Dacia 1100

Dacia 1100 are un loc special în inima mea. Tatăl meu a avut o astfel de maşină. Este maşina care l-a dus ultima oară spre locul accidentului simulat unde a avut loc uciderea sa.

Mi-aduc aminte tot: pielea de bună calitate de pe volan, pielea de pe scaune, zgomotul motorului Renault (căci Renault era), inserţiile din imitaţie de lemn, muşamaua de sus, de pe tavan. Mi-aduc aminte inclusiv mirosul acestei maşini extraordinare.

După moartea tatălui meu, maşina a rămas împrejurul nostru. A fost cumpărată de cunoscuţi, a avut culoarea verde închis în versiunea originală, apoi a fost roşie, apoi verde metalizat. A fost maşina care ne-a transportat mai apoi de multe ori (pe cînd a aparţinut unui foarte bun şi apropiat prieten al familiei noastre) spre localitatea Scînteia, locul în care Dumnezeu a lucrat în viaţa mea, locul în care am fost convertit şi apoi am fost botezat.

Dacia 1100 este una dintre maşiniele care mă fac să întorc privirile, atunci cînd mai apare vreuna. Aş conduce din nou şi pentru doar 5 minune una.

Iată ceva ce mi-a răscolit amintirea:

culoarea pe care o purta maşina tatălui meu era exact aceasta

 

 

Comentariul reporterilor merită o analiză specială…. un an mai devreme, fiecare al 9-lea om este inginer…

 

 

Despre Marius David

soțul Nataliei
Acest articol a fost publicat în Amintiri, dulce Românie, Meşteşugăreşti. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

14 răspunsuri la Dacia 1100

  1. De ani de zile nu am mai vazut Dacia 1100 sau Dacia 500 (Lastun). In schimb, mai vand Trabant!

  2. Bogdan Burghelea zice:

    Există o Dacia 1100 de această culoare în Tîrgu Mureş, e foarte bine întreţinută şi arată super (cred că are încă vopseaua originală!!!) şi trebuie să recunosc că m-a bătut gîndul (da, doar vreo 5 minute*) că aş vrea să o cumpăr – îmi place la nebunie culoarea aceea: am avut inclusiv un telefon avînd acea culoare (la telefon se chema – fabulos nume! – „Atlantic blue”).

    * Nici un sofer raţional (cei pasionaţi nu sînt raţionali) nu vrea să conducă iarna o maşină, cu tehnologie de la 1950+ (deci fără ABS, EPS şi altele asemenea), cu motorul şi tracţiunea pe roţile din spate, pe un drum necurăţat şi virajat – maşina devine un imens pendul care te izbeşte extrem de uşor în primul copac sau te aruncă în primul şanţ.

  3. viorica zice:

    …Si la ce bun va rascoliti amintirile,face rau la inima.

  4. calin zice:

    vecinul meu are una in garaj. Nu a umblat cu ea de cel putin 15 ani. E albastra, si e in Oradea.

  5. Gabriel Harapescu zice:

    referitor la tehnologie 1950 +, un passat b2 din 81 diesel cu tractiune pe fata merge foarte bine pe zapada, am pus cauciucuri noi de iarna pe toate 4 si cu un pic de atentie de iti faci probleme, apropo de tractiune pe spate, la 1100 mai e cum mai e (eu cred ca te poti descurca onorabil cu asa ceva, dar sa ai o dacie papuc cu tractiune pe spate si sa nu ai nici o greutate – ma refer la ceva incarcatura pe spate – e sport extrem

  6. Octavian zice:

    Buna seara,
    Daca stiti vreo Dacie 1100(sau 1300 cu frana de mana sub bord, deci dinainte de 1972) care ar putea fi de vanzare, va rog sa-mi spuneti si mie(sunt interesat de asa ceva; e pacat ca acum toti le arunca la fier vechi) pe Mail si daca vedeti vreuna si nu e prea mare deranjul, va rog sa lasati pe ea un bilet cu „Cumpar Dacia 1100. Tel.: 0749 993 896.”, sau ceva de genul, dar sa se inteleaga ca ma intereseaza masina si sa apara nr. de tel.!
    Trebuie salvate acuma, cat mai sunt cateva in stare buna(pana nu se distrug toate sau le dau oamenii la fier vechi)!
    Alte detalii pe Email/YM: tavi_dacia1100@yahoo.com
    Multumesc anticipat,
    Octavian

  7. Pingback: A sosit … noul Pegas | Marius Cruceru

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s