde o oră de plimbare în pas liniștit).

    E o chestiune de disciplină și aritmetică, cred. La fel ca întreținerea unui buget.🙂

    • Marius David spune:

      Da, numai că este o capcană și în regimul hipocaloric, eu nu merg pe acest principiu, ma ales că am de parcurs sute de km pe săptămînă cu bicicleta în următoarele perioade. Am nevoie de calorii.

      • midnghtrain spune:

        Calculatorul cere și evidența caloriilor consumate, asta e partea cea mai faină. Singura regulă e respectarea unei ținte zilnice. Pot mânca tort cu pizza dacă fac zilnic kilometri pe jos sau cu bicicleta.

      • midnghtrain spune:

        Apropo, orice dietă de reducere a greutății trebuie să fie un regim hipocaloric oricum am lua-o. Trebuie introduse mai puține calorii decât se consumă. Corpul are nevoie cam de 2000-2500 pe zi cu activități minime pentru a-și menține păstra greutatea. Dacă noi consumăm 3000 de calorii și facem efort fizic de 1000 nu am rezolvat nimic, tot acolo rămânem.

        Ca să declanșăm procesul de consumare a rezervelor fie adăugăm efort, fie scădem caloriile din alimentație.
        După ce tragem linia tot acolo trebuie să ajungem: un număr toatl de calorii sub nivelul de menținere a greutății (sub 2000/zi).

        Că există tot felul de presupuse scurtături și asocieri de tipuri de alimente e partea a doua, dar principiul e o aritmetică simplă. În cazul meu a funcționat.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s