Cît de important este să avem teologie corectă în versurile cîntărilor noastre liturgice?

Sătul fiind de versuri care sună astfel:

„omu’ ieste ca vaporu’ / lui ii trebe ajutoru’ / daca nu-i carmaciu bun / vaporu se duce-n fund.” (cântec „creştin”, strofa 1 – după al doilea vers se adaugă „măi, măi”, iar după al treilea vers doar un „măi”)

via Adrian Iosif

deseori mi-am instruit studenții asupra modului în care ar trebui să vegheze la ce se cîntă prin biserici.

Cîntarea este foarte puternică. Memorăm ușor versurile. Teologia ariană s-a răspîndit ca un foc în miriște prin versuri și cîntare. Cred că sîntem extrem de neglijenți ca evanghelici la ce se întîmplă în gramatica textelor noastre, ce să mai spun în teologia textelor noastre. Am exemple grămadă. Iată un început de discuție aici.

un exemplu negativ?

 

 

About Marius David

Soțul îngăduit al Nataliei și tatăl nedesăvîrșit al lui Neriah, Naum Lucas și Noah Cristofor
Acest articol a fost publicat în Biserica Baptista, theologia in nuce. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

57 de răspunsuri la Cît de important este să avem teologie corectă în versurile cîntărilor noastre liturgice?

  1. Tim Dubhy spune:

    atat timp cat meajul cantarii este explicit despre Noe, nu cred ca are teologie gresita…. cand se face paralela la noi, trebuie sa avem grija pana unde extindem legaturile/paralele… chiar si Moody vorbea de corabia manturii…

    • Ana O. spune:

      nu Moody ci BO; de acolo aveti termenul.

      • Tim Dubhy spune:

        esti sigura? ptr ca eu am citit asta despre Moody. ca a folosit o asemenea ilustratie in una din predicile sale….. tu cat de sigura esti?🙂
        si in plus, nu folosi anonimul…spune cine e acel BO…😀

        • Ana O. spune:

          BO este Biserica Ortodoxa; de acolo a luat acel Moody termenul

          • Tim Dubhy spune:

            Moody a luat de la Biserica Ortodoxa?:))) mai degraba putea sa ia de la catokici sau anglicani… Moody nu a fost sub sfera de influenta a BO NICIODATA…🙂
            desi nu cred ca a luat de la acestia (de la anglicani sau de la catolici!)… ptr ca Moody a fost un evanghelist cu adevarat ispirat de Duhul, si care a avut o lucrare de impact….el a avut mesaje simple, nu complicate, dar mesaje de impact, tocmai ptr ca Duhul lucra, nu intelepciunea lui….
            in plus, odata spui ca nu Moody, apoi ca Moody dar de la BO… hotaraste-te odata😀

            • Ana O. spune:

              sau BC, devreme ce si BC (Bierica catolica) are aceiasi inchinare liturgica precum BO.
              Si poate ca Moody nu a fost cu adevarat inspirat de Duhul; poate ca fost cu adevarat inspirat de cei de dupa Reforma.
              In fine, fiecare cu sfintii lor😀

              • Tim Dubhy spune:

                Blasfemie la adresa Duhului…
                cum adica Moody nu a fost inspirat de Duhul… „ii veti cunoaste dupa roadele lor”…cand ai sa ai un asemenea impact spiritual in societate, atunci sa ai tupeulk sa iei in deradere lucrarea unui om al lui Dumnezeu, calauzit de Duhul… de fapt, nici atunci nu iti vei putea permite…. te cam indrepti spre hula impotriva Duhului, a lucrarii Duhului prin om….
                ai aici o carte despre viata lui Moody

                in alta ordine de idei, e cam haos in capul tau… contraziceri, suciri, metafore, etc…🙂

              • Marius David spune:

                Tim Dubhy, te-am moderat pentru că, urmărind cursul dialogului, văd că tu ai provocat primul.
                Îmi pare rău.
                Am spus… fără epitete!

    • Sami Cociorvan spune:

      „atat timp cat meajul cantarii este explicit despre Noe, nu cred ca are teologie gresita”…rar am auzit aberatii de genu!!!

