De ce nu mi-aţi spus, domnu doctor, ca s-o omorîm… (P)

Un tip bine, de vreo 100 de kg, cu cerceluş în ureche, cam la 30 de ani, probabil de “familie bună”, cu bani, din cîte se vede, se plînge de faptul că i s-a născut un copil cu malformaţii.

Fetiţei nou născute îi lipseau palma de la o mînuţă şi laba unuia dintre picioruşe.

Rudenii şi prieteni de-ai noştri au trecut prin drama asta în urmă cu doi ani. Îmi amintesc bine ziua în care i-am dat telefon să îl întreb cum este nou-născutul. Mi-a spus cu un glas pierit: “are malformaţii majore!”.

Care este problema în cazul ăsta?

Tăticul din ştirea de faţă dorea să îi dea în judecată pe doctori pentru că nu au descoperit malformaţia la vreme pentru a lua o decizie. Asta în condiţiile în care mama nu oferea transparenţa ecosonică din cauza obezităţii şi în condiţiile în care poţi greşi chiar şi sexul copilului cu ecranele ecografelor din ţara noastră.

Stau şi mă întreb: care decizie?

Se înţelegea foarte clar care ar fi fost opţiunile, nu?

Da, nu poţi judeca uşor chestia asta… dar în ceva tot trebuie să ne păstrăm mintea şi credinţa limpede.

Da, este greu de judecat. Vă spun ca unul care am trecut cu primul copil prin probleme de sănătate foarte mari, după ce l-am pierdut pe al doilea, după ce ne-am găsit cu greu curaj pentru al treilea.

Televiziunea care a prezentat reportajul a pus o întrebare la care merită să medităm:

Dacă ai şti că ţi se naşte un copil cu malformaţii, l-ai ucide?

Acelaşi doctor care a greşit nevăzînd malformaţia ar putea interpreta greşit o informaţie vizuală care să conducă la un diagnostic greşit, nu?

Despre Marius David

soțul Nataliei
Acest articol a fost publicat în Dezbatere, dulce Românie, Pătrăţoşenii. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

152 de răspunsuri la De ce nu mi-aţi spus, domnu doctor, ca s-o omorîm… (P)

  1. vasile nita zice:

    è un raspuns provocatoriu dar real. eu sunt „numarul 4” dintr-o familie de 10(in viata). 5 frati si 5 surori. mai mari ca mine sunt gemeni ,deci am fost „educat” de doi . Mama pierdut doi gemeni in luna a 7 din cauza unui accident. Nu era o problema pentru parinti doua perechi de gemeni. A fost o durere sa-i piarda. CEEA CE STIU INSA SIGUR E CA ORICARE AR FI FOST MOTIVUL,EI NU AVEAU UN PLAN „B”

  2. ambasadorul zice:

    Fr. Marius,
    am primit următoarea întrebare de la un medic creștin:
    „Ce să fac dacă se stabilește clar că bebelușul din pântec are malformații extrem de grave? Iar părinții vor avortul.”
    Off, greu ….
    Încă mă frământ cu această întrebare….

    • Emana zice:

      Intrebarea este foarte delicata iar subiectul extrem de sensibil. Insa primul gand care mi-a venit in minte dupa ce am citit aceste randuri a fost versetul din Matei 18:8 – daca mana ta sau piciorul tau te face sa cazi in pacat, taie-le si leapada-le de la tine. Este mai bine pentru tine sa intri in viata schiop sau ciung, decat sa ai doua maini sau doua picioare, si sa fii aruncat in focul vesnic..
      Sunt constient de faptul ca unii vor spune „pentru tine este usor sa vorbesti din fata tastaturii”. Tocmai de aceea ma rog pentru medicii crestini din Romania – Dumnezeu sa ii binecuvinteze cu intelepciune!

    • elisa zice:

      Copilul poate fi dat spre mintuirea cuiva; insa a-i lua viata este ucidere.

    • LaviniaM zice:

      Sunt si eu medic si pentru mine raspunsul e „crystal clear”: EU nu as face avortul, fie el si in scop „terapeutic”! Cine suntem noi sa decidem cine are dreptul sa traiasca si cine nu?

    • Marius David zice:

      Dumnezeu va hotărî. Noi nu sîntem Dumnezeu. Lăsaţi-l să se nască. Ai văzut videoclipul acesta. A fost acest copil o binecuvîntare pentru părinţi sau nu?
      Ce lecţii au învăţat, ce răsplată şi-au adunat! Nu ne este îngăduit să „eutanasiem”… sau poate … cine ştie… cîinii?

    • A.Dama zice:

      Ambasadorule,
      Aici atârnă credința mai greu în cântar.
      Și întâmplarea asta poate fi un argument în plus că „El poate, El poate, eu știu că poate”…

  3. As we’re sung to sleep by philosophies
    That save the trees and kill the children.

    Versurile unui cântec dedicat Americii.

  4. naomi zice:

    E tot una, ori inainte de nastere ori dupa nastere, tot crima se numeste.

  5. ILAN zice:

    … de ce nu am lichida atunci şi pe cei cu boli terminale, pe ciungi, schiopi, desfiguraţi, retardaţi… ţigani. Istoria cunoaşte, totuşi, multe astfel de cazuri.

    @beniamincruceru
    cultul eului: un copaci în minus pot dăuna sănătăţii, dar un copil în minus…

  6. adinabinder zice:

    Nu e chiar totuna. Daca ne gandim ca sufletul intra in trup doar la momentul nasterii (al primei respiratii). Sufletul ce are de intrat in acel trup, are clar o karma grea pe care mai devreme sau mai tarziu trebuie sa si-o faca. Daca noi intervenim si nu permitem sa se intample, ne incarcam propria karma.
    Este la fel cum ai lua un cersetor la tine acasa sa il tii in puf, in conditiile in care omul ala nu degeaba are acea viata chinuita – are o karma de facut.
    Si intr-un caz si in altul de incarcam propria karma. Fiecare dintre noi are o menire in timpul vietii in trup si doar pe aceea trebuie sa si-o faca si nu are cum sa se amestece in viata altuia fara sa traga apoi consecintele: bune sau rele …

    • Pomisor zice:

      „Daca ne gandim ca sufletul intra in trup doar la momentul nasterii (al primei respiratii).”

      Uau…. ideea asta de unde a mai venit?… Aveti dovezi sau argumente pentru a o sustine? Ca din cate cunosc eu sufletul este legat de trupul copilului inca din momentul conceptiei…

      • Adina zice:

        Din momentul conceptiei si pana la prima respiratie, trupul copilului este legat de trupul mamei si implicit sufletul ei. De aceea mama are diverse „pofte” schimbate pe care de obicei nu le are. Stim ca dorinta se naste in suflet si se infaptuieste cu ajutorul trupului. Fatul are dorinte prin sufletul mamei … In momentul nasterii – adica, taierii cordonului ombilical, odata cu prima respiratie, sufletul intra in trup. De aceea astrograma ce reprezinta harta fiecaruia dintre noi, se ridica la momentul nasterii si nu al conceptiei. Se stie ca „aerul” inspirat la momentul nasterii nu va mai fi niciodata in intregime expirat, pe parcursul vietii (doar la desprinderea sufletului de trup). Cam 60% din el (acea energie cosmica inspirata la nastere) ramane sa vibreze cu schimbarile ulterioare, pe tot parcursul vietii!

        • LaviniaM zice:

          Says who??? astea ce aberatii mai sunt?

          • adinabinder zice:

            Omul rade sau isi bate joc de ceeace nu cunoaste. Poate ar fi bine sa incerce sa inteleaga mai mult decat a fost lasat sa inteleaga, sau intentionat indepartat de la adevaruri tinute ascunse. Am fost indoctrinati ca suntem niste fiinte strict materiale, care doar consumam. Sufletul este insa o realitate pe care fiecare dintre noi o simte. Nu v-a durut niciodata sufletul ? Unde l-ati simtit ? in picior, in mana, in inima ? Nu. De asemenea sufletul nu se imbolnaveste si nici nu imbatraneste. Boala isi face loc doar acolo unde trupul se indeparteaza de suflet …

    • vio zice:

      Dar, ce ccredeti ca-l misca pe bebelus acolo in pantecele mamei daca are viata doar cand se naste?
      Tot ce are viata creste, cand nu mai creste atunci e mort.

