„Viziunea vizuinii” sau „De ce urăşte Dumnezeu visările vizionare”

Primesc sîmbătă link-ul spre un mic videouaş de vreo 5 minute, în care „protagonistul principal” încerca să ne convingă să avem viziune. Biserică, viaţa proprie, sau invers.

Nu comentez mai mult. E tînăr încă!

Am crezut şi eu chestii din astea de gîndire pozitivă pînă pe la 36 de ani, cînd am descoperit cum Dumnezeu se mişcă cu atît de mult simţ al umorului şi cu un talent neîntrecut în a ne „distruge” vieţile cu toate planurile. Cum era? Chiar de-ar fi să-mi cadă TOATE PLANURILE la pămînt?

Am descoperit că celor care îşi fac planuri ambiţioase Dumnezeu le striveşte pornirea, deopotrivă cum am văzut că celor care sînt mici în ochii lor Dumnezeu le face urcarea. Avînd păreri cumpătate despre noi, nici prea prea, nici foarte foarte, ferindu-ne  de complexe de inferioritate, de mîndrie, de asemenea, vom găsi calea, dar nu mai în ascultare de El. Aşa am găsit, că El preţuieşte mai degrabă ascultarea.

Tot sîmbătă mi-a venit urgent replica din partea unui prieten bun:

“God hates visionary dreaming; it makes the dreamer proud and pretentious. The man who fashions a visionary ideal of community demands that it be realized by God, by others, and by himself. He enters the community of Christians with his demands, sets up his own law, and judges the brethren and God Himself accordingly. He stands adamant, a living reproach to all others in the circle of brethren. He acts as if he is the creator of the Christian community, as if his dream binds men together. When things do not go his way, he calls the effort a failure. When his ideal picture is destroyed, he sees the community going to smash. So he becomes, first an accuser of his brethren, then an accuser of God, and finally the despairing accuser of himself.” (Dietrich Bonheffer, Life Together)

Despre Marius David

soțul Nataliei
Acest articol a fost publicat în Citate, Fabrica de barbati, In-text-esant, Perplexităţi, Pt. studenţii mei, Visătorul de vise. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

112 răspunsuri la „Viziunea vizuinii” sau „De ce urăşte Dumnezeu visările vizionare”

  1. marinelblaj zice:

    Nu-i doar joc de cuvinte, dar aşa se ajunge de la „viziunea vizuinii” la „vizuina viziunii”! 😀

  2. mihai zice:

    Nu ati putea ne dati link-ul catre „videoasul” cu pricina?

  3. Petrica A. zice:

    si uite asa spiritul romanesc de „ce sa-i faci?”, „da, e greu maica sa faci ceva in Romania” creste si umbreste initiative luminoase a romanilor care vor sa face ceva pentru omenire. se pare ca Bonheffer se tragea din Romania.

    • Marius David zice:

      Stimabile, nu ştii despre cine vorbeşti. Documentează-te. De această dată Wikipedia este permisă.
      După ce vezi ce şi cum despre Bonhoeffer, revino şi încearcă să dregi busuiocul.

      • Petrica A. zice:

        Asa e. nu stiu cine e, dar spiritul lui seamana cu cel romanesc (daca a fost greu de inteles aluzia).
        „Romanii s-au multimit sa plece capul si sa se acomodeze” spunea Eliade.
        Asta e spirutul romanesc pe care se pare ca dumneavoastra il preferati in echipa cu domnul Bonhoeffer.Cand o se se ridice romani care sa incurajeze romanii sa ia initiativa, sa creada, sa NU se acomodeze ci sa schimbe. Si ca sa schimbi ceva nu e nevoie de un vis? nu e nevoie de un viziune?

        • Marius David zice:

          Stimate Petrica A.
          Vă avertizez din nou înainte de a vă pune la spam: aici au voie să comenteze oameni care de obicei ştiu despre ce este vorba sau măcar sînt interesaţi să afle despre ce este vorba
          1. dvs. nu ştiţi despre cine este vorba
          2. nu ştiţi despre ce se vorbeşte, care-i miza
          3. nu sînteţi interesat, din cîte văd eu, să faceţi lumină nici la punctul 1 şi nici la punctul 2.
          4. vă rog să reveniţi după ce faceţi ordine în acestea.

          SE întîmplă să vorbiţi despre un martir, un om care a murit TOCMAI pentru idealurile sale, pentru viziunea sa,
          nicicum nu este afectat de românismul de care aminteaţi, fiind neamţ de la mama sa.
          Ar fi interesant să citiţi o biografie a acestuia.
          Dacă mi-ar sta în putinţă, v-aş face-o cadou. Merită.
          INSIST: DAŢI un scurt search pe numele împricinatului.
          Dcă nu faceţi acest lucru dvs. daţi cea mai bună dovadă de românism în formă agravantă: vorba lui Ţuţea „aflaraea în treabă la români”, improvizaţie, vorbire fără sine, datul cu părerea în toate, superficialitate etc.

          Le ilustraţi pe toatele, dacă nu vă revenţi.
          Aveţi dreptul chiar şi la scuze
          Le aşteptăm.

          PS. Ce înţelegeţi dvs. totuşi prin VIZIUNE? N-am înţeles ce conotaţii folosiţi.

        • adrian zice:

          Halal aluzie, ati fost subtil ca un buldozer pe o alee din parc.

          Bonhoeffer „si-a plecat capul” in „spirit romanesc”?! Da, si l-a plecat asa de tare incat niste baieti devotati lui Hitler i l-au pus intr-un streang, la Buchenwald. Bonhoeffer s-a „acomodat” bine prin inchisorile naziste, in pumnii gestapovistilor si, in final, in streang.

          Continuati sa visati „viziuni”, acum e sezonul marilor reduceri de preturi. Cand va veti trezi, veti afla ca Dietrich Bonhoeffer nu este fundas central in Bundesliga.

      • Petrica A. zice:

        Iulian Văcărean pe care il stiti e un vizionar. Face ceva pentru copii de cancer de la Marie Curie. Aveti indrazneala sa ii spuneti „God hates visionary dreaming”?

        • Marius David zice:

          repet, domnule, nu ştiţi despre ce şi despre cine vorbesc. Scoateţi din context articolul şi cuvintele mele şi ale lui Bonhoeffer,
          dacă v-aţi informa mai bine, aţi reuşi să şi înţelegeţi contextul. Spor!

        • Marius David zice:

          dacă vă uitaţi pe blogul meu, veţi obsercva ca am pus o postare cu iulian văcărean.
          INFORMAŢI-VĂ şi pînă terminaţi această grea muncă, vă rog să vă abţineţi de la comentarii fără sens.

          • adrian zice:

            inutil, „vizionarii” de profesie au in fisa postului batutul campilor. Marius, esti total lipsit de viziune vizionara in ceea ce-i priveste pe vizionari. Dupa cum vezi, dansii vizioneaza mult, probabil de-aia nu au timp sa mai si citeasca.

