Taxa de înmatriculare, o taxă abuzivă? Despre mașinile second hand …

Dacă v-ați cumpăra mașină mîine …. Dacă mi-aș cumpăra mașină mîine NU aș mai opta pentru o mașină nouă de dealer din România. Cu siguranță SECOND HAND și neapărat din Vest. Nu mai vreau mașină făcută pentru Europa de Răsărit, precum am văzut cu ochii mei comparația dintre cele două Opeluri pe care le-am condus în acești ani.

în imagine vechiul meu VW Golf II, mașina care mi-a adus probabil cele mai multe satisfacții ca șofer în cei 70.000 de km făcuți.

Primul Opel, achiziționat din Occident, s-a comportat și se comportă impecabil. Finisajele, net superioare. Volanul încă în cea mai bună formă. Îl am încă sub ochi în fiecare Duminică.

Al doilea Opel, pe care l-am avut în folosință în acești ani…. parcă a turnat cineva acid pe volan, tapițeria este deja amărîtă … și aș putea reveni cu descrieri mult mai largi, dar nu vreau să-L supăr pe Dumnezeu că mi-a dăruit mașina asta precum calul căruia trebuie să-i ții gura închisă.

Acesta nu mă oprește totuși să îmi avertizez prietenii asupra faptului că în momentul în are cumpără mașini din țară cumpără calitate mult mai joasă la același preț. Încercați un experiment cu Loganurile fabricate pentru Franța. Veți vedea diferența.

Ce să mai facem vorbire… dacă vă luați mașină second hand, mai ales mai veche, vă veți trezi cu tot felul de taxe.

Iată aici o discuție interesantă despre aceste taxe. Se pot evita legal? Dacă da, atunci cine ne poate da mai multe lămuriri?

și un bonus, dacă tot vorbim de mașini vechi:

Despre Marius David

soțul Nataliei
Acest articol a fost publicat în Fabrica de barbati, Meşteşugăreşti. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

9 răspunsuri la Taxa de înmatriculare, o taxă abuzivă? Despre mașinile second hand …

  1. Andrei C. zice:

    Da. Se pot „evita” legal. Noi (din familia lărgită) am înscris două mașini până acum – iar banii dați pentru taxă au fost returnați (în urma unui proces) iar pentru a treia (fiindcă taxa era mai mică) nu mi-am bătut capul.

    Am înțeles că procesul se poate face înainte de înscrierea mașinii (timp în care se poate circula 3 luni cu numere provizorii – roșii) pentru a nu mai plăti acea taxă.

  2. Va contrazic la ideea cu masinile vestice facute pentru Europa de Est. Exemplul este cel pe care il conduc de 8 ani: Megane 2 sedan, din 2005, 1.5 diesel. E facut in Turcia, cu scut de protectie…scut care acopera tot dedesubtul masinii. Din cate am inteles si Citroen, si Peugeot au inceput sa fabrice modele pentru Europa de Est, dupa reteta Megane. Sper sa functioneze. Adevarul este ca daca reusesc sa produca fiabiliate si rezistenta reteta va functiona. Preturile sunt asemanatoare la produsele din aceeasi gama (sedan-uri), pornind de la 10000 de euro.

    • Prezenta unui scut integral sau a unui pachet „drumuri grele” pe o masina nu o face automat mai fiabila. Sunt doua lucruri cunoscute, si demnostrate: (1) faptul ca acum nu se mai produc bunuri fiabile, ci bunuri de larg consum care sa necesite inlocuire dupa consumarea perioadei de viata; si (2) faptul ca pentru Europa Centrala si de Est se produc lucruri inferioare fata de Vest.

  3. Nu ar mai fi nimic de adăugat. Doamna avocat Carmen Diaconu a explicat cu suficienţă chestiunile privind temeiurile juridico-morale ale taxei de primă înmatriculare; fiindcă, într-adevăr, nu-i o taxă de poluare aşa cum au încercat iresponsabilii din aparatul executiv/administrativ s-o redefinească.
    Această taxă reprezintă un fapt mîrşav al guvernului(aparat cu competenţe executive), nu al parlamentului(aparat legislativ), fiindcă, în realitate, ordonanţele de urgenţă reprezintă o intervenţie/imixtiune urgentă a guvernului în domeniul legislativ, guvernul escaladînd în detrimentul cetăţenilor competenţa materială de a emite legi care, defapt, aparţine parlamentului.