      • adinabinder zice:

        Viata inseamna ce ? faptul ca misca ? sigur are viata trupul legat prin cordonul ombilical de mama – dar vorbim de viata intrauterina, despre un fat – adica un om in formare – un viitor bebelus care, la nastere, va reusi independenta trupului (cand i se taie cordonul ombilical) – dar trupul energetic va fi inca „legat” de mama pana la varsta de 7 ani (ciclul lui Saturn) cand i se va taia cordonul energetic s.a.m.d pe tot parcursul vietii. Sufletul fiecaruia dintre noi, nu este altceva decat EU-ul pe care Isus, prin venirea sa l-a dat „la purtator”. Pana atunci eram legati prin suflet colectiv – asa cum inca sunt legate animalele. Pacatele colective au fost atunci sterse si ni s-a dat posibilitatea ca prin atitudinea si reactiile noastre sa putem primi exact consecinta greselilor noastre de-a lungul intruparilor ! Daca in viata asta avoretezi si respingi copiii, in viata urmatoare sigur nu vei putea avea copii, sau primesti un trup schilodit pe masura actiunilor tale din aceasta viata. Asta-i legea karmei.

        • ILAN zice:

          Drept răspuns, Isus le-a zis: „Vă rătăciţi! Pentru că nu cunoaşteţi nici Scripturile, nici puterea lui Dumnezeu. Căci la înviere, nici nu se vor însura, nici nu se vor mărita, ci vor fi ca îngerii lui Dumnezeu în cer.

          Matei 22:29-30

        • LaviniaM zice:

          Va rog! OPRITI-VA!!!
          Sigur ca nu suntem niste fiinte strict materiale, cine ar fi pretins asta? Dar… astrograme, ciclul lui saturn, karma, intrupari repetate, vieti traite in repetitie? Va rog… Crestinii nu cred in astea!! De unde le scoateti? Din palarie? …ca sigur in Biblie n-ati gasit scris asa ceva.

          Nu sunt eu in masura sa va explic toate cele, ma mir insa ca nu s-a sesizat nimeni pana acum…

          • Adina zice:

            din Biblie : „si Ioan care a fost Ilie … ”
            si pasajele care au fost sterse de cei care vor sa domine prin biserica. E o diferenta mare intre religie si biserica, din pacate …

        • Cristina zice:

          Grija mare, astea toate sunt PSEUDOSTIINTA mult mai periculoasa decat NONSTIINTA.

          • Adina zice:

            Care ar fi pericolul ? non-manipularea ?
            De ce sunt atatea biserici cu cercul astrologic pictat ? Dumnezeu e mare si e bun si ii indruma si pe cei care vor sa afle pe calea cunoasterii. Vorba aceea: „iti da, dar nu-ti baga si in san”. Totul e la vedere.

        • elisa zice:

          Frate Marius, vad ca sunteti ocupat de citim asemenea nerozii.

        • vio zice:

          Nu stiti ca inima fatului bate separat de inima mamei lui? Asta nu e viata?
          N-ati auzit de feti care mor inainte de a se naste?Un copil caruia ii moare mama la nasterea lui, de ce traieste?

          • Adina zice:

            Si o planta are viata, dar nu are suflet.
            Fatul are viata, dar corpurile lui sunt in formare, in perioada intrauterina. Mai intai trupul, iar sufletul il primeste cu ocazia primei respiratii.
            Dar, nimic nu e static in lume. Totul evolueaza.

          • @Adina

            Folositi termenii cu o singura acceptiune in sisteme diferite de gandire si cu definitii/acceptiuni diferite.

          • vio zice:

            D-na Adina, o piatra nu are viata, nici suflet si nici nu evolueaza.Imi pare rau sa credeti astfel de ciudatenii.
            evrei 9:25-27
            „Şi nu ca să Se aducă de mai multe ori jertfă pe Sine însuşi, ca marele preot, care intră în fiecare an în Locul prea sfânt cu un sânge, care nu este al lui;
            fiindcă atunci ar fi trebuit să pătimească de mai multe ori de la întemeierea lumii; pe când acum, la sfârşitul veacurilor, S-a arătat o singură dată, ca să şteargă păcatul prin jertfa Sa.
            Şi, după cum oamenilor le este rânduit să moară o singură dată, iar după aceea vine judecata,”

    • Pomisor zice:

      Doamna Adina gresiti… si gresiti pentru ca urmati invataturi de origine demonica… 😦 Ceea ce sustineti este un amestec de astrologie + hinduism + informatii din diverse alte surse… Gresiti daca va incredeti in aceste informatii fara sa le verificati. Partea proasta pentru cei ca dumneavoastra este ca demonii sunt experti in dezinformare de tip „gri” (adica amestec perfect de adevar si minciuna…).
      Daca unele lucruri sunt adevarate si verificabile fix in aceeasi fraza avem si enormitati de la cer la pamant/minciuni mortale…
      Legea karmei rezulta din modificarea legii de paritate data de Dumnezeu pentru oamenii de pe pamant. Reincarnarea nu exista si nici nu poate fi verificata. In schimb este un surogat dat eternitatii viitoare (de fapt oamenii sunt eterni inca din momentul conceptiei) bazandu-se pe legea karmei… Adevarul este ca este corect ca ce nu se corecteaza acum se va corecta dupa moarte dar … in lacul de foc… nu prin reincarnari succesive.
      In biblie nu exista reincarnarea oricat ar dori unii sa o scoata pot fi combatuti repede…
      Astrologia nu este o baza solida… Astrologia chineza difera enorm de cea europeana si ambele de cea hindusa (cea mai dunioasa dintre toate…)… Dupa astrologia chineza un om isi incepe existenta in momentul conceperii nu al nasterii si in tot sistemul lor metafizic acest aspect este valabil… Asa ca personal nu am incredere in astrologie pentru ca nu este decat o umbra de stiinta… (Desi printre primii oficiali care au recunoscut venirea pe lume a Domnului Isus au fost … niste astrologi (oare chinezi?) si chiar astazi nu este cu totul lipsita de ratiune, insa ceea ce avem acum este prea imbibata cu minciuni care o fac nedemna de incredere)…

      • Pomisor zice:

        Erata „dubioasa” in loc de „dunioasa” scz.

      • Adina zice:

        Domnule „Pomisor” (imi cer scuze – nu stiu daca acesta e nume sau nick),
        imi place sa discut si sa dezbatem o tema, desi aparent ne-am indepartat de la subiect, cred ca e interesanta discutia. Spuneti ca gresesc. Va rog sa aratati greseala. M-ati rugat sa va aduc argumente. V-am dat explicatiile pe care eu le consider. Astrologia este o stiinta de sine statatoare si sa stiti ca se completeaza foarte bine astrologia chineza cu cea europeana si hindusa. Nu exista divergente, poate puncte de vedere diferite. Iar preotii, cat si politicienii au folosit si folosesc in continuare astrologia. Dar nu astrologia explica ce discutam noi aici. Vorbim de faptul ca omul este format din mai multe corpuri – nu cred ca mai este pentru cineva un secret: corpul – trup – care vine de la parinti prin ADN, corpul-spirit – care vine de la Dumnezeu (este vorba de scanteia divina din noi – prin care suntem cu totii una) si corpul – suflet care face legatura intre corpul-trup si corpul-spirit pe durata unei vieti. Boala, asa cum o cunoastem noi, europenii prin medicina noastra, se trateaza tarziu, tocmai cand ajunge in trup. Deci, medicii nostri, cand constata boala deja e prea tarziu. Orice boala are mai intai o cauza spirituala si trece prin celelalte corpuri inainte de a se manifesta in trup. De aceea medicina alternativa, sau la asiatici traditionala – are rezultate spectaculoase, pentru ca o „depisteaza”si trateaza inainte de a ajunge la trup. Iar ritualurile ortodoxe de dupa moarte (cu cele 42 de zile) cand sufletul se plimba inca pe langa trup, pana sa se inalte, tocmai despre aceste lucruri se vorbeste. Moartea este de fapt desprinderea sufletului-spirit de trup. Deci, nu amestec nimic.
        2. Demonul NU EXISTA ! Nu exista decat Dumnezeu (asa cum il numim noi, altii il numesc altfel – si trebuie sa acceptam si acest lucru) si eventual lipsa lui. Asa cum NU exista frig – exista doar caldura si lipsa caldurii. Nu exista intuneric ci doar lipsa luminii.
        Demonul este o inventie a celor „cu chip cioplit” ce vor sa manipuleze mintile noastre si de frica sa ne bazam pe ei si chiar sa devenim dependenti de ei, indepartandu-ne de Dumnezeu.