  4. Dyo zice:

    Nu cred ca Dumnezeu uraste viziunile: El este unul care da adesea oamenilor viziuni … Diferenta sta aici in procesul de nastere a viziunii: este ea o idee buna despre cum vad eu raiul in proximitatea mea sau este raspunsul lui Dumnezeu, primit pe genununchi, cu privire la voia Sa aici pe pamant – precum in Cer – care va prinde contur prin disponibilitatea noastra de a sluji?

    • Marius David zice:

      da, Dyo,
      cu ceva precizări
      1. nu dă ADESEA, ci RAREORI. Ar merita să facem un inventar al oamenilor bibliei care au avut viziuni din partea lui Dumnezeu.
      2. DAr întîi… la ce ne referim cînd spunem viziui… pentru noi, pentru comunitatea în care trăim, pentru poporul în care vieţuim?
      3. să nu confundăm o idee bună cu o viziune, o strategie excelentă cu o viziune, uneori putem confunda cîteva păreri excelente ale cuiva cu viziune. Să nu hiperbolizăm.
      voia sa pe pămînt?
      spre exemplu dacă am primit viziunea că voi avea cancer: voia sa permisivă pe pămînt.
      Bun… viziune poate însemna ce fac cu cancerul meu.. ?
      dacă mă vindecă Dumnezeu ce voi face pentru alţii în aceeaşi situaţie?
      Pornesc o fundaţie, o asociaţie de luptă împotriva cancerului de vezică… salvăm pe mulţi… etc.
      Aceasta nu este decît o idee bună, generoasă, faină, excleentă, modul lui Dumnezeu de a stoarce diamante din zgură.

      Nu ştiu de ce asociez viziunea cu spiritul profetic şi cu soluţii spirituale nu numai pentru generaţia în care trăim, ci soluţii transgeneraţionale.

      • Dyo zice:

        La pct. 1: Inteleg ca singura istorie in care Il recunoastem pe Dumnezeu implicat in mod direct intre cei ce sunt ai Lui este cea biblica. In acest caz, da, merge RAREORI. Dar poate ca nu e cazul …

        • Marius David zice:

          nu, nu este numai cea biblică, putem face un exurs şi prin istoria bisericii, putem să vizităm şi alte culte şi denominaţii.
          Maica Tereza a avut o viziune? Aş putea spune că da, indiferent de criticile iscate de unul şi de altul şi … ok, nobody s perfect… a fost catolică.
          Francis de Assisi?
          Problema lui D.B. se naşte (şi problema mea tot de aici intră în travaliu) tocmai atunci cînd fiecare ţînc spiritual are cîte-o viziune şi se porneşte pe făcut „lucrări” de parcă lucrările şi bisericile s-ar face precum clătitele.

  5. Calin Valean zice:

    Mda, ma cam dispera si pe mine chestiile de genu: if you dream small you insult God. Interesant subiectul so I will stay tuned. 🙂

    • Marius David zice:

      pe mine nu mă disperă, pe mine mă insultă astfel de afirmaţii.

    • gh.iulian(l'exateo) zice:

      era un „mare” „pastor” american pe la credo tv acu cativa ani(era duminica de duminica):”daca nu reusesti sa faci lucruri mari,e pentru ca nu-i ceri asta lui Dumnezeu;El e un Dumnezeu al lucrurilor mari si de aceea nici macar nu-ti baga in seama rugaciunile tale daca ceri lucruri mici,daca ai planuri modeste”-si apoi se dadea pe sine ca exemplu:cum s-a lasat el de jobul sau corporatist,cand” a auzit chemarea”,cum a indraznit sa cumpere un fost mol pe care l-a facut biserica ,pe care apoi a umput-o de „ucenici”;uneori repeta in timp ce se plimba prin mol „predicand”: „man i’m preeching good today”

  6. otnielveres zice:

    mda. la cite „viziuni” au intrat in Romania dupa 89 ma mir ca inca Romania nu este toata neoprotestanta.
    Odata un american facea un simplu calcul prin care Romania devenea toata baptista in 5 ani. Superb!

    Dar se pare ca nu se poate cu astfel de oameni conservatori si traditionalisti ca dumneavoastra! 🙂

    • Sebastian zice:

      Cred ca in spiritul asta este si articolul, la cati vizionari americani am vazut iar acum daca nu esti in acord cu viziunea pastorului nu prea mai ai ce cauta in biserica aia. Mi s-a spus ca Pastorul este becul, lumina, totul totului tot iar enoriasii, multimea ( prostimea) sunt fluturii care sunt atrasi de lumina ( viziunea ) pastorului. Deci, am ajuns la stadiul de a fi nimic, fara creier pentru ca are altcineva viziune.

      • Marius David zice:

        da, din păcate unii păstori sînt ca becurile care ard aripile unor fluturi prin viziunile lor.
        Cine nu se încadrează în linie… o păţeşte. Se excludează.
        A păţit-o recentissime un prieten.
        N-a fost de acord cu viziunea păstorului, n-a mai avut ce căuta în viziuna lui.
        Simplu.
        Eşti angajat la Coca-Cola şi bei Pepsi???? Bun![ Atunci afară!
        Asta-i viziunea noastră pentru comunitatea noastră :Always Coca -cola…

        • maria ghiran zice:

          Asta se intimpla recent in biserica din care facem noi ,adica familia noastra parte acuma ……nu esti de acord cu el si cu cei din jurul lui,esti ,,marginalizat,,si finut ,,foartat ,,sa te retragi….pina nu te dau ei afara….pe motiv ca esti un,,sabotor,,al ,,viziunii,,acestei biserici…si nu spun mai multe desi as avea…ce sfat ne da-ti frate Marius….multumesc !?

        • adrian zice:

          adica eu, ca sa fim directi. Sau au mai patit-o si altii, ca tu ai multi prieteni…
          Deosebirea este ca eu nu sunt fluture, ci berbec care nu sta la tuns lana.
          Esti membru la noi si esti, totusi, prieten cu Marius Cruceru??? Bun! Atunci trebuie sa-ti discutam membralitatea, tie si sotiei tale.

      • Dan B. zice:

        Păcat că se uită de versete ca următorul: „Din [Hristos] tot trupul, bine închegat și strîns legat, prin ceea ce dă fiecare încheietură, își primește creșterea, potrivit cu lucrarea fiecărei părți în măsura ei, și se zideşte în dragoste” (Efeseni 4:16).

    • Marius David zice:

      da, ar fi fost mai simplu, dacă am fi ales un pic mai multă relevanţă: bere gratis la toată lumea. Singura problemă: cam scump!