      • Tim Dubhy spune:

        si unde-i aberatia, printule?
        k… poate m-am expirmat gresit pe undeva, dar mesajul cantarii Sperantei era dspre Noe si apoi facea niscavai paralele… paralele la care trebuie bineinteles trebuie sa avem mare grija!
        ma mir ca un penticostal vorbeste de aberatii cand e vorba despre muzica unor „conationali” ai sai!!

        • Sami Cociorvan spune:

          E pre ieftina „nitzica” ironie pe care incerci sa mi-o administrezi prin adresarea „printule”…nu ma sinchisesc sa raspund unuia care nu are cultura dialogului….Numia prostia e dogmatica pana la capat! Spor…

          • Sami Cociorvan spune:

            Numai*

            • Tim Dubhy spune:

              inainte sa acuzi sau sa ironizezi pe marginea unor afirmatii, arata ca esti capabil de dialog (caci eu am vazut ca nu esti!)…. nici macar nu ai argumentat cand ai facut aberanta parerea mea… doar ai dat cu pietricica in balta si ai plecat… ca un adevarat om al nedialogului….

              Si daca nu ar fi fost vorba de Noe in cantare…iar apoi s-a facut extinderea spre acyual… recunosc, la aceasta extensie o fi mai putina teologie biblica, dar eu ma refeream la inceputul cantarii…

  2. Interesant că, ori de câte ori se vorbește despre trupele muzicale creștine sau despre vreun cântăreț, dintr-odată se stârnește mare interes în jurul subiectului. Dar când vine vorba despre versuri, interesul e minim. Poate și din cauză că, în multe biserici, cântarea este privită mai degrabă ca o parte a „programului” care trebuie să umplă un anumit număr de minute și să țină treaz auditoriul până la predică, de unde îi revine vorbitorului datoria să îți țină publicul în viață.

    Îmi permit să pun și link-ul spre un text pe care l-am scris cu ceva vreme în urmă pe acest subiect: http://drezina.wordpress.com/2013/09/08/batalia-pentru-muzica/

    • Mircea Mitrofan spune:

      Este o teologie a cintarii nebiblica. Pdalmii sint cintari si sint parte a fundsmentului teologiei VT, lucru confirmat atit de Domnul Isus, cit si de apostoli.

  3. Mircea Mitrofan spune:

    Cit de important?? E absolut fundamental!!

  4. Elisei spune:

    Unele texte sunt penibile. Cînd eram adolescent se cînta prin tabere „…Cu barca vom zbura spre cer…”.Acum la 33 de ani,bārbat însurat nu pot cînta anumite cîntāri comune.Sunt barbare,nu îmi inspirā nimic.Texte de genul „Doamne mai vrem Rusalii cu limbi de foc…” De ce nu Doamne mai vrem rāstignire?

    • Tim Dubhy spune:

      Apropo, stiti cantarea „E scris ca harul de la Neamuri se va ridica/lua”?
      Am descoperit ca Biblia nu spune asta!
      Mult timp am crezut si eu acest lucru, pana cand l-am auzit pe John Vernon McGee zicand in emisiunea sa, „Itinerar biblic”: „Acum, devreme ce punerea lor deoparte a adus harul lui Dumnezeu pentru Neamuri, ce se va întâmpla cu harul lui Dumnezeu faţă de neamuri când Dumnezeu se va ocupa din nou de Israel? Va fi înmulţit! Este ceea ce a spus apostolul Iacov la Consiliul de la Ierusalim: „După aceea, Mă voi întoarce, şi voi ridica din nou cortul lui David din prăbuşirea lui, îi voi zidi dărîmăturile, şi-l voi înălţa din nou: pentruca rămăşiţa de oameni să caute pe Domnul, ca şi toate Neamurile peste cari este chemat Numele Meu…” Sunt cuvinte ce se găsesc în Faptele Apostolilor 15:16-17!”

      Daca e ceva ce a inceput sa ma irite de ceva vreme este faptul ca in adunari/biserci se canta cantari care nu au suport biblic in mesajul lor sau, mai rau, care au un mesaj anti-biblic!