        • Cristina zice:

          Astrologia nu este stiinta … astronomia da.

          • Adina zice:

            Astronomia este stiinta care studiaza miscarea reala a planetelor.
            Astrologia este o stiinta esoterica care, folosind astronomia (adica miscarea planetelor), si coordonatele de timp si spatiu din momentul nasterii unei persoane, poate determina predispozitiile acelei persoane. Exista multe ramuri ale astrologiei: medicala, relationala, financiara, electiva, previzionala, etc.
            Si sa stiti ca tot mai multi medici au inceput sa o foloseasca, planificand in mod special de exemplu, data operatiei, dupa astrograma pacientului. Jos palaria fata de aceia.
            Si sa mai stiti, ca avem astrologi foarte buni in Romania, dar va inteleg deruta – daca privesc revistele ce „comercializeaza” o asa zisa astrologie …

            • Marius David zice:

              Adina, fiecare are dreptul de a bate cîmpii cu graţie sau fără graţie. Cred că ajunge cu „ştiinţele esoterice”. Nu spun că n-ar fi interesant … pentru tine, dar încearcă să te abţii. Să rămînem totuşi în zone mai sigure. Dacă vrei să vorbeşti şi despre spiritism, te anunţ de pe acum că pun la spam.

        • elisa zice:

          Adina tu citesti Biblia? acolo iti spune clar espre prezenta Diavolului.
          El este cel care suceste mintile celor care nu citesc Cuvintul lu Dumnezeu.

        • Pomisor zice:

          Pomisor este o porecla… care ma reprezinta…

          1) De fapt omul este doar o dualitate si nu o adunatura de 3 corpuri. Si imaginea care il reprezinta mai corect este cea a unui cavaler ecvestru: calul reprezinta cea ce noi crestinii numim „carnea”, iar calaretul spiritul omului. Aceste parti coexista atat timp cat omul traieste si fizic sunt putin legate intre ele, influientandu-se reciproc.

          2) Demonii chiar exista! Nu vrea nimeni sa va manipuleze avertizandu-va de pericolele pe care le puteti intalni in afara granitelor stabilite. In lumea spirituala exista fiinte care pur si simplu emana intuneric… Si nu mai vorbesc de caldura si frig… Frigul exista si ca entitate de sine statatoare (in lumea spirituala). Dintr-o relativitate ceva mai generalizata reies si aceste lucruri asa ca Einstein si-a permis pe drept sa spuna ca aceste lucruri nu sunt dar asta cand era elev…
          In fine adevarul verificabil este ca demonii exista.

          • Adina zice:

            Imi place porecla asta. Dar nu prea stiu cum sa ma adresez.
            1. Nu e vorba despre o adunatura de 3 corpuri, asta e doar in mare spre a explica. Iar dualitatea la care va referiti se regaseste in EU-ul nostru – adica sufletul, care face legatura intre trup si spirit, si care poarta in el amprenta tuturor vietilor trecute si viitoare. De asemenea dualitatea noastra se mai refera si la masculin-feminin, stiut fiind faptul ca in orice femeie sta ascuns un barbat si in orice barbat sta ascunsa o femeie.
            2. Nu va pot contrazice, doar ca eu, cu ajutorul lui Dumnezeu, NU am intalnit Demonii. Daca dvs. i-ati intalnit, poate ii puteti descrie. Cred insa ca demonii exista doar pentru cei care cred in ei. Eu cred doar in existenta lui Dumnezeu, a iubirii si a sufletelor ce nu imbatranesc, nu se imbolnavesc si nu mor, in ciuda celor care vor sa ne limiteze si sa ne faca sa traim fara suflet.

          • Pomisor zice:

            1) Se pot da si explicatii care sa nu aibe atatea probleme. Eu-ul unui om este de fapt rezultanta insumarii dintre sentimentele si vointele celor doua componente. Sufletul asa cum este el definit nu este rezultatul interactiunii spirit uman + corp uman. De fapt componentele sentiment si vointa le caracterizeaza pe ambele (atat spiritul cat si „carnea” au sentimente si vointe relativ proprii si uneori contrare, diferenta fiind de intensitate si putere intre ele) iar memoria o au comuna dat fiind ca fizic in mod normal nu se pot desparti.
            2) Mai exista si varianta foarte probabila sa nu ii fi observat si recunoscut… De exemplu un caz tipic este reprezentat de oamenii schizofrenici: cine este oare „a doua personalitate”?

          • Pomisor zice:

            Eu sunt absolut sigur ca nu vedem lucrurile la fel…
            Eu sustin sus si tare ca nu exista rincarnare si deci nici consecinte legate de aceasta ipoteza, dumneavoastra o readuceti in discutie…

            Nu avem prea multe ipoteze comune 😦 . Reanalizati tot sistemul de informatii pe care il aveti ca sunt strecurate greseli capitale, v-am spus si va repet ca sunteti dezinformata… Schizofrenia nu este o simpla boala ci este (cel mai adesea formele grave) ceea ce in biblie se numeste posesiune demonica. Si acesti oameni departe de a fi slabi cum sunt toti oamenii cand sunt bolnavi. Odata un profesor ne-a spus la scoala ca niste muncitori nu stiu cu ce ocazie nereusind sa desfaca o piulita de marime mare cu cheia au pus un nebun care se intampla sa fie in trecere si acela a desfacut-o cu mana libera… Saturn are perioada de rotatie de 29+ ani (putin mai mult de 29 de ani ~ 10700 de zile).

            Nu cred ca voi mai continua aceasta discutie.

          • ILAN zice:

            Adina… cred că facem o confuzie aici.
            Dumnezeul tău NU e Isus Cristos, e altceva.

          • Adina zice:

            Toti avem acelasi Dumnezeu, indiferent daca unii vor sa il numeasca si altfel sau au alte cai de legatura cu el. El fiinteaza chiar in fiecare dintre noi. Isus Christos a fost fiul lui.
            Dar, ma scuzati, poate am nimerit eu gresit. Aici este o discutie intr-o anumita secta ? sau e o discutie libera ?

          • Pomisor zice:

            Dumnezeul pe care eu il cunosc nu are aceleasi calitati cu cel pe care dai de inteles ca urmezi… (Dumnezeul nostru al crestinilor nu are nimic in comun cu reincarnarea, care de altfel a fost contrazisa din alte surse de informare.) Acum eu cred solutia cea mai logic posibila si anume ca sunt doua entitati diferite…

          • Adina zice:

            Domnule Pomisor,
            Dumnezeu e unul singur. Felul cum ne raportam la el, al fiecaruia dintre noi, este altfel, deoarece fiecare dintre noi suntem UNICI. Si daca privim aceeasi scena, fiecare dintre noi va vedea altceva. E normal. In privinta reincarnarii, e o discutie lunga, ce depaseste sau cuprinde toate religiile la un loc. Dar, crestinii sustin desprinderea sufletului de trup, in momentul mortii, inaltarea lui sasmd. De ce spuneti ca nu ?
            Ca nu se crede in reintruparea lui, nu se specifica nicaieri acest lucru. Doar ca, orice religie se limiteaza la ea insasi, nu poate fi de acord ca sufletul se va intrupa intr-un om care va fi, poate, de alta religie. In orice caz, cred ca sunteti de acord ca totul evolueaza si se transforma.

          • Pomisor zice:

            Entitati care pretind titlul de Dumnezeu sunt destule…
            In biblie este scris: Evrei 9:27. „Si, dupa cum oamenilor le este randuit sa moara o singura data, iar dupa aceea vine judecata,”

            Nu cred ca exista o evolutie generala si nici prea multe transformari. Dracii raman draci, oamenii raman oameni, animalele raman animale. Pe vecie!

          • ILAN zice:

            Adina, problema e că la Dumnezeu nu se vine pe orice cale, ci DOAR prin Isus Cristos: „„Eu sunt Calea, Adevărul şi Viaţa. Nimeni nu vine la Tatăl decât prin Mine.” (Ioan 14:6)

            Aici e problema mare, dacă legătura ta cu Dumnezeu nu e Isus Cristos, Domnul, atunci dumnezeul tău nu e Tatăl Domnului Isus, de aici rezultă că dumnezeul tău nu e Dumnezeul Scripturii.