  7. Ionut zice:

    Cred că ideile, visele și dorințele noastre combinate cu nevoia noastră de control se travestesc de multe ori în numitele „viziuni” și „chemări” venite din partea lui Dumnezeu. Interesant subiect, extrem de important pentru mediul evanghelic în special…

  8. Han Christian zice:

    Pentru cei care se uita doar la lucrurile care se vad, suna bine postarea. Cred ca unii au o mare problema cu acest cuvant greu de definit; viziune, mai ales daca se pretinde ca viziunea e de la Dumnezeu. Trebuie sa recunoastem ca multe lucruri de care beneficiem astazi au luat fiinta tocmai datorita unor vizionari. In domeniul bisericesc vizionarii sunt batjocoriti de tagma traditionalista.

    • Marius David zice:

      şi poţi să îmi spui ce înţelegi TU prin viziune,
      şi cîţi oameni cunoşti tu care au primit viziune direct din partea lui Dumnezeu?
      aceia sînt rari şi aleşi pe sprînceană,
      noi toţi ceilalţi primim prounci clare şi o Scriptură pe care trebuie să o urmăm.
      Viziunea generală aspura vieţii creştine şi asupra trăirii noastre este descrisă acolo.
      Sînt cîţiva pe care Dumnezeu îi alege şi le dă viziune care se confirmă prin fapte şi timp, prin rezultate şi binecuvîntare.
      Altfel… cunosc oameni care au mai multe viziuni într-o lună decît Ieremia, Isaia şi Daniel în toate vieţile lor puse una lîngă alta… şi nu s-a ales nimic de viaţa lor sînt nişte simpli funcţionari „duhovniceşti” demni de un tablou cinic-kafkian.

      • Han Christian zice:

        Definesc „viziunea” ca o imagine creata in mintea cuiva despre ceva ce nu este dar ar putea fi. E limpede ca trebuie sa fie conforma cu Scriptura si ca implinirea ei trebuie sa-L glorifice pe El. Va apreciez activitatea si realizarile. Cred ca aveti propriile viziuni. Ar putea fi mai marete. Lucrarea de la Alesd poate fi facuta (si) de altcineva 🙂

        • Marius David zice:

          da, pînă la un punct de acord.. viziune înseamnă să privim prin credinţă…. dar să privim la lucrurile pe care le dă El. TEnsiunea se pare că se creează pe cele două capete… dată de Dumnezeu, creată de noi înşine, primită prin descoperire dumnezeiască, prin Duhul, sau o nenorocită proiecţie a frustrărilor noastre şi a orgoliilor noastre?

          • Han Christian zice:

            Cu totul de acord! 🙂 Constient nu am specificat ca acea imagine trebuie sa fie creata de Duhul Sfant, ca nu cumva fratii mei de alta culoare sa ma intrebe daca nu cumva delirez 🙂 Be inspired!

            • Marius David zice:

              şi cum recunoşti că imaginea aceea este de la Duhul şi nu de la duhuri?

              • Han Christian zice:

                Primirea viziunii e insotita de stari emotionale (pace, bucurie,..) Nu ma pot baza prea mult pe emotii, care se schimba. Intrebarea este daca implinirea acestei viziuni inseamna glorificarea lui Hristos. Cu smerenie pot sa spun ca recent am trait implinirea unei viziuni a carei curs care a insemnat multa transpiratie si lupte dar care a dus la ceva maret. Decisiv a fost implicarea (uneori miraculoasa) a Duhului Sfant pe drumul spre tinta.

  9. Petrica A. zice:

    Corect. E nevoie de vizionari, nu de critici de vizionari. Si..apropo: nimeni nu ridica statui criticilor,

    • Marius David zice:

      ba da, Călinescu are statuie, aşa că vă aflaţi din nou în ignoranţă.
      INFORMAŢI-VĂ, domnule!
      http://www.panoramio.com/photo/49996262
      bateţi cîmpii şi fără graţie!, vorba Călinescului.

    • Marius David zice:

      Vizionarii fără critici riscă să îşi iau lumea în cap. Criticii îi temperează, avem nevoie de cai, dar avem nevoie şi de catîri.

      • Dragă Marius, perfect adevărat ce spui. Şi asta pentru că în toate veacurile a existat o inflaţie de viziuni. Problema care a obsedat Evul Mediu, de exemplu, a fost să deosebească viziunile adevărate de cele false.
        Un critic din categoria acesta a fost un anume Jean Gerson, care a scris la 1401 un tratat intitulat „De distinctione verarum visionum a falsis”. Omul spunea că există viziuni impure, pe care le atribuie „freneziei”, „maniei” sau „melancoliei”.

    • adrian zice:

      Am si eu o viziune: unii confunda viziunile cu delirul.

    • vali zice:

      Petrica, cand o sa ai si tu viziunea pe care a avut-o martirul Dietrich Bonheffer, adica al sluji pe Cristos cu pistolul nazist la tampla indiferent de circumstante(seminare teologice clandestine cand Gestapo ia interzis sa mai vorbeasca in public sau sa scrie, scoatere ilegala de evrei din germania, cu riscul de a fi acuzat de tradare si executat pe loc ), si in cele din urma sa-ti dai viata fara teama de dragul lui Cristos, atunci mai poti vorbi. Dar pana cand vi cu viziunile pendicostale-carismatice (pentru ca de acolo s-a inceput cu acestea), prefer sa fiu in tabara celor ce critica viziunile (sau cel putin nu se iau dupa ele) stand cat mai aproape de Cuvant, de Cristos si sa imi fac cat ma ajuta Dumnezeu datoria de crestin. Asa cum a facut-o Dietrich Bonheffer si alti martiri crestini.

  10. dorinsimiciuc zice:

    Imi pare mie sau simt un iz de pesimism in postarea dvs? Eu cred ca e o mare diferenta intre un vis si o viziune… o sa caut video-ul in cauza sa vad ce are de zis autorul.

    • Marius David zice:

      nu, nu-i pesimism, este experienţă şi un strop de realism, poate că şi faptul că nu confund organizaţiile de tip ONG sau firmele cu Biserica lui Cristos.
      ceea ce identifici ca pesimism vine dintr-un strop de teologie, eclesiologie trinitară, care îmi refuză amestecul între categorii, Biserica nu-i o organizaţie ca oricare alta, pentru a o organiza ca oricare alta, să-i facem logo, steag, brand-name-recognition.
      Ah, sînt sigur că acestea ar putea ajuta, dar în momenntul în care crezi că acesta este parte din butonul către succes mă tem că sîntem pe calea cea rea în gîndirea eclesială.

      • dorinsimiciuc zice:

        bine, dar daca tu stii ca succesul unei biserici nu tine de tine, nu e ok sa te folosesti de metodele cae-ti stau la dispozitie?