      • Nicu Vandici spune:

        Ca producatori ai ei, ma bucur sa aud influienta pozitiva a emisiunii „Itinerar biblic” chiar si in aceasta chestiune.aparent neinsemnata. Deseori analizez ceea ce cantam si ma gandesc ca am devenit oarecum niste papagali, fara sa gandim la importanta cuvintelor cantarii asupra noastra sau la faptul ca uneori exprima „adevaruri” fara suport biblic,sau si mai grav, fiind nebiblice!
        NV-TWR Romania

      • Ana O. spune:

        „cind Dumnezeu se va ocupa din nou de Israel”?!!
        Dar ce, evreii nu se pot pocai si astazi?
        Romanii, chinezii, japonezii, africanii, etc se pot mintui dar everii nu?!
        Sau iti imaginezi ca in Imparatia lui Dumnezeu evreii vor fi ceva mai sus?😀

    • Ana O. spune:

      chestia cu barca care zboara spre cer a luat-o din desenele aminate Disney,😀

  5. Ionut spune:

    Probabil in timp s-au strecurat anumite greseli,pt. ca suntem oameni si gresim…Nu cred ca cineva a fost rau intentionat si vrea cu tot dinadinsul sa cante cu mesaj anti-biblic! Daca aceste greseli au fost descoperite este foarte bine pt. ca asa putem sa le indreptam ,sa le corectam ca sa aiba un mesaj biblic.Bine ca ne dam seama de respectivele greseli ca sa le putem corecta.

  6. Ionut spune:

    Chestia cu „fa-ti o corabie si urca-te in ea” o inteleg metaforic…nu cred ca Grupul Speranta si-a facut o corabie,si ca ne indeamna si pe noi sa ne facem una🙂 .Dar cred ca intelegem destul de bine ce vrea sa zica….Daca Domnul ne zice ca trebuie sa stam pe „Stanca” nu cred ca se refera la o anumita stanca de pe un munte…cred ca intelegem cu totii ce vrea sa zica….Sau cand ne zice ca trebuie sa mancam trupul si sa bem sangele Lui…cred ca intelegem la fel de bine ce vrea sa ne zica….Asa este si cu barca lui Noe pe care trebuie sa o avem fiecare.

    • Tim Dubhy spune:

      Numai ca, Ionute, Hristos este numit „Stanca” in Biblie…)

      1 Corinteni 10:4
      şi toţi au băut aceeaş băutură duhovnicească, pentrucă beau dintr’o stîncă duhovnicească ce venea după ei; şi stînca era Hristos.

      Dumnezeu e Stanca
      Habacuc 1:12
      Doamne, nu eşti Tu din vecinicie, Dumnezeul meu, Sfîntul meu? Nu vom muri! Doamne, Tu ai ridicat pe poporul acesta ca să-Ţi împlineşti judecăţile Tale; Tu, Stînca mea, l-ai ridicat ca să dai prin el pedepsele Tale!

      „stanca” arata trainicie, soliditate, imutabilitate, maretie (inaltime), siguranta, etc… asa e si caracterul lui Hristos, caracterul lui Dumnezeu…

      Ca Hristos (sau Dumnezeu) a fost numit si „corabie” nu stim, nu avem versete! mai degraba, poate fi „Carmaciul corabiei”!🙂

      • Ana O. spune:

        Hristos „stinca” sau „usa” prin care ne mintuim, sunt metofore, evident.
        Tot ce a rostit Hristos e metafora?
        Hristos Insusi e metafora, simbol al binelui?
        Faceti o lista cu ce e metafora si ce nu din cele care sunt in NT; asa cu ce crede fiecare si nu e nevoie de consens, nu-i asa?

        • Tim Dubhy spune:

          Ana se vede ce putin stii Scriptura…
          Hristos e metafora????????? Hristos e titlu si inseamna UNSUL….Unsul lui Dumnezeu ptr a gface lucrarea de rascumparare a pacatosilor!
          Cat despre Israel, citeste tu Romani 11… e vb de intoarcerea lui Israel, CA SI NATIUNE, la Dumnezeu, prin acceptarea Fiului lui Dumnezeu ca Mesia cel promis! Si atunci, Dumnezeu va relua planul Sau cu Israelul…. asa spune si Romani 11….

        • Marius David spune:

          Ana O., puteți elabora? Mi se pare foarte neclar ce spuneți.