            Dumnezeul care a creat cerurile şi pământul e unul singur, şi s-a revelat în Scripturi.

          • Adina zice:

            Eu cred ca modul dvs. de a vedea ca „Dumnezeul meu sau al tau , etc. ” este gresit. NOI, toti suntem fii lui si nu invers. Nimanui nu-i apartine Dumnezeu si nici nu este o entitate.
            Si, intr-adevar Isus Cristos, este modelul, de urmat. Dar prin similitudinea noastra cu el. Adica, iata, cu totii, trebuie sa ne reculegem de Craciun, sa dam la o parte tot ce e rau in noi, sa murim si sa reinviem, la modul metaforic.
            Si, domnule Pomisor, de acord ca omul moare o singura data, dar sufletul lui isi urmeaza calea spre judecata. Si ce este aceasta judecata ? Sufletele bune, se inalta mai departe, sufletele rele se intorc in alt om, spre a invata mai departe. Noi, toti, avem lectii de invatat, caci d-aia ne aflam aici.

  7. Terezia zice:

    Cred ca Domnul nu ne da mai mult decat putem duce…

  8. cnusi zice:

    Terezia ai punctat bine,sunt de aceeaşi părere,te citez:Domnul nu ne da mai mult decat putem duce…

  9. vioricaO zice:

    In urma cu cativa ani, o sora mi-a spus povestea fiicei ei; era casatorita, foarte credincioasa si ea si sotul ei, dupa ceva ani de la casatorie, asteapta primul copil….La un control de rutina, medicul le spune ca sansele de-a avea un copil cu grave malformatii este de 99% si le propune intrerupere de sarcina; le da timp de gandire, dar destul de scurt, si-i asteapta sa revina….Ei, familie credincioasa, pun inaintea Domnului aceasta problema si se intorc la medic cu hotarirea lor; nu vor face avort in nici un caz, daca Domnul asa a hotarat sa le de-a un copil special, cu nevoi mai mari decat unul normal, inseamna ca ei vor primi si putere mai mare de-al creste si mai multa dragoste pt. a-l iubi! Iar daca mai exista doar 1% , sanse de-a fi sanatos sau chiar 0,1%, Dumnezeu e Unicul specialist in e rezolva imposibilul….
    La implinirea termenului de sarcina, mamica a nascut o fetita perfect sanatoasa de o frumusete desavarsita….

    • LaviniaM zice:

      Ma cutremur… Am trait si noi acelasi lucru. Marit sa fie Numele Domnului in veci!

    • Jevelson zice:

      O intamplare asemanatoare a trait-o acum 7 ani un prieten si sotia sa la primul lor copil. La un control de rutina i-au spus ca sigur vor avea un copil cu malformatii grave si s-a tinut de capul lor ca atunci sa le faca intreruperea de sarcina. Fiind crestini au refuzat de atunci ideea de a face intrerupere de sarcina. Cand a auzit refuzul lor doctorita nu s-a putut oprit fara sa-i acuze de inconstienta si iresponsabilitate. La nastere au vazut ca daca ar fi facut avortul ar fi pierdut un copil perfect sanatos daruit lor de Dumnezeu.

    • eLioR. zice:

      daca aceste cazuri povestite de voi sunt din romania, nu e nimic de mirat. medicii din romania sunt f incompetenti, incapabil sa citeasca un film sau un ecograf. f putini se pricep.

      • gigi l. zice:

        eLioR:
        nu vreau sa apar medicii di romania , dar cred ca este mai mult chestie de experienta nu de incompetenta, un lucru facut o data , a doua oara vine si mai bine …
        nu pentru nimic unchiul lui nevastamea a lucrat ca medic radiolog pina dupa 70 de ani (in italia) ! avea ochiul format sa citeasca radiografiile…si asta era dat de multimea de radiografii pe care le vazuse…

        • eLioR. zice:

          cand dupa ani de zile faci greseli capitale, e vorba de incompetenta. nu-si dau suficient interesul. cred ca cunoastem cu totii cum sunt medicii din romania. nu cred ca exista cineva care sa nu fi avut vreo experienta neplacuta cu vreunul. deh, e chestie de natie, sange si vene. imi vine sa zic ceva despre ea, dar ma abtin. : ))
          italia este alta lume. deocamdata traim in romania.

      • Marius David zice:

        nu, sînt şi din America, stai liniştită.

  10. AbigaiL zice:

    ce responsabilitate uriasa…
    cred ca Dumnezeu nu a intentionat ca noi sa purtam povara deciziei de viata sau de moarte…si nici sa cautam raspuns pentru dureroasa intrebare: de ce?…

  11. Lifesaver zice:

    Dar daca nasterea copilului ar insemna decesul mamei? Si, va rog, daca se poate fara raspunsuri standard, de genul: „Domnul va purta de grija!”.

    • Pomisor zice:

      Sunteti absolut dar absolut sigur ca nu exista alternative? Am auzit de cazuri cand asemenea diagnosticuri au fost date complet gresit si nu s-a intamplat nimic rau…

      Exceptam cazurile cand mama respectiva este… o fata de pana in 16 ani si copilul este rezultat din cine stie ce aventuri… In asemenea cazuri dupa Legea lui Dumnezeu oricum este condamnata la moarte asa ca oricum nu garanteaza nimeni ca o va proteja…

      • eLioR. zice:

        ce vorbesti? cum adica nu garanteaza nimeni pt ea si ca este condamnata la moarte? de unde stii tu pana unde si cat se intinde bunatatea si rabdarea lui Dumnzeu fata de cineva?

        • Pomisor zice:

          Am spus „dupa Legea lui Dumnezeu oricum este condamnata la moarte”. (Dupa lege sunt interzise toate relatiile in afara casatoriei.)

          Asta inseamna ca poate sa traiasca sau sa moara dar eu unul cel putin nu pot avea curajul sa merg inaintea lui Dumnezeu si sa cer ceva pentru ea…
          Nu cunosc limitele insa nici nu sunt foarte dornic sa aflu… mai ales prin experiment.

          • eLioR. zice:

            stiu ca dupa lege sunt interzise relatiile sexuale inainte de casatorie, dar tot dupa lege sunt interzise multe alte lucruri pe care cei multi dintre noi le facem. crestini fiind.

            a avea curajul sa ceri ceva pt ea – te referi ca nu ai avea curajul sa-l rogi pe Dumnezeu sa-i dea un copil sanatos sau sa fie amandoi sanatosi? daca da, de ce nu?

          • Pomisor zice:

            Si ce anume facem noi crestinii si este interzis de Legea lui Dumnezeu? Te rog da-mi un exemplu.

          • eLioR. zice:

            tu nu mai pacatuiesti de cand esti crestin, pomisor?

          • Pomisor zice:

            Imi dau toate silintele sa nu pacatuiesc… Iar daca mai gresesc stiu sigur (din experienta) ca toate le platesc si inca cu varf si indesat…

            Deci nici nu ma gandesc sa pacatuiesc mai ales „pacate de moarte” (pacate care dupa lege se platesc cu moartea). Prefer sa mor decat sa fac asta… pentru ca dupa oricum as muri si m-as pierde si pe mine.

          • eLioR. zice:

            lasa ca si restul le platesc cu varf si indesat. nu numai tu. trist e ca unii vor continua sa le plateasca si dincolo.
            nu te gandesti sa faci pacate „de moarte” pt ca tu stii ca si copil al lui Dumnezeu ca iti este interzis sa le faci, pe cand ei (inca) nu sunt copiii Domnului si nu cunosc consecintele asa cum le cunosti tu. este o mica mare diferenta.
            dar si aceste pacate sunt iertate daca omul se pocaieste, se intoarce la Dumnezeu. apoi, da, nu ar mai trebui sa poti fi in stare de astfel de pacate.

          • Pomisor zice:

            Toate pacatele pe care un om le marturiseste ii sunt iertate de Dumnezeu. Totusi consecintele lor, indiferent ca sunt facute inainte sau dupa intoarcerea la Dumnezeu raman… 😦 😦 😦

            Problema nu este cu Dumnezeu ci cu semenii fata de care ai gresit. Domnul Isus a spus in Matei 5:25-26 ce trebuie facut pentru ca aceste consecinte sa nu fie prea mari: impacarea cat mai grabnica cu cei fata de care s-a gresit de preferat inainte sa fim trasi de acestia la raspundere… In cazul unei crime sau al inchinarii la idolili insa puteti vedea ca in primul caz cel mort deja isi cere dreptatea inaintea lui Dumnezeu iar in al doilea cel care te poate acuza este insasi cel care judeca… De aceea acestea intotdeauna in biblie de la un capat la celalalt cei care le-au cunoscut au cunoscut si moartea de martir… 😦 Uite de exemplu apostolul Petru: primul lucru pe care Domnul Isus il spune DUPA ce l-a iertat si l-a repus in functie a fost ca va cunoaste moartea de martir. De observat ca toti apostolii au avut aceeasi soarta cu exceptia apostolului Ioan care nici nu L-a parasit niciodata pe Domnul Isus (nici cand a fost rastignit).