  11. Emi Zarnescu zice:

    Imi pare bine sa mai gasesc pe cineva care sa gandeasca la fel ca mine … sau mai degraba eu la fel ca dvs.
    Timp de cativa ani m-am luptat cu frustarile unei viziuni proprii si alte idei din astea „a la Hybels Maxwell sau A. Stenley” …
    Oare o fi greu de inteles ca oamenii nu sunt masini si nu pot fi programati sau ca Biserica nu se conduce dupa retete? Am ajuns sa ne invartim in biserici pline de lideri, toti cu viziuni care mai de care mai marete. Acum in loc de fratii cu raspundere sau pastori sau misionari auzim cuvantul lideri. Se pare ca daca nu ne putem defini in 3 fraze scurte viziunea nu putem sa mai facem nimic in lucrarea crestina. Este musai sa iti definesti scopul altfel nu ai rezultate, Daca nu ai o echipa de lucru care sa aibe testele de personalitate la zi nu vei avea succes.

    Oare unde sunt slujitorii? Cred ca incep sa vorbesc limbi straine. 😦

    • Marius David zice:

      Cred că ai dus lucrurile înspre direcţia înspre care trebuia să ne îndreptăm spre tipul acela de viziune:

      „crede în tine… Dumnezeu altul ca tine nu are…. ce se face Dumnezeu fără o comoară ca talentele tale…nu ştii cine eşti.. imaginează-te milionar la 30 de ani,… şi vei fi. Totul este să îţi desenezi bine ţinta, cine nu îşi deseanează o ţintă clară după care să alerge nu o va ajunge… ”

      ideea împotriva căreia scrie şi D.B. este tocmai acest orgoliu nemăsurat cum că noi ne-am putea autoprograma, ne-am putea „împlini visul”, eventual imitîndu-i pe alţii, careau ajuns acolo unde am gelozi noi să ajungem,
      dacă cineva mi-ar fi spus în urmă cu 20 de ani că voi ajunge profesor, pastor etc., i-aş fi rîs în nas şi i-aş fi spus că numai înjurătura de mamă ar fi fost mai gravă.
      Iată cum Dumnezeu ne dă şi ne scoate, ne pune la cazne de neimaginat.
      Vreţi să ştiţi cam ce viziune a vizuinii aveam în urmă cu 22 de ani?
      Total diferită.
      Ce mult mă bucur că Dumnezeu mi-a schimbat „vizuina”

  12. eLioR. zice:

    stiu si eu vizionari de a caror viziuni nu s-o ales nimic. si asta nu pt ca nu erau bune viziunile lor, ci pt ca nu erau ei oamenii care sa le implineasca. numai gura e(ra) de ei. culmea e ca se cred si se vad mari oameni ai lui Dumnezeu.

    • Marius David zice:

      elior, aici se creează o tensiune între viziunile întemeiate de oamenieptnru ei şi cele date de Dumnezeu oamenilor.
      Lui Moise nu i s-a dat o viziune, lui i s-au dat nişte porunci clare.

  13. marcel s zice:

    …sa inteleg ca asta este o viziune despre cum sa nu ai viziuni?…

  14. Dyo zice:

    Inca o observatie: in timp ce Marius se refera la viziuni ego-centrice, legate de destinul personal al „vizionarului”, Bonhoeffer face referire la viziunea unuia pentru comunitate. Adica: gainile sunt proaste, dovada fiind si gastele lui Nea Gigi … cele doua parti ale postarii sunt din filme diferite.

    • Marius David zice:

      Da, sigur, discuţia însă nu este anulată. Tocmai am clarificat cîteva lucruri legate de complexitatea acestui aspect… viziunea unuia pentru comunitate… confuzia dintre organizaţiile organizabile organizat şi Biserica răscumpărată sacrificial, organism divino-uman, istorico-escatologic etc.
      Exact despre asta este vorba… putem cădea în aceeaşi eroare… proiectarea unor viziuni omeneşti supra unei comunităţi, influenţaţi fiind de strategiile unor CEO de succes. Bişniţa nu-i Biserică şi Mireasa nu-i afacere.

  15. Robert zice:

    Buna,
    Eu personal, daca imi permiteti, cred ca ar fi fost benefic sa se fi definit intai “viziunea” ca si concept, pentru ca multi confunde lucrurile. Apoi sa vedem ce spune Biblia, cand aminteste de acest concept.
    As indrazni sa dau totusi verdictul final din perspectiva mea. Nu cred ca poti avea impact ca om al lui Dumnezeu fara o viziune clara din partea Lui, (care binenteles Dumnezeu are grija sa se plieze si cu ceea ce vede El in noi) dupa cum nici in viata reala de zi cu zi nu ne comportam fara o viziune pe termen lung sau scurt. Cine o face, nu are sanse sa se dezvolte.

  16. Calin Valean zice:

    Imi place foarte mult acest articol, pentru ca este foarte practic, si din perspectiva pasilor mici.

    http://www.richardstjohn.com/blog/little-vision-small-goals-small-steps-big-success/2011/12/12/

    Cred ca e valabil si pentru noi. Avem o idee, ne rugam (sau nu pentru ea) facem un mic pas. Poate Dumnezeu spune STOP sau poate nu. Mai facem inca un pas. S-ar putea sa mergem pina la capat cu viziunea, s-ar putea sa nu.

    Convingerea mea este ca pe Dumnezeu il intereseaza mai mult desavirsirea si mintuirea mea decit ceea ce vreau eu sa fac cu o viziune. Daca primele depind sau sunt puse in pericol de viziunea mea, El nu are o problema in a spune STOP. Dar eu am.

  17. mihai zice:

    Nu va referiti cumva la Paul Negrut care a sustinut de nenumarate ori ca a avut viziunea de a infiinta o Universitate crestina in Oradea in care lucrati si dumneavoastra acum? Chiar ne-a prvocat de multe ori sa visam fratele Negrut. Intreb doar ca nu stiu exact la cine va referiti. De Liviu Olah care se ruga pentru radio, tv, stadioane folosite in slujba Domnului nu poate fi vorba ca nu mai e tanar! John Piper e prea departe de noi, Domnul Isus a trait acum 2000 de ani pe pamant nici la el nu cred ca faceti referire.

    • Marius David zice:

      da, uite ideea de educaţie creştină, media creştină într-o ţară care abia a ieşit din comunism ar putea fi numită o idee bună… poate chiar viziune, mă refer mai ales la cele spuse de Liviu Olah, atunci cînd era incredibil de crezut… (lucruri pe car dînsul le-a spus, dar pe care şi le-au asumat alţii, tranformaţi peste noapte în profeţi )

      aşa cum spunam, viziunea trebuie să conţină o componentă profetică, lucrurile pe care le descrieţi, avînd în vedere că se întîmplă între 76 şi 86 şi se vor fi împlinit abia după 90 seamănă a viziune…

      PS.
      v-am trecut la spam pentru atacul scabros la Otniel.

  18. Marius David zice:

    Dyo, înainte de a scrie o postare pe temă este bine să aştepţi pînă la dumirirea şi lămurirea temei. S-ar putea ca în curînd să fie lipsită de actualitate, dacă vei fi citit tot ce am spus între timp. Deci… să ne dumirim împreună înainte de a ne apuca să inter-acţionăm.