      • Ionut spune:

        Asa e …Hristos e numit si „Stanca” in Biblie…pe cand corabie sau barca, nu ! Insa ma gandesc acum , e gresit daca au gandit la metafora asta ?Si eu mai fac unele comparatii sau metafore,asociez cu anumite intamplari ca sa pot explica celor cu care am ocazia sa vorbesc… Si Domnul vorbea in pilde….e gresit sa explicam in felul asta ?
        Iata un exemplu de cum vorbeam odata cu cineva…Faceam comparatie la viata pe care trebuie sa o duca un crestin si o asociam cu o scara cu 10 trepte….Nimeni nu a ajuns vreodata pe treapta 10 decat Domnul Isus ….dar fiecare urca o treapta…altul 5 altul 8 ..etc….si toti sunt in continua urcare..aspiratia fiind treapta 10 .Spuneam ca noi trebuie s ane dam silintele mereu sa urcam tot mai sus.Insa spuneam ca sunt altii care stiind ca nu vor ajunge niciodata pe treapta 10 refuza din start sa participe la urcare…zicand ca nu are rost sa te mai chinui sa urci daca oricum nu vei ajunge niciodata in varf….ce rost mai are sa incerci ? Ei nu vor nici sa auda macar de aceasta viata,de aceasta urcare pt ca oricum nu a ajuns nimeni sa fie perfect…sa ajunga in varf…etc…
        Am gresit daca am facut asocierea asta cu scara? Daca nu am zis gresit, ma gandesc ca asa e si cu aceasta cantarea.A facut aceasta asociere cu barca…care e un mijloc de salvare,cum a fost pt .Noe….si a indemnat sa urmam exemplul lui Noe…

    • Ana O. spune:

      Ionut, adevarul e ca fiecare np (neoprotestant sau evanghelic) are corabia lui personala in care se urca in afara daca omul e modest si se urca in corabia denominatiei din care face parte.

      • dorin spune:

        AnaO , adevarul e ca ortodocsii sunt uniti in ignoranta; cum incep sa priceapa ceva indata se desbina.
        Da, mai sunt uniti cand e vorba de hotie, curvie, coruptie s.a.m.d.

  7. Ana O. spune:

    si sa ne intelegem: evanghelicii (np) n-au inchinare liturgica (alt termen luat din BO); au una ad-hoc.
    Ideea de a a avea cintari cu mesaj doctrinar (care sa contina doctrina sau invatatura apostolica) e o chestiune noua in np-tism. In genere, cintarile np sunt sentimentale, senzuale, dulcege, si se adreseaza/la adresa celui din sala, sic.

    • foolfield spune:

      Muzica si doctrina nu prea au nimic in comun. Indoctrineaza muzica si muzica nu va mai fi. Pune pe note doctrina si vei obtine o mixtura curioasa, straina atat de doctrina cat si de muzica. Muzica e arta. Necautand sa convinga, are darul sa incante. Doctrina e persuasiva, se adreseaza celor ce cauta certitudini stabile si durabile.

      • Emi Zarnescu spune:

        @foolfield .. iti pot aduce multe exemple despre muzica crestina cu mesaj doctrinar compusa in secolele trecute pe care le cantam si azi in bisericile evanghelice..(de. ex. Numai harul, ) In inchinare nu arta si artistul sunt importante, dupa cum se tot promoveaza prin biserici, datorita influentei media, ci spiritul in care se canta; nu neg nevoia de catareti buni, insa problema este ca incepem sa credem ca arta este ceea ce inalta inima omului. Un exemplu este Beck Corlan (despre care s-a vorbit foarte mult). Iata mai jos cum arta inalta mainile si mai putin inimile. Dupa cum observati in acest videoclip, nu mesajul este important ci muzica in sine si atmosfera pe care o creaza in sala.

      • Mircea Ionel spune:

        hmmm….. sunt curios cum impaci cele afirmate cu Coloseni 3:16 din care citez : (…) Învăţaţi-vă şi sfătuiţi-vă unii pe alţii cu psalmi, cu cîntări de laudă şi cu cîntări duhovniceşti (…)”. Ca sa nu vorbesc de marile (si in multe locuri uitatele) imnuri ale bisericii. De exemplu – ca tot vine Sarbatoarea Intruparii Mantuitorului – „Messiah’ lui Haendel. „Caci nu mi-ar ajunge timpul sa vorbesc” de Wesley & altii.