          • vio zice:

            De ce atunci e o porunca sa ne rugam pentru toti oamenii?

          • Pomisor zice:

            Depinde ce se cere in rugaciune…
            Daca se cere un lucru pe care Dumnezeu a spus ca nu il va face, pierdem timpul… (1 Ioan 5:16)

            Daca se cer lucruri care corespund cu vointa lui Dumnezeu vom fi ascultati cu siguranta.

      • Swan zice:

        @ Pomisor
        WOWWWW!!!! nici nu ma mir ca esti necasatorit. fa-ne un serviciu si ramai asa. iti esti auto-suficient.

        • Pomisor zice:

          Stati linistita va voi face multe servicii… desi sunt foarte sigur ca nu din universul celor placute…
          Pana una alta aveti in mine un acuzator de nadejde…

          • Swan zice:

            Amenintare? Nu ma sperii. Am un Avocat bun 😉 … poate vei vrea sa-L cunosti si tu intr-o zi 😉

          • eLioR. zice:

            nu cred ca avocatul la care faci referire apara si prostia.

          • Pomisor zice:

            Nu este amenintare… sau cel putin nu era intentia mea este o realitate directa, o consecinta…

            Cat despre Domnul Isus, Il cunosc deja. Nu ne atacam 🙂 , ii sunt slujitor fidel.

          • vio zice:

            Pomisor, mi se pare ca i-a spus lui Petru ca dupa ce se va intoarce ii va intari pe fratii sai, nu l-a amenintat cu moartea ci i-a spus cum anume Il va slavi pe Domnul, moartea lui Petru n-a fost o pedeapsa data lui pentru lepadare ci eu cred ca lepadarea a fost pedeapsa data pentru mandria lui, pentru faptul ca s-a vazut mai pre sus decat fratii sai.Din punctul meu de vedere nu exista nimic mai dureros pentru un copil al Domnului decat sa-i dovedeasca Dumnezeu cat este de lipsit de credinciosie, nu cred ca este un amar mai mare.

          • Pomisor zice:

            @Domnul Marius:
            Cateodata imi permite…

        • eLioR. zice:

          nu inteleg ce (de)serviciu poate fi pt tine femeie maritata statutul lui pomisor.

          • Swan zice:

            @ elior

            „nu cred ca avocatul la care faci referire apara si prostia.”

            Ai putea sa-mi explici ce ai vrut sa spui? Incearca sa folosesti mai multe cuvinte si sa fii mai putin „subtila”. La a cui prostie te referi?

    • dori`s zice:

      Lifesaver si totusi Domnul este cel care poarta de grija. spun asta din proprie experienta. am fost in situatia prezentata de tine. aveam la momentul acela o fetita de 9 ani si o sarcina fatala. imi doream mult acel copil dar imi era tare frica.
      ne-am rugat cu pastorii, cu frati si surori, si am stiut ca orice va fi nu am dreptul sa sacrific viata unei fiinte lipsite de aparare in favoarea vietii mele. Dumnezeu mi-a vorbit foarte clar prin urmatorul verset:

      Luca 9:24  Fiindcă oricine va voi să-şi scape viaţa, o va pierde; dar oricine îşi va pierde viaţa pentru Mine, o va mântui.
      am fost sigura ca Domnul va duce la bun sfarsit ce a inceput fara sa ni se intample nimic rau. totusi se pare ca medicii au avut dreptate pentru ca Domnul a intrerupt sarcina in mod subit. mi-a parut rau dupa copilas dar am stiut ca a fost decizia lui Dumnezeu.
      aceasta a fost o scurta marturie, am convingerea ca fiecare caz este unic si special, tot ce trebuie sa facem este sa ramanem aproape de Domnu si sa avem incredere in deciziile Lui chiar daca ne-ar costa viata aceasta care oricum este trecatoare. Domnul sa dea lumina si putere tuturor celor care trec prin astfel de incercari.

    • ILAN zice:

      @lifesaver

      Intrebarea e cu prea multe necunoscute, dar voi lua o posibilă situaţie:

      Femeia e casătorită, e deja la spital, travaliul a început deja, dar s-au descoperit complicaţii. Nu se mai poate face cezariană, deoarece copilul a început să coboare. Medicul te pune să alegi: ori copilul, ori soţia.

      În aceasta situaţie, eu aş alege ca soţia să trăiască. De ce? Pentru că sunt un singur trup cu ea, pentru ca am promis s-o ocrotesc, dragostea mea pentru ea trebuie să fie ca şi a lui Crists pentru biserică.

      Cred totuşi că întrebarea e destul de ipotetică şi dusă la extrem, pentru că, înainte de naştere, pentru a nu pune în pericol în acelaşi timp viaţa mamei şi a fătului, se pot efectua intervenţii chirurgicale, iar in caz de real pericol, cezariana.

  12. Rodica Botan zice:

    Eu am crezut ca…”sa nu ucizi” este suficient”?!

    Din Psalmul 139 stiu ca „trupul meu nu era ascuns de Tine, cind am fosr facut intr-un loc tainic, tesut in chip ciudat, ca in adincimile pamintului”. Si „cind nu eram decit un plod fara chip, ochii Tai ma vedeau; si in cartea Ta erau scise toate zilele care-mierau rinduite, mai dinainte de a fi fost vreuna din ele.” Asta e Dumnezeu la lucru…

    Unde-i confuzia? Ce drept are oala sa ii spuuna Olarului ca n-a facut-o pe ea sau pe olcuta ei mai mica bine?

  13. voicu bojan zice:

    Ah, iar imi fac reclama, nu-mi pasa deoarece cartea asta spune tot pe acest subiect. Am citit-o intr-o noapte la tirgul de carte de la Frankfurt si a doua zi am semnat contractul de copyright ptr ea. Stiam ca nu se va prea vinde. dar macar exista.

    http://www.aquaforte.com/det.php?id=53

    voicu bojan

  14. amatorul zice:

    Dus de valul testarilor din timpul sarcinii, sotiei mele, am facut o programare la trio-test. Crezand ca se va bucura, am sunat-o sa-i dau vestea. A stat sa ma asculte, a facut o pauza si mi-a dat raspunsul. Ce crezi c-am putea face, daca testul este pozitiv?
    Pe loc m-am bagat in pamant de rusine, eu care tineam lectii de lupta impotriva avorturilor, eu care ma ingrozeam citind statisticile ce aratau unde s-a dus o Romanie, eu care… Am primit o lectie simpla, dar memorabila.

    • Cristina zice:

      Desi nu foarte corecta. Chiar daca nu se opteaza pentru avort este foarte bine sa se stie din timp eventualele probleme pentru pregatirea in vederea asteptarii micului sufletel. Astfel, pentru mama, se va evita ca exact perioada mai sensibila postpartum sa se suprapuna cu socul aflarii ca bebelusul nu este perfect sanatos.
      Pe langa aceasta, cand stii din timp daca sunt probleme si de ce natura, se poate interveni cat mai repede posibil (ex. s-au facut interventii chiar intrauterin).
      Daca stiinta ne ofera cunostinte, e pacat sa nu beneficiem de ele.

      • amatorul zice:

        Da Cristina, trebuie sa profitam de rezultatele cercetarilor stiintifice, dar imagineaza-ti 6 luni de ispita, 6 luni in care sa te picure ideea ca poti face ceva, ca sa-l „ajuti” pe Creator, 6 luni, zi de zi, clipa de clipa in care sa ai impresia ca decizia este la tine in mana. Cat despre interventii intrauterine si multe alte descoperiri in sprijinul omului, din pacate acestea nu sunt pentru oamenii de rand. Am preferar sa „operam” (impreuna cu sotia) la inima lui Dumnezeu, asteptand in taina voia Lui. Si vai ce bucurie mare ne-a facut, dar nu pentru ca noi am fi facut ceva in acest sens ci pentru ca asta a fost voia Lui. Multumim Tatalui.