    • Dyo zice:

      Marius, astfel de teme, dupa am mai vazut, nu se dumiresc (cine poate face asta?). Ele au cap dar nu au coada, nu stii cand se trage cortina si care sunt concluziile; in acest caz, am semnalat faptul ca tema este prost servita: ni se cere sa cantarim mesajul unui film pe care nu l-ai vazut decat tu … cu o zicere de-a lui Bonhoeffer, nici ea prea limpede vis a vis de tema data. Repet: nu merge.
      Este necesara o reformulare. Asta e „dumirirea” mea.

      • Marius David zice:

        nu, Dyo, problema este că nu avem răbdarea şi civilizaţia şi consecvenţa dialogului, uneori orgoliile şi concluziile prea timpuriu trase (ca în cazul de faţă) pot duce la astfel de lucruri precum descrii.
        DAcă urmăreşti cu atenţie ce se întîmplă la unele postări în care comentariiile se lungesc, există un capăt şi concluzii.
        uneori marchez o postare care s-a epuizat prin închiderea comentariilor. Există şi din acestea.
        Atît timp cît ne vom cocoşi imediat în loc să dezbatem în calm, sigur… aşa va fi. Postări de genul celei de azi în care te-ai grăbit cu un strop de cinism şi ironie să ridiculizezi ce se întîmplă aici … da, postări din acelea nu duc nicăieri, aşa mă tem eu şi nici nu ajută cauzei.

        Poate că cel puţin pe Petrică l-am ajutat azi să priceapă cine-i D.B.

        Dacă ai avea un pic de răbdare şi te-ai chinui şi tu un pic, am putea ajunge cel puţin la definiţia VIZIUNII. Asta în cazul în care te interesează. Dacă tot ce facem este să ne aruncăm pinguri cu mici răutăţi, atunci da, internetul evanghelic românesc mai trebuie să crească un pic pînă iese din “curtea blogului”

        Cheers, pardon, chills.

        • Dyo zice:

          Calm? Sper ca glumeai: cand am intrat in discutie spiritele erau demult varsate peste marginea ibricului … In ce ma priveste, eu n-am concluzionat, ci am semnalat un viciu de fond. Vrei sa corectezi? Bine. Nu? Citez ca din clasici: nu sunt vinovat de sangele tau.
          Sa le tot spui celor care nu sunt de acord cu tine ca nu inteleg conceptele … este asta o strategie de dezbatere pe care sa ne-o propuna un universitar?
          Stiam ca pingul o sa te puna in fata unor afirmatii pe care NU o sa le poti suporta. Nu-i nimic: asa s-a calit otelul … nu in luminile rampei, ci in focul dezbaterilor incomode. Desfid, by the way, cuvinte precum „cinism”, „ironie”, „ridiculizare” si „rautati” vis a vis de postarea mea. Sunt gata sa reconsider aceasta atitudine in conditiile in care vei si dovedi justetea aplicarii lor in contextul de fata.

          • Marius David zice:

            „Spirite vărsate peste marginea ibricului?” cred că glumeşti, draga Dyo. Aceasta este o exagerare nefericită. GEnul de tactici Alin Cristea, care caută o umbră ca să spună că-i bortă. Reciteşte, te rog, comentariile pe care le incriminezi ca „încinse” şi dă-mi link-urile. Te provoc!

            Cred că eşti de acord cu mine că Petrică, cel care spunea că D.B. este românizat merita administrată o lecţie. Destul de blîndă după părerea mea.
            La asta te referi prin inflamarea spiritelor? Atunci chiar cred că nu înţelegem care este rosul acestor insturmente de „dumirire”.

            I-am spus acelui domn care îl critica pe D.B. fără să ştie cine este şi cu ce s-a ocupat, lui i-am spus că nu înţelege despre ce este vorba. Nu încerca să schimbi contextele şi să arunci o chestiune punctuală spre toată discuţia pentru a o devalorifica. Să nu folosim cuvinte mari uşor „de sîngele tău” şi alte chestii din astea. La astfel de chestii am reacţionat.

            „Afirmaţii pe care nu le pot suporta”. Iar glumeşti. N-ai tu lexic şi sintaxă cît pot eu îndura. Nu uita că sînt mai vechi ca tine şi ca alţii pe aici şi am văzut cam de toate. TE voi asculta vorbind despre afirmaţii pe care nu le pt suporta atunci cînd vei avea cel puţin 120.000 de comentarii la spam. Eu am acum 240.000.
            Stai liniştit, afirmaţii de genul acela şi chiar mai grele am încasat şi cu alte ocazii. Încă reuşesc să fac distincţia între critici valide şi afirmaţii gratuite sau manipulări de idei scoase din context.

            În rest, aşa cum te-am invitat, dacă vrei să participi la dezbaterea legată de conţinutul unor termeni atît de uşor lozincardizaţi precum VIZIUNE (acesta a fost vîrful postării mele, nu altul), calcuri ale unei gîndiri triumafiste de împrumut de pe alte meleaguri, be my guest, dacă nu, eu am încheiat această „dezbatere despre dezbatere” aici.

            Cred că fiecare dintre noi putem mai mult de atît.

      • Marius David zice:

        încă ceva: ţine de procedeul şi metodologia „bloggingului”,
        nimeni nu face pe blog un tratat despre viziune saudespre orice altceva, articolele de blog funcţionează ca startere şi sînt neapărat condiţionate de creativitate, inteligenţă, apetenţă pentru dialog şi propensiune spre comunitate, fie aceasta chia virtuală.

        Din cîte ştim unii şi alţii şi fără să mă îngîmf prea tare, dar nu pot fi „mai smerit decît calităţile mi-o permit”, am „servit destul de bine” la fileu teme de mică şi mare importanţă (una cu peste 1000 de comentarii).

        Cred că majoritatea teoreticienilor media ar fi de acord cu faptul că nu-i chiar nereuşită o asemenea procedură (dacă discutăm strict operarea în acest spaţiu şi metodele şi timpul şi procedeele de care dispunem).

        Despre faptul că vă cer să evaluaţi lucruri care se situează într-un context minimal sau în umbră… ei, poate că asta face parte tocmai din procedeele de stimulare a gîndirii spre obiective mai înalte decît criticarea unui videoclipaş.

        Ne-am fi dumirit mai mult dacă vă dădeam link-ul? Nu cred! NE dumirim mai mult dacă putem să folosim asemenea lucruri drept trambuline pentru a sări spre alte discuţii cu mai mare miză. Cărţile lui D.B. se pot găsi pentru întregirea contextului, dacă cineva este interesat.
        Scuză-mă pentru lecţiile de „blogging”, dar tocmai spuneai că aşa ceva „nu merge”.

        Este ca în bancul acela:
        – Părinte, spuse episcopul, am auzit că ai dat Euharistia cu ţuică!
        – Da, este adevărat!
        – Aşa ceva nu se poate, părinte…. nu se poate!
        – BA se poate, preasfinţite, se poate, că am încercat eu!