    De exemplu, cînd vorbim de caracterul urgent al unei acţiuni judecătoreşti sau al unei proceduri (numită „cerere privind emiterea unei ordonanţe preşedenţiale”), atunci, pentru ca ea să poată fi admisă de instanţă, cel care o promovează are o primă obligaţie procesuală : aceea de a dovedi caracterul urgent al acţiunii sale înaintate instanţei. Nevoia impusă de emiterea unei ordonanţe trebuie să fie URGENTĂ, nu o nevoie obişnuită. Ca să fie emisă ordonanţa, trebuie să existe preurgenţa. În caz contrar, instanţa va respinge acţiunea ca fiind INADMISIBILĂ.
    (art.581 Cod procedură civilă).
    Aşadar, ordonanţa de urgenţă NU E O MODALITATE ALTERNATIVĂ (adoptată după buna plăcere a cuiva) la procedura de drept comun(adică la cea neurgentă, care parcurge etapele procesuale obişnuite, normale) aşa cum fraudulos a procedat guvernul în repetate rînduri cînd a emis ordonanţe de urgenţă deşi nu exista condiţia urgenţei, ci calea ordonanţei ESTE O PROCEDURĂ EXCEPŢIONALĂ, care se justifică doar în cazuri excepţionale ce reclamă necesitatea stringentă a luării unei măsuri pentru prevenirea unei PAGUBE CARE NU S-AR MAI PUTEA RECUPERA PRIN ÎNTÎRZIERE.
    Astfel, trebuie spus că în cazul taxei de primă înmatriculare nu exista condiţia urgenţei(adică, România nu se afla în situaţia nevoită de a-şi păstra/conserva un drept care s-ar fi păgubit prin întîrziere) aşa încît guvernul nu putea emite ordonanţă de urgenţă, ci legală era procedura de drept comun în care parlamentul urma să emită sau nu o lege privitoare la taxa de înmatriculare a unor categorii de autovehicule.
    La noi în ţară, această procedură excepţională a ordonanţei de urgenţă( care nu este o procedură alternativă sau facultativă) este folosită alternativ, deci abuziv, în scop politic, trecîndu-se peste competenţele legislative ale parlamentului.

    Ceea ce se întîmplă în România reprezintă expresia unui mare nesimţ şi a unei profunde iresponsabilităţi ale oamenilor pătrunşi în dregătoriile ţării, care au gustul demenţial al plăcerii şi deprinderii de a încălca legea.
    În cazul acestei taxe nu-i angajată doar o politică fiscală, ci e vorba şi de o hîdă iresponsabilitate în răspunsul inept şi incoerent al guvernului faţă de propria-i ordine de drept care trebuie să fie în acord cu dreptul comunitar.

    • Desi este perfect adevarata explicitarea dvs., ea nu prezinta interes pentru cetateanul nevoit sa plateasca aceasta taxa. De la introducerea ei in 2007, toate partidele politice au ajuns la putere si au mentinut-o sau rebotezat-o. In ciuda faptului ca, din opozitie, toti o blamau, odata ajunsi la guvernare realizau ca este o sursa importanta de venit la bugetul de stat si au mentinut-o pana in ziua de azi. Ca este o lege data de parlament sau o Ordonanta de Urgenta a Guvernului nici nu mai conteaza.

      Oricum nu cred ca se poate contesta in instanta faptul ca avem de-a face cu o ordonanta de urgenta, si nu cu o lege data de parlament.

      • Ba da, se poate. Secţiile de contencios administrativ ale curţilor de apel din ţară cu aia se ocupă( cu actele autorităţilor centrale). De văzut art.3 din Codul de procedură civilă + legislaţia administrativă.

  4. Eu eram în mașină, aproape tot timpul. Aproximativ 10 ore pe zi (cu mașina mergeam după pâine-n colț). Nu contează ce mașină. Cheltuiam în jur de 300-400 lei pe combustibil, lunar. Apoi, s-a întâmplat ce s-a întâmplat. M-am gândit: vai, de-acum trebuie să mergem pe jos la biserică; se vor răci copiii tot timpul; va fi greu; când va ploua, ne vom uda până la piele; când va fi frig, vom dârdâi ca la Pol; nu vom putea merge nicăieri la vară; nu vom putea merge la iarbă verde sau la mare; vom fi ca morți, din punct de vedere social. A trecut un an. Fiindcă am mers pe jos la biserică, de-a lungul iernii copiii nu s-au îmbolnăvit deloc (ce chestie!); am mers peste tot (la țară, la munte, la mare), mai ieftin și mai repede (cu trenul); am avut ușa casei deschisă tot timpul, și, pentru aceasta, am fost mai activi social ca oricând; am economisit o avere; vreau să vând mașina; locuiesc aproape de centrul Clujului și o plimbare în oraș e minunată, mai ales în compania copiilor; pot să-i ascult, să le povestesc, să le arăt, pot fi mai atent la ceea ce am în jur. Pentru mine lipsa permisului e un har. Știu că vin în contra a ceea ce a scris Marius în postarea lui, dar eu zic: încercați fără mașină, că merită!

    • Nicu zice:

      Face bine la sanatate! Atat fizica cat si mentala! Insa e comod sa ai masina in fata casei cand ai nevoie de ea in fata casei. Ca si orice alt lucru conteaza cat si cand il folosesti.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.