        • Cristina zice:

          Ai dreptate, ma bucur ca in cazul vostru a fost totul bine. Gandeste-te insa la cei care afla ca sunt probleme si au de trait cu vina ca daca faceau anumite investigatii se putea repara cate ceva sau puteau evita depresia majora a mamei de dupa nastere care poate vira inspre boli psihice grave … parca as alege varianta cu ispita decat cea in care e prea tarziu.
          In trecut, cand nu existau mijloace, n-aveam ce face, fiecare astepta cu emotie nasterea, acum ar fi pacat sa nu folosim ce avem la indemana.
          E ca si cum ne-am trata cu ceaiuri in loc sa folosim antibioticele…

          • amatorul zice:

            In primul rand ii multumesc lui Dumnezeu ca n-a facut dupa meritele mele, ci dupa marea bunatate a Lui.
            In al doi-lea rand, desi par, nu sunt un gica contra.
            Continui ideea ca acele operatii sunt inca SF pentru muritorii de rand, chiar daca exista.
            In final, recunosc faptul ca ne-a trebuit un deceniu ca sa ne cizelam si sa acceptam voia lui Dumnezeu, asa cum va fi ea, ca dintr-un tata cardiac (congenital), sansele sunt 50%-50%. Ii multumesc Creatorului ca nu mi-a pus credinta la incercare, in acest fel.

  15. elisa zice:

    Adica sa omorim cu buna stiinta copilul in viata intruterina, asa ne invata pe noi
    Dumnezeu? ori suntem ucigasii propriilor nostri copii?
    Adica Dumnezeu nu stie ce face?
    Stiu mai multe cazuri cind medicii au spus ca trebuie facut avortul, fiind in pericol viata mamei; sau a mamei si a copilului si in final au iesit copii sanatosi.
    Daca „stiinta” nu s-ar pricepe atit de bine la toate, cum ar putea ea sa-L ajute pe Dumnezeu in Planul Sau in legatura cu omenirea?

  16. Rodica Botan zice:

    Elisa…nu-l omoara…Doamne ferste ce spui; am vazut operatii facute asa…de pilda la inima. Repara valve si chestii din astea si se pare ca e mult mai usor pentruca se dezvolta corect. E acelasi lucru ca si cind ar opera cind e afara. Si cunostiinta asta este tot de la Dumnezeu si daca e folosita pentru viata…ce-i rau in asta. Raul este cind un doctor nu respecta viata…dar nu cind face un bine si lucreaza pentru ca sa pastreze viata, nu?

    • Ciprian Simut zice:

      s-ar putea sa fie off-topic si poate rautacios, dar daca se poate scoate un principiu care sa ne fie folos, atunci asa sa fie:

      -daca Dumnezeu vindeca direct, care mai este rostul doctorilor?
      (asta este o intrebare teologica, va rog sa o luati asa)

      asta s-ar putea sa doara: (nu este intrebare ironica)
      -daca Domnul vindeca bolnavi in chip miraculos (aici ma refer la vindecarile executate de carismatici) oare nu ar trebui ca medicii din unele biserici penticostale si carismatice sa isi schimbe meseria? nu ar mai trebui sa existe nici farmacii ale unor penticostali, nici nu ar trebui sa ingaduie doctorii sa profeseze.

      -din nou, cer ajutorul unor penticostali sa dea un raspuns detaliat la aceste intrebari.

      • Un pacatos zice:

        Domnule Simut, cui foloseste aceasta cearta cu penticostalii ( ca oricum 95% aveti aceeasi doctrina)?
        Foloseste Martorilor lui Iehova, că o sa li se mareasca randurile, daca scandalul mai continua.
        Ar fi bine sa fie ingropata securea razboiului.

        • Ciprian Simut zice:

          Stimate un pacatos,

          nu mai interpretati toate intrebarile mele ca fiind atacuri la adresa penticostalilor! de cate ori sau cum sa pun intrebarile ca sa primesc un raspuns teologic nu o reactie ca a dumneavoastra. In loc sa raspundeti la intrebare, ma luati cu flecarii ecumeniste.

          Intrebarile le-am pus pentru ca ma intereseaza abordarea teologica.

          poate ca nu ati aflat, dar ultima interpretare a „solului Satanei”, acel tepus din carnea lui Pavel este ca era un om, nu o boala. Ei, nu vi se pare ca schimba intreaga interpretare a vindecarilor? Acesti interpreti sustin ca Pavel nu era bolnav de nici un fel de boala. Era sanatos tun. De altfel, zic ei, cum putea Pavel sau Petru sa vindece pe altii si ei insisi sa fie bolnavi?

          Nu vi se pare ca merita discutata problema mai ales ca au aparut astfel de interpretari?

          Eu inteleg ca doctrina penticostala sustine ca Isus Cristos a ispasit pe cruce si pentru pacate dar si pentru bolile fizice. Astea determina o soteriologie diferita.

          Inca nu mi-a raspuns nimeni, din partea penticostala, cum se face ca daca suntem vindecati de boli, imbatranim?

          Asadar, va rog, un pacatos, mai bine raspundeti la intrebari, decat sa ma alungati cu nimicuri.

        • elisa zice:

          Draga pacatosule,
          nu inteleg de ce tu si inca unii inteleg ca e un scandal ?
          la atit se limiteaza intelegerea noastra?
          „Securea razboiului?” zici? pai fugi frate daca e asa. :))
          ia-o la sanatoasa.
          Stii de ce sunt discutii? pentru ca participa tot felul de persoane, care nu cunosc bine doctrinele.

      • daniel zice:

        draga ciprian simut,

        eu am fost vindecat de o depresi fff urata. vindecarea nu a venit cand mam dus la doctor sau cand sa rugat cineva pentru ca eu sa fiu vindecat. nici macar eu nu ma mai rugam sa ma vindece Dumnezeu. dar azi sunt perfect alta persoana, care nu mai are nici o urma de depresie. waw mie nu mi vine sa cred . sa intamplat miraculos dupa o zi pe alta. eu cred ca El este vindecarea. in prezenta Lui esti vindecat. ma simt asa de bine si sunt asa de fericit cum nu am fost in mulii multi ani! aleluia!!!!

        iar referitor la doctori. Ei isi fac doar meseria ei nu vindeca. cred ca este un miracol ca daca bei un medicament iti face bine.

        cred ca El este vindecarea noastra

        El a devenit fiul omului ca noi sa devenim fiii de Dumnezeu
        El a murit ca noi sa avem viata
        Inima Lui a fost zdrobita pentru caa inima noastra sa fi curata
        El a fost faut pacat ca noi sa fin facuti sfinti

        • Ciprian Simut zice:

          ei vezi, asta voiam sa aflu: care este rolul doctorului si care este rolul lui Dumnezeu in vindecarile psihice si fizice.

          Si eu zic la fel: Dumnezeu face ca medicamentul sa isi faca efectul si sa te vindece, dar in acelasi timp, a dat intelepciune doctorilor ca sa isi faca treaba.

          mi-ar face o deosebita placere sa citesc si ce spun altii despre aceasta problema:

          -care este rolul doctorului, al medicamentelor si al lui Dumnezeu?

        • Marius David zice:

          îmi place asta: „astăzi sînt perfect altă persoană!”

      • eLioR. zice:

        intrebarile tale, ciprian, sunt de genul: unde este Dumnezeu (care este dragoste) de permite atata suferinta in lumea asta, de ce daca Dumnezeu face om dupa chipul si asemanarea Lui se nasc si cu malformatii, etc? esti ca aia de i-or zis lui Cristos sa se dea jos de pe cruce si sa se mantuie pe sine, daca pe altii i-o putut vindeca si mantui. poate abordezi teologic raspunsul la aceste intrebari.
        stiu ca e greu de crezut pt tine ca Dumnezeu lucreaza si azi cu semne si minuni la penticostali si carismatici, dar nimeni n-a dat la o parte medicii si tratamentele lor, dar in unele cazuri acestea chiar nu folosesc la nimic. ce e asa greu de inteles?