        Deci.. merge, după cum se poate vedea.

  19. dani zice:

    Cata vreme si caii si catarii au acelasi Stapan Vizionar acesta va stii cu siguranta unde si cum sa ii foloseasca.
    Problema incepe atunci cand si caii si catarii genereaza viziuni proprii. 🙂

  20. dani zice:

    Cred ca si pe mine m-a cam „depasit” discutia.

  21. marcel s zice:

    …cred ca aici e vorba de diferenta dintre inspiratie si viziune…inspiratia vine in urma meditatiei profunde la un subiect necomun…viziunea vine pe o tema ce nici nu ti a trecut prin cap…greseala incepe cind viziunea te inspira…

  22. mbimiah zice:

    sa vedeti ce reactii ati fi starnit daca ati fi dat si linkul. Ca noua ne place sa vorbim despre oameni!

    • Marius David zice:

      pentru ce să vorbim despre oameni cînd putem vorbi despre idei. Iată că sîntem în impas: CE-I AIA VIZIUNE???

      Pînă acum sînt vreo trei încercări de definiţie.
      I-aş ruga pe toţi să se abţină de la dat link-ul. Nu are rost. Discuţia este despre altceva.

  23. Dyo zice:

    Ok, mi-am reamintit acum de ce nu prea trec pe aici …
    E si asta o rezolutie.

    • Marius David zice:

      Da, se poate, Dyo. Drumuri bune să avem, pînă cînd se întîlnesc iarăşi. Cred că ocolul este reciproc, probabil tot din aceleaşi motive.
      Deci… la cîrcoteli să ne dăm sau la lămuriri să ne întoarcem? Vorba Zmeului către Făt-Frumos…
      Văd ca ai refuzat provocarea mea. N-ai plasat propria-ţi definiţie sau înţelegere despre viziune, deşi discuţia se deschisese.
      Sper că eşti mulţumit că ai deviat discuţia. Acum poţi spune „am nimerit pe cînd spiritele erau încinse”. Şi le-ai potolit! 🙂

  24. sorin zice:

    Domnule Cruceru sunteti plin de aroganta. Domnul sa aibe mila de dumneavoastra.

    • Marius David zice:

      Sînt de acord, Sorin! Ai dreptate! Nu te contrazic! Şi mai am alte multe defecte pe care încă nu le ştii.
      Are milă! Ce soţie răbdătoare mi-a dat! Întotdeauna mă umileşte perfecţiunea ei şi apropierea ei de Dumnezeu, aşa că fiecare avem ac de cojocul nostru.
      Mulţumesc de urări!
      Multe binecuvîntări!
      Dacă ai trecut pe aici numai să spui asta… poate că eşti puţin în pierdere. Dacă ai şi citit cîte una alta, atunci poate că vei fi cîştigat. Alege numai pe acelea bune. Cele rele să se spele.

    • otnielveres zice:

      Un alt vizionar. a vazut ca sinteti plin de aroganta! fantastica viziune!
      Pacat ca nu poate „viziona” sa scrie corect: este „sa aiba”, nu „sa aibe”. grea cu viziunea gramaticii romane.

  25. Dan B. zice:

    „Viziune” în Scriptură s-ar referi la comunicarea nemijlocită a voinței lui Dumnezeu (ex. Petru în Fapte 10), nu? Când cineva vorbește în contextul bisericii despre „viziunea lui pentru [x]” îmi vine să-l întreb dacă folosește definiția de mai sus.

    Cred că toată discuția asta se reduce la autoritate. Îmi poți cere să mă conformez viziunii tale numai dacă (a) aceasta reiese din voința deja revelată a lui Dumnezeu (mă refer aici la Scripturi, intepretate corect) sau (b) aceasta este în sine revelația directă a lui Dumnezeu.

    (Poate că cineva obiectează că astfel de „viziuni” nu ne privesc pe toți și, deci, nu pretind conformarea noastră a tuturor. Bine, dar chiar dacă viziunea n-ar pretinde conformarea mea în comportament, n-aș putea rămâne indiferent; aș avea obligația să o recunosc ca revelație de la Dumnezeu.)

    Concluzie (ne-simplistă, sper): fiind cesaționist, nu folosesc limbajul „viziunii” tocmai pentru că nu sunt pregătit să atribui planurilor omenești (oricât de bine gândite) autoritate divină.

    • Marius David zice:

      foarte bine punctată legătura cu autoritatea şi „senioritatea”
      Cred că viziuneastă mai bine perilor albi, nu-i aşa, celor trecuţi prin şcoala pustiei şi dezbrăcaţi de mofturile tinereţilor.
      Iată un punct de pornire bun.
      Tocmai de aceea sînt îndoilenic cînd aud cuvinte mari în guri neînconjurate de riduri.
      Nu vreanimeni să excludă sau să omoare vizionarii, aşa cum dă Dyo de înţeles, Doamne fereşte!
      Numai că vrem să ne lămurim să vedem ce urmăm, pe cine urmăm, cînd urmăm.
      Povestea Străjerilor ne-a dat destul de gîndit legat de astfel de „viziuni”. Vă mai amintiţi „fecioarele de la Zidul Berlinului”?

      Un pic de filtru şi chiar suspiciuine atuci cînd apar vizionari de de miri unde sînt cu totul indicate.

      • Dan B. zice:

        Recitind comentariul meu, mi-am dat seama că neintenționat am lăsat deschisă o portiță. Aș vrea s-o închid aici 🙂

        Cred că Dumnezeu a ales în această vreme să nu comunice așa cum am descris la punctul (b) mai sus. Așadar, aș fi suspicios (dar, sper, și respectuos!) chiar și în cazul în care un frate sau o soră în vârstă ar pretinde să aibă o revelație nemijlocită din partea lui Dumnezeu.

        Sunt baptist și cred într-un canon închis (iar propunerea celor precum Grudem, cum că astfel de revelații pot fi amestecate cu eroare, deci n-ar trebui tratate ca având aceeași autoritate, nu mi se pare deloc convingătoare).

        Dacă prin „viziune” înțelegem ceva de genul „plan (pe care îl consider) înțelept”, atunci elementul vârstei este cât se poate de pertinent.

    • virgilc zice:

      @ Dan B. Eu percep termenul de viziune mai mult ca pe un termen care are de-a face cu tehnica conducerii. Vezi intreaga terminologie inrudita: nasterea viziunii, comunicarea viziunii, implementarea viziunii, Faptul ca in engleza vision inseamna in limbaj biblic „vedenie” sau un mesaj primit nemijlocit de la Dumnezeu a fost folosit ca pretext de catre unii ca sa valideze importanta, ba chiar nevoia de a „dezvolta o viziune”.

      Doar daca sau dupa ce facem diferenta dintre cele doua valente ale termenului putem discuta despre actualitatea lui in viata credinciosului sau a bisericii de astazi.