      • wholesam spune:

        Cred ca te referi la absolute: muzica pura e cea care nu are nevoie de glaspapirul cuvintelor, doctrina pura nu are nevoie de anestezicul lautei. In practica, pentru ca humanum est muzicanticienii adauga cuvintele ca un fel de adjuvant, un indrumar pentru folosirea produsului.
        O imbinare fericita de sunete care ar putea spune o mie de lucruri pentru o mie de oameni devine lozinca cantata.
        Cata vreme ideologia e mai importanta decat adevarul vom suferi galagia in continuare.

  8. vsc spune:

    Este foarte „refreshing” sa auzi despre rolul care pastorul il are in a veghea asupra ce se cinta in biserica locala. Si daca sunt si altii implicati in conducerea cintarilor, este intelept ca pastorul sa parcurga cu cei implicati o teologie biblica a inchinarii. Recomand David Peterson, „A Biblical Theology of Worship”; si „Worship by the Book” (editat de D. A. Carson – articolul lui Carson merita toata cartea; desi articolul lui este disponibil online gratuit). – Ma intreb daca sunt pastori care si-au dezvoltat o lista a temelor biblice / doctrinare si apoi sa selecteze / adune cele mai bune cantari – (asa cum era mentionat in video clip). Mi se pare un exercitiu fascinant. Stiu ca majoritatea cartilor au un astfel de index, dar sunt curios daca liderii spirituali (pastori sau laici) se gindesc la astfel de categorii in planificarea programelor bisericii.

  9. muzica din biserica, fara doctrina, e prin definitie inutila.

    • Marius David spune:

      si cea instrumentală? LA cea instrumentală cum transmitem doctrina?

      • trebuia sa fac mentiunea ca m-am referit la versurile cantarilor. la muzica instrumentala am o problema. nu stiu ce sa fac cu ea. inteleg contextul in care a aparut, de exemplu, fanfara in bisericile baptiste din Romania, dar aici nu ma pot pronunta. muzica instrumentala este un teren minat pentru mine. am ascultat melodii instrumentale de o tehnica si o profunzime emotionala, dar care erau cantate de oameni fara nicio legatura cu Dumnezeu.

        o alta chestiune este ca cele mai multe melodii instrumentale din biserica sunt cantarile din biserica, dar fara versuri. e usor sa fredonezi in minte cuvintele, cand auzi cantarile. e mai greu daca cineva spune ca inchina o melodie instrumentala noua, nemaiauzita, lui Dumnezeu. aceeasi melodie poate folosi versuri straine de creștinism. deci, pe mine ma blocheaza o intrebare: ce face o cantare instrumentala acceptabila in biserica? (ritmul? simplitatea? complexitatea? scopul?)

        • poate ca acceptarea inaintea lui Dumnezeu este o chestiune strict personala intre credincios si Dumnezeu. Daca intentia muzicianului este ireprosabila atunci cantarea este bineprimita… dar si acesta este un camp minat.

        • Marius David spune:

          Cred că muzica instrumentală își are locul ei. Să spun doar atît.Bach.
          eu știu ce trebuie făcut cu ea. TRebuie ascultat.
          DA, este o problemă care merită discutată în cadrul în care s-ar proiecta o estetică muzicală creștină (evanghelică, dacă putem imagina așa ceva), în care să discutăm intenția autorului, intenția compozitorului, medierea interpretului, statutul fiecărui dintre aceștia.
          Eu sînt un pic mai relaxat chiar atunci cînd o piesă compusă de un creștin este interpretată de cineva dubitabil. Talentul oglindește o parte din chipul și asemănarea lui Dumnezeu, care se vede și în cel care a compus și în cel care interpretează, chiar dacă aceștia nu profesează creștinismul.

          • eu vad timpul de inchinare in biserica in termeni destul de… hm… tehnici. cred ca talentul in timpul programului ar trebui manifestat inteligibil, astfel incat sa lase cat mai putin loc de interpretare rauvoitoare sau eronata. cred ca exista si un timp in afara intalnirii din biserica in care talentul poate si trebuie manifestat in variatele sale forme, cu riscul asumat de a fi interpretat chiar si in mod rautacios.