        • Ciprian Simut zice:

          nu elior, nu aia era intrebarea mea: asa ai interpretat-o tu. in loc sa te interesezi, ti-ai dat cu parerea, asa, ca sa spui si tu ceva.

          eu nu dau vina pe Dumnezeu pentru bolile omului. si nici nu imi trece prin cap sa ma intreb cum de lasa El suferinta daca El e dragoste? mi-am gasit raspunsul cu mult timp in urma. dar, din nou, nu te-ai putut abtine, a trebuit sa te crezi mai desteapta.

          regret, dar tipul tau de abordare, adica a omului care crede ca intelege din trei cuvinte un intreg fundal, ma face sa raspund asa.

          acuzatia cum ca as fi dintre aceia care i-au cerut lui Cristos sa se dea jos de pe cruce e una ieftina si josnica. nu ai inteles de loc de ce am pus intrebarile. uite, daniel a inteles.

          am pus intrebarile cu singurul scop de a deschide o poarta de dezbatere. nu le-am pus cu rautate sau ca sa ispitesc vreun penticostal. eu cred in miracole si cred ca Dumnezeu le face, dar nu le vad ca semne ale mantuirii si nici nu cred ca Dumnezeu le face asa in masa ca la carismatici, cu umbre care trec peste „bolnavi” si ameteli din astea.

          cred in rugaciune si cred in staruinta in rugaciune.

          deci, intrebarile raman, cu permisiunea fratelui Marius.

          cine vrea sa le dezbata e binevenit.

          da, sunt doua abordari, dar daca nu discutam pe idei, pe probleme, ramanem la un dialog al surzilor si mutilor, ne acuzam doar de ura interconfesionala … chestii ieftine.

          • ILAN zice:

            Regula e că Dumnezeu a dat înţelepciune şi cunoştinţe doctorilor pentru a-şi face meseria, iar farmaciştilor descoperire şi ştiinţă pentru descoperirea unor medicamente care pot (nu e musai… dar intrăm în alt subiect) fi de folos în vindecarea trupească şi mentală.

            Dacă Dumnezeu decide ca, în ciuda a ceea ce spun doctorii şi în ciuda efectului medicamentelor, să vindece pe cineva, Slavă Lui!

            Cred că problema trebuie pusă în felul următor: Dacă, Doamne, prin vindecarea mea îţi vei lua slavă, atunci vindecă-mă, dar dacă prin boala mea împărăţia Ta va înainta şi vei culege glorie, atunci voia Ta să se facă!

      • naomi zice:

        Ciprian, eu nu sunt teolog dar am sa va raspund cum am inteles eu pana acum lucrarea Duhului Sfant. In primul rand vindecarile miraculoase nu sunt pentru a uimi oamenii ci pentru a fi slavit numele lui Dumnezeu.
        In al doilea rand trebuie sa intelegem ca Dumnezeu are in vedere sufletul mai mult decat trupul, daca vindecarea va afecta mantuirea cu siguranta ca nu va avea loc.
        Suferinta ne apropie mai mult de Dumnezeu – o stiu din experienta si o stie si Dumnezeu – atunci de ce ar dori Dumnezeu sa vindece daca aceasta boala „sfinteste”?!
        Vindecarea nu este la indemana credinciosului ci la buna judecata a lui Dumnezeu.
        Apoi stim ca Dumnezeu poate sa ia boala (ex Iov )sau poate sa o lase (ex Pavel)
        Eu am cancer si m-am rugat cum nu s-a rugat poate nimeni ca Dumnezeu sa ma vindece si impreuna cu mine Adunari din intreaga tara si poate si de peste hotare si nimic. Inainte cu vreo patru ani am avut ficatul bolnav din cauza fiarei, numai o interventie chirurgicala ma mai putea salva. Intr-o seara in toiul unei crize m-am rugat doar atat: „Doamne Tu poti ,daca vrei vindeca-ma.” A doua zi dimineata nu am mai avut nimic si pana azi sunt ok. De ce m-a vindecat Dumnezeu de fiara si de cancer nu? O stie doar El. Toate acestea m-au apropiat si mai mult de Dumnezeu. Stiti ce-i interesant si demn de laudat? Nu imi este frica, desi am avut unele caderi, dar de fiecare data m-am ridicat mai puternica. Am o pace imensa si in momentele dificile au plecat altii imbarbatati de langa patul meu, nu pentru ca sunt eu buna, nu, pentru ca Dumnezeu este mare si daca increderea este neclintita, El nu paraseste niciodata.
        De ce sunt medici penticostali? Pentru ca suntem umani. 🙂

        • Adina zice:

          Draga Naomi,
          esti intr-adevar tare. Important este sa nu iti pierzi credinta in Dumnezeu si speranta. Faptul ca spui ca nu te-a vindecat de cancer, inseamna pe undeva ca ti-ai pierdut speranta in el. As vrea doar sa incerc sa raspund la intrebarea ta: de ce de fiere m-a vindecat si de cancer nu ?
          Poate te va ajuta intr-un fel. Fiecare dintre noi, vine pe Pamant cu o anumita misiune. Cel mai important este sa intelegem ce vrea Dumnezeu de la noi, adica ce misiune avem pe acest pamant. Astrologia este unul dintre instrumentele care ne poate ajuta sa vedem ce „lectie de viata” avem, pentru a ne indeplini misiunea. Atata timp cat ne facem misiunea, fiecare pe a lui, nu pe a altuia, nu ce credem noi ca ar fi bine, ci exact ce vrea Dumnezeu de la noi, orice boala poate fi invinsa ! Nu imi permit sa dau sfaturi, dar cunosc persoane care s-au vindecat, aflandu-si menirea si adoptand atitudinea corecta. Poate nu ar fi rau sa apelezi si la un astrolog, spre a afla mai mult din ce vrea Dumnezeu de la tine si ce atitudine trebuie sa schimbi. Boala, accidentele, incercarile, etc. sunt semne ca nu facem ce trebuie. Te-ai vindecat de fiere, probabil pentru ca ai avut 100% incredere ca te vei vindeca, dar ai si facut ce trebuia. Scaneaza-ti putin viata, si afla ce atitudine ai schimbat in perioada aceea. Doar tu poti sa stii. Si mai ales, nu-ti pierde increderea !

        • Ciprian Simut zice:

          multumesc, apreciez ca s-a raspuns la intreabari.

          mai vrea cineva sa raspunda? observa ca toate sunt filtrate prin experienta personala.

          este fascinant! eu unul ma bucur de aceste informatii.

        • Un pacatos zice:

          Dumnezeu sa va dea sanatate si putere!

        • Adina zice:

          Din cate se stie, celula canceroasa nehranita nu traieste mai mult de 3 ore. Eu, nu pot sa dau sfaturi, caci nu-mi permit. Dar intotdeauna m-am gandit, ca daca eu as fi in situatia de a avea cancer, as bea doar apa distilata timp de o luna. Am auzit, persoane la care a functionat asta, in stadii f. avansate. Ideea este ca celula tot se hraneste din organismul nostru, chiar daca nu mancam cateva zile. Trebuie atins acel stadiu in care, 3 ore sa ramana fara pic de hrana si asta se atinge cam dupa 3 saptamani. Organismul uman oricum rezista 40 de zile fara mancare. F. important insa este sa se consume cel putin 2 l de apa/zi.

        • naomi zice:

          Adina, recent am pierdut o sora draga care a urmat tratamentul pe care tu mi-l sugerezi. In ciuda a tot ce se spune, cancerul nu poate fi vindecat. Celula se hraneste cu tot ce-i iese in cale, am studiat si eu, nu o poti opri odata ce a fost „activata”. A mea se pare ca este mai lenesa, asta pentru ca urasc lenea, ironie 🙂

        • Adina zice:

          Cum nu poate fi vindecat cand atatia oameni s-au vindecat ? asta e cert. Ca unii prin unele metode, altii prin altele, dar foarte important este credinta si a face ce vrea Dumnezeu. Ca sa afli ce vrea Dumnezeu de la tine, poti folosi ce metoda crezi de cuviinta. Regimul alimentar insa e imperios necesar. Nu cred ca sora a plecat din cauza tratamentului incercat, sau poate nu a reusit sa tina strict … Apa nu a omorat inca pe nimeni. Ideea este si ca organismul are o mare putere de regenerare, daca se ajunge la punctul in care nu mai este bombardat cu proteine si alte asemenea. Apoi, si acupunctura poate ajuta la reglarea echilibrului energetic necesar autovindecarii.
          Cunosc persoane care s-au vindecat din forme de cancer la care medicii le dadusera doar 6 luni maxim.

        • naomi zice:

          Pacatosule iti multumeste o pacatoasa pentru urari, multumesc.

          • daniel zice:

            draga naomi,

            doresc sa te incurajez cu privinta la atitudinea ta fata de tin. ma socat raspunsul tau catre un pacatos.

            cum indraznesti sa te numesti pacatoasa cand El a murit pentru pacatul tau pentru ca tu sa fi numita preaiubita si neprihanita.

            sau poate tu nu ai primit iertarea pentru tine, si atunci ai dreptate.
            dar daca ai primit jertfa pe Isus, cred ca se cuvine sa te vezi cum te vede El.

            as vrea sa te incurajez sa te uiti la tot ce este bun si sanatos in tine si sa te bucuri de tot ce este sanatos in tine si sai dai glorie lui Dumnezeu pentru celelante organe si tot ce este sanatos.

            Ma rog pentru ca cancerul din corpul tau sa dispara din tine si sa fi vindecata complet
            El este vindecarea noastra!
            in numele lui Isus . Amin

          • naomi zice:

            Daniel, toti suntem pacatosi, singurul fara pacat a fost Domnul Isus Cristos. Cauta in Biblie si ai sa vezi ca spune ca pe pământ nu este nici un om fără prihană, care să facă binele fără să păcătuiască. Iar Ioan spune ca dacă zicem că n-avem păcat, ne înşelăm singuri, şi adevărul nu este în noi. Mai este, cauta tu mai departe.

          • daniel zice:

            asa este draga naomi, si eu pacatuiesc zilnic.
            dar Dumnezeu ma vede zilnic fara pacat pentru ca Isus a platit pentru el(pacat). si acum ma uit la mine in si vad ce vede Dumnezeu (numeri 24:5-6)
            daca eu nu ma vad asa cum ma vede EL desconsider sangele mielului care nu are nici un efect si intristez pe Duhul Sfant care si el marturiseste ca sunt sfant si desavarsit .

            sti can ma uit la mine si ma vad cum ma vede El strig Aleluia!!!
            dar cand ma uit la mine si ma vad cum sunt nu mi place ce vad.

            nichita a scris o poezie care imi place tare mult

            „nu cum sunt eu sunt eu
            ci cum esti tu sunt eu
            un fel de tu sunt eu
            pe care nu l-ai mai lasat sa fie eu”

            doresc la tine sanatate si sarbatori fericite!

        • Marius David zice:

          Draga Elior şi Naomi, dat fiind faptul că v-aţi lămurit, pot şterge acest dialog despre starea de sănătate a Naomei?Este mult prea personală discuţia, cu multe detalii sensibile şi aş vrea să asigur protecţia dialoganţilor mei şi a voastră.

        • daniel zice:

          drag naomi,

          poate nu intalegi ce vreau sa spun . este ok . cred ca nu toate lucrurile se pot intalege.

          cred ca Dumnezeu nu poate sa locuiasca si sa fie intr un pacatos.

          cred ca Dumnezeu poate sa fie unde este sfant caci El este sfant.

          Isus nea dat sfintenia Lui si a luat asupra lui nesfintenia noastra (pacatul) pentru ca numai asa Dumnezeu poate sa aiba o relatie cu noi.

          Daca nu suntem neprihaniti nu putem sa stam in prezenta lui.
          Draga mea, Isus este jertfa pentru pacatul meu si al tau
          daca accepti si crezi asta esti indreptatit inaintea lai Dumnezeu. (ca si cum nu ai facut nici un pacat) Singele Lui Isus nu tine numai o vreme. ESTE VESNIC

          Evrei 10:14 Căci printr-o singură jertfă El a făcut desăvârşiţi pentru totdeauna pe cei ce sunt sfinţi

          citezi pe ioan el este singurul apostol care se vedea iubit de Isus. ce frumos , sa te vezi iubit de Isus

          nu vreau sa te supar cu nimic.
          vreau doar sa te incurajez si sa nuti fie frica de nimic
          “Toate lucrurile lucrează împreună spre binele celor ce-L iubesc pe Dumnezeu…”
          este speranta. aleluia!!!

          Isus te iubeste 🙂

          oare de ce nu vezi asta.

          • Ciprian Simut zice:

            @daniel

            1.desavarsit nu inseamna perfect.
            2.daca Dumnezeu nu locuieste decat intr-un sfant, ce facem cu pacatele facute dupa mantuire?
            3.Dumnezeu poate sa aiba relatie cu orice om vrea
            4.nu omul faciliteaza capacitatea lui Dumnezeu de a face ceva ci Dumnezeu
            5.Dumnezeu „poate” orice lucru, chiar si sa mantuie un pacatos si sa locuiasca intr-o fiinta mantuita dar in care inca mai exista natura pacatoasa, este mai degraba o chestie de ce „vrea” Dumnezeu si nu despre ce „poate”

          • eLioR. zice:

            Ciprian, Dumnezeu vrea ca toti oamenii sa fie mantuiti. Dumnezeu nu mantuie pe cine vrea ci pe cine doreste sa fie mantuit.

          • daniel zice:

            #ciprian simut

            1. desavarsit nu insemna perfect
            desavarsit eu stiu ca inseamna perfect, complet,….

            2. pacatele dupa mantuire fa ce vrei cu ele. in fata lui Dumnezeu nu mai sunt! Sunt acoperite Romani 4:6-8

            3. de discutat
            4. de discutat
            5. de discutat

            sory

          • naomi zice:

            Daniel tu amesteci putin lucrurile, cand vom fi desavarsiti -pentru ca inca nu suntem – vom fi ca El si nu vom mai fi aici. Ma intreb, tu nu ai pacatuit deloc de cand te-ai pocait? Daca da (pentru ca nu se poate sa nu) atunci te intreb, cum se numeste un om care pacatuieste? Se poate spune si pacatos iertat. Dar nu se poate sa nu pacatuim pentru ca suntem in firea aceasta pacatoasa dar avem la Tatal un Mijlocitor, tot Ioan o spune.
            Nu ma supar pe tine, iti multumesc pentru incurajari, stiu ca Domnul ma iubeste si nu imi este frica, m-am resemnat si-i multumesc Domnului pentru tot.

          • Ciprian Simut zice:

            @elior

            -nimeni nu vine la Tatal decat prin Mine (Cristos)
            -nimeni nu vine la Mine (Cristos) daca nu il atrage Tatal

            -deci, Tatal mantuie pe cine vrea

            @daniel
            1.desavarsit in NT nu are sensul de perfect

            2.cu pacatele de dupa mantuire nu faci ce vrei cu ele, ci te pocaiesti de ele
            -faptul ca Isus a ispasit pentru toate pacatele nu presupune statul cu burta la soare sau savarsirea oricaror nelegiuiri, sau macar o atitudina laxa fata de alunecari.
            -aici este atacat, si se pare ca pe buna dreptate, calvinismul: implica o traire relaxata spiritual. not the case! doar ca faptele bune sunt facute din dragoste nu din obligatie.

          • eLioR. zice:

            astea-a teorii calviniste. dar nu merita acum sa ne contrazicem iar, ca nu ajungem nicaieri.

            sarbatori fericite, ciprian.

            sarbatori fericite la toata lumea!

          • Ciprian Simut zice:

            multumes elior, iti doresc la fel.

            uitati de ultimele doua liniute, primele doua sunt mai importante.

          • Agnusstick zice:

            Există un curent care susţine că teleios înseamnă, în contextul Evangheliei, „ajuns la maturitate deplină, perfect conform scopului pentru care a fost creat, împlinit, complet şi fără lipsuri, capabil de a produce roadele aşteptate”. Nu perfect în sens absolut, ci conform voii Tatălui în privinţa fiecăruia.

          • Marius David zice:

            naomi e o ea. Ştiu că media v-a obişnuit cu alt lucru.

          • Agnusstick zice:

            A, atunci e chiar un fluviu! Cum ai rezolvat „precum şi Tatăl vostru este” din contextul imediat al lui teleios? Mulţumesc.

    • elisa zice:

      Rodica draga, nici n-am stiut ca se pot face interventii pe cordul micutului cit mai este in acel loc tainic.
      Este totusi o mare problema: pina unde avem voie sa intram in viata copilului.
      Am intilnit o doamna doctor pe tren , care facea interventii pe cord.
      Ea isi punea mari intrebari: daca e bine ca ea sa prelungeasca o viat, daca dumnezeu vrea acel lucru in dreptul unei persoane? sau este