      • Marius David zice:

        Excelent, iată că intrăm în subtilităţi lingvistice şi vedem diferenţele care apar în limbile ţintă.

        Ce însseamnă pentru noi, românii, în limba română, atunci cînd cineva spune: „Viziunea bisericii noastre este să…. ” sau „viziunea mea ca pastor este să … .”

      • Dan B. zice:

        De acord. Dar atunci întreb: dacă limbajul biblic se referă la revelație nemijlocită, de ce se folosește aceeași terminologie cu sens diferit? Nu se lasă loc de interpretări greșite?

        Au vorbitorii de engleză un cuvânt potrivit pentru situația de față: „sloppy”.

        Problema este că, așa cum observați dvs., unii fac asta intenționat și își arogă o autoritate ce nu li se cuvine.

  26. virgilc zice:

    S-a discutat despre o definitie a viziunii, dar inca nu s-a intrezarit vreuna.
    Am trecut oarecum prin procesul de care spune Marius, am mers din plin si cu entuziasm pe valul lui Rick Warren la vremea cand a aparut The purpose driven Church; cred si acum ca are dreptate cand ne semnaleaza ca mersul dupa ureche nu este nici dovada a spiritualitatii, nici dovada de profesionalism. Dar tot ca si Marius, pe la 35 de ani am descoperit pe propria piele ca viziune nu inseamna a incerca sa impui comunitatii propriile idei. Asta este de fapt si ideea pe care o dezvolta Bonhoeffer in paragraful de unde este luat citatul. De fapt viziunea despre care vorbeste el aici si pe care o condamna el o explica printru-un cuvant: Wunschbild. In germana cuvintele formate prin alaturare capata o dinamica ce depaseste cu mult dinamica celor doua cuvinte luate separat. Wunschbild poate fi aici tradus si prin idei personale, imaginatie proprie, dorinta egocentrica si lista ar putea continua.

    As vrea doar sa semnalez ca acest „visionary dreaming” mi se pare redat destul de prost. Träumerei este cuvantul folosit de Bonhoeffer, care se traduce mai degraba prin visare (in sens negativ, cel ce umbla cu capul in nori). In context, el pune in antiteza impunerea propriului vis sau dorinte cu cautarea activa a pacii si partasiei in comunitate.

    • Marius David zice:

      mulţumim pentru contribuţie şi mărturie.
      Mulţumim şi pentru intervenţia în traducere, mai ales din partea unui vorbitor de germană ca „second language” 🙂
      Excelentă lămurire.
      Cred că aduce a chestia pe care o amintea Otniel Vereş… România neoprotestantă în 5 ani. Toată.

  27. Viziunea este a Liderului, a Învățătorului, a Capului, a lui Dumnezeu.
    Partea noastră este „ucenicia în ascultare“, împlinirea faptelor bune „pregătite mai dinainte“ de Altcineva. De fapt, singurele fapte bune adevărate sunt cele care s-au născut în eternitate în mintea divină, au fost inspirate oamenilor prin călăuzirea lui Christos și se realizează prin energia și darurile Duhului Sfânt.
    Tot ce miroase a transpirație este fire pământească. Fără inspirație și ascultare, nu există „rob bun și credincios“. Vizionarul creiază pentru Dumnezeu (în iluzoriul mândriei sale). Robul se pune doar la dispoziția lui Dumnezeu, indiferent de lucrarea încredințată. Este una să faci planuri „pentru Dumnezeu“ și cu totul alta să împlinești planurile lui Dumnezeu.

    Orice creștin autentic, uitându-se în urmă, vede călăuzirea și intervențiile divine care l-au făcut să ajungă acolo unde se află el acum. Cineva a scris cum nu se poate mai frumos, într-o carte veche: „Moise a fost viziunea lui Dumnezeu pentru generația aceea și pentru multe altele.“
    Doamne, ajută-mă să mă realizez ca viziune a Ta!

  28. sam zice:

    Dietrich Bonhoeffer (nu Bonheffer, sorry) pare să vorbească despre un tip de viziune particular și anume viziunea unei comunități ideale. Vizionarul din portretul realizat de el are viziuni clare legate de Celălalt nu de el însuși. El este păzitorul fratelui său dar în sensul manipulator.
    La portretul vizionarului care-și împlinește visările prin proxy (aka comunitatea) al lui Bonhoeffer Marius adaugă mini-schițe de vizionari singuratici (ăia cu capu-n nori), idealiști super-excitați, snobi în devenire etc. O întreagă babilonie care dovedește că micro-postarea este ceea ce recunoaște și autorul ei un ghem cu vreo 5 capete de care fiecare (se) trage (de) șiretul cui care-i convine. Aștep concluzia, dar numai după 1000 de comentarii 🙂

    • virgilc zice:

      Bonhoeffer vorbeste de fapt despre comunitatea crestina axata pe Hristos. In aceasta comunitate vine un visator care are propriile reguli despre comunitate si vrea sa le impuna celorlalti. Despre acest tip de „viziune, respectiv visareala”, Bonhoeffer spune ca se afla sub mania divina, „Gott haßt die Träumerei!

    • Marius David zice:

      normal, un ghem, nu asta intenţionează a fi orice postare de acest fel? Un text cu mai multe straturi, o trambulină de pe care se poate hîţîna să sară şi amatorul, dar şi înotătorul profesionist.
      Tu ce crezi că este VIZIUNEA în sens larg, apoi în sens restrîns? aceasta este întrebarea.

      • sam zice:

        Nu pot răspunde în vid; contează la ce răspund dar și cui. Tu ca întrebător reduci șansele unui răspuns complet sincer prin însuși faptul că nu semnezi întrebarea anonim. Nici nu ai cum altfel, constat numai nu acuz, adică vreau să pun răspunsul în context. Ca și în cazul altor postări recunosc ;i aici paternul tău care are a face foarte mult cu tot ce este peri-: peripatetic, periferic, perimetral etc Exagerările de care ești acuzat (uneori au iz chiar de violență reprimată) sunt de fapt tușe groase pe care le folosești ca să trasezi perimetrul în care speri să se desfășoare ostilitățile comentariilor.
        Ca să folosesc figura de stil voi încerca să ma hâțân și eu între punctul maxim și cel minim pe care-l percep eu aici.

        Viziunea în sens larg poate fi cel mai bine conturată dacă pornim de la crez în sensul lui larg nu neaparat religios. Ea este produsul lui imediat la limita dintre acesta și acțiunea practică de materializare a lui. E dacă vrei planul general de bătaie care apare inevitabil după ce ținta s-a stabilit clar și fără echivoc. Un exemplu din lumea religioasă este cel al unui reformator care ajungînd la un impas total în conflictul cu statu-quo-ul decide să iasă din sistem și să creeze altul. Modul prin care va realiza asta definește viziunea lui.