            • Marius David spune:

              nu este vorba de manifestarea talentului aici.
              Muzica instrumnentală poate manifesta un mesaj în sine, chiar în afara versurilor, poate fi o laudă adusă lui Dumnezeu,
              Biblia chiar ea sugerează că acest lucru este posibil, Vezi specificiațiile din Psalmi JOC DE INSTRUMENTE.

              • muzica instrumentala fara talent nu e tocmai cel mai de dorit lucru in biserica. nu vorbim doar de incercarile sincere ale amatorilor, ci de o scuza de genul: Domnul ne primeste si asa, care ne mentine la un nivel de mediocritate nescuzabila.

                deci, nu vorbim despre talent, dar tintim spre excelenta pentru ca stim cui ne inchinam. tintirea o facem doar prin folosirea corecta a talentului.

                avand in vederea varietatea genurilor muzicale, raman la intrebarea mea: cum transmitem mesajul prin melodiile instrumentale? de exemplu: intra un om in biserica, daca biserica e in mijlocul unui imn, cuvintele se aud, nu exista dubiu cu privire la semnificatia mesajului. dar, cand intra cineva in biserica si e o melodie instrumentala, mintea sa va face legatura cu stilurile pe care deja le cunoaste din afara bisericii. daca e obisnuit cu muzica folk, iar cantarea seamana, chiar si foarte putin, cu acest stil nu vad cum ar putea impactul orientarii ideilor sale spre inchinare sau spre Dumnezeu.

                dar ma intreb si daca nu cumva stilul de la Templu era intalnit numai acolo? daca da, avem un regula precedent: si stilul de inchinare de azi ar trebui sa fie caracteristic bisericii.

              • Marius David spune:

                ah, nici nu mă gîndesc la așa ceva, Dumnezeu merită excelența noastră în toate domeniile.

          • foolfield spune:

            `…evanghelică, dacă putem imagina așa ceva`. Ma intreb daca poate fi imaginat asa ceva…

          • Tim Dubhy spune:

            sau Handel..sau chiar si Mozart sau Beethoven…🙂

  10. ,,Let me make the songs of a nation, and I care not who makes its laws.” (Andrew Fletcher)

  11. cmd spune:

    Ma gandesc la Dacia Literara si la indemnul „Scrieți, băieți, orice, numai scrieți!” – cred ca traim astfel de vremuri in muzica crestina; taind neghina sa nu cumva sa taiem si graul”. Eu zic sa avem rabdare si cred ca vor veni si „vremuri de indurare”. Pana una-alta, inca traim sub imperiul – „cartea neagra de cantari” care ne-a ajutat asa de mult in vremuri de suferinta insa „suferinta” ne-a ramas intiparita pe fete si dupa 20 de ani. Am uitat sa ne bucuram si ne e mai la indemana sa ne plangem si vaietam..
    As mai remarca abundenta exeplelor „asa NU” si aproape inexistenta exemplelor „asa DA”. Eu zic ca e mai bine sa educam dupa modelul „asa Da”. Altfel vom avea o interminabila testare a limitelor.
    Oamenii ne percep doar ca pe „aia care NU fac aia, aia si aialalta” in loc sa ne perceapa ca si cei care FAC!
    Eu cred ca nu trebuie sa ne sfiim sa fim pozitivi.
    Pe cand un post cu titlul „Cît de important este să avem teologie corectă în versurile cîntărilor noastre liturgice?” si un exemplu pozitiv, contemporan?

  12. foolfield spune:

    `Dumnezeu merită excelența noastră în toate domeniile.` Aceasta presupune nonconformism, creativitate, originalitate. Implica totodata rezistenta la forme degenerate ale excelentei ca stare de exceptie.

  13. Mircea Ionel spune:

    ioi-ioi-ioi….ca de-acum incep si zilele&serile de „colinde”. Cata teologie (pot?) sa cuprinda ele? Cine si unde le mai controleaza din acest punct de vedere…ca doar toti vor sa se-nchine „pruncutului”? Atunci parca e mai bine sa raman la instrumentale….

  14. Pingback: Mituri evanghelice – mitul ”simplității” și al ignoranței apostolilor | Marius Cruceru

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s