        Viziunile care supără lumea bună sunt cele care nu reușesc în primul rînd, apoi cele care reușesc folosind forța, cele care nu sunt suficient de transparente deci suspecte, cele care nu au legătură suficienta cu ambientul în care sunt personificate șamd.

        Așadar ne putem mișca liniștiți între „Dumnezeu urăște vizionarii” și „Dumnezeu ne vrea pe toți vizionari”. După roade ne vom (re)cunoaște.

        • Marius David zice:

          Draga Sam,

          1. adică, ce însesamnă „nu semnez întrebarea anonim”? Nu înţeleg.
          2. În rest, da, cu peri… m-ai citit corect, şi cu „tuşele groase” aproape corect.
          3. aşa cum spuenam mai devreme, cineva m-a „acuzat” că sînt „moaşă de imagini”, eu m-aş mulţumi cu a fi un fel de felcer de metafore în scopul vindecării de proasta aşezare a gîndurilor.
          4. îţi mulţumesc că te-ai hîţînat între maxim şi miniml
          cred că deja s-au trasat cîteva coordonate pe care discutăm viziunea

          1. Problema autorităţii spirituale, morale, experienţiale, expertiza celui care pretinde viziuena
          2. Eutopia, buna aşezare a viziunii.
          3. Problema comunităţii pentru care este dată şi în care se implementează viziunea, relaţia vizionarului cu acea comunitate… martirii, proorocii, evangheliştii…. au avut o viziune de împărtăşit, este Evanghelia în sine o … viziune…
          4. relaţia cu divinitatea… aici apare disctincţia între viziune religioasă versus viziune laică,
          5. viziunile „date”, „primite” viziunile enunţate raţional versus cele ale imageriei, primite în imagini, viziunea în expresie raţională versus cea mistico-metaforică
          6. viziuni de lungă şi pe lungă durată şi viziuni instant şi pentru momente.
          7. relaţia dintre profeţie-proorocie-viziune
          etc.
          Iată pe cîte planuri putem discuta această problematică.

  29. Mihai-Sorin zice:

    daca intelegem prin viziune descoperirea voiei specifice a Lui Dumnezeu intr-o anume perioada de timp, unei anume persoane (sau mai multora) atunci a nu urma viziunea inseamna a nu asculta de Dumnezeu
    Moise a avut viziune de la Dumnezeu pentru poporul Sau si a urmat-o, impins de Domnul.

    Una dintre cele mai frumoase si mari viziuni a avut-o Neemia,
    cine si-ar fi inchipuit ca :

    1. restaurarea Ierusalimului
    2. rezidirea zidurilor daramate si arse
    3. reantoarcerea israelitilor din exil
    4. reglementarea relatilor dintre bogati si saraci in sensul ajutorarii saracilor
    5. reintorcerea la Cartea Legii
    6. repunerea in slujba a levitilor
    7. re-tinerea sarbatorii Corturilor
    8. re-curatirea poporului prin separarea de femeile straine si straini
    9. re-tinerea si sfintirea Sabatului
    10. renumararea poporului dupa genealogie

    toate acestea sa se faca intr-un timp atat de scurt ?

    Ilie a avut si el viziune tot pentru popor desi izolarea sa initial in munte ar fi parut a fi o viziune pentru viata personala.

    O viziune de la Dumnezeu din cer se implineste daca exista pe pamanat ascultare.

  30. Andrei zice:

    Viziune poate avea oricine, cu descifrarea prezentului este mai greu. Istoria ar vrea sa ne ajute dar nu o cunoastem.

    Cum scrie in psalmi? …ca o candela…?

    • Marius David zice:

      Exact, Andrei, Cuvîntul Său este o candelă pe cărare…. adică vedem uneori cu un pas înainte. Cea mai de seamă viziune? Să împlinim cît putem mai bine şi cu acribie Cuvîntul.

  31. dani zice:

    „Tot ce miroase a transpirație este fire pământească. Fără inspirație și ascultare, nu există „rob bun și credincios“. Vizionarul creiază pentru Dumnezeu (în iluzoriul mândriei sale). Robul se pune doar la dispoziția lui Dumnezeu, indiferent de lucrarea încredințată. ” barzilaiendan

    Frumoasa afirmatie!!! Si cat umor Divin! Un vizionar care transpira si un rob care ascultand locuieste in Pacea lui Cristos, poarta o povara usoara si priveste mirat la Cel ce lucreaza totul in toti.

    In viata normala robul transpira iar vizionarul sta la birou gandind strategii.

  32. cornelilioi zice:

    Din punctul meu de vedere, viziune este sa inteleg (sa descoper) planul lui Dumnezeu pentru mine si cu mine. Cand reusesc sa inteleg (daca reusesc pana la urma) planul lui Dumnezeu pentru viata mea (sa ma inteleg pe mine insumi), atunci inteleg oamenii de langa mine, circumstantele, experientele traite….totul in jurul meu capata lumina (adica este clar); aceasta este viziune (viziunea vietii mele).

    • marcel s zice:

      …revelatia te opreste din mersul pe propria cale …viziunea iti arata calea pe care trebuie sa mergi…ceea ceeste mentinut in atentie este adus in manifestare…Iacob a pus bete in apa de baut a oilor,nu a pus bete in roata alegerii lui Laban…

  33. Marius David zice:

    Se pare că discuţia depsre viziune a adus cîteva definiţii interesante şi aşa cum aşteptam a pus lumea pe gînduri
    nu orice este viziune
    nu oricine poate avea viziune
    nu oricînd ne dă Dumnezeu viziuni
    poate că ar trebui să răscumpărăm cuvîntul

    Ceva idei?

    • Marius David zice:

      În seara asta sînt pus pe rele, Marcel S. Spam, dragă! Definitiv, de această dată. Nu mai încerca.
      Aici nu au voie cei care nu ştiu să articuleze un dialog cît de cît decent şi … eventual .. productiv pentru ambele părţi.
      De asemenea, sînt absolut interzise întrebările prosteşti.

  34. Alex Balcu zice:

    „Dumnezeu iubeste mai mult ascultarea”..ii uraste pe visatori, etc. Dumnezeu asta e un fel de dictator nord-corean. Eu pornesc de la o chestie simpla: n-am cerut eu viata asta. Primul pacat al lui Dumnezeu fata de mine insumi e ca m-am nascut. De asemenea, am primit „in dar” si demonii proprii (pe care-i are orice om), la fel, fara sa fac cerere. In conditiile astea, nu comit absolut nici un pacat daca imi urmez visurile, chiar cu incrancenare, fara a face rau altcuiva. Daca Dumnezeu crede altfel si vorba aia, mi le reteaza de la temelie ca „sa ma smeresc” (ce prostie sa se considere mandria si orgoliul cele mai mari pacate…doar nu omori pe nimeni, nu?), asta e pacatul lui asupra mea. „God Hates Us All” si-a intitulat trupa Slayer (trash metal) albumul din 2001. 100% adevarat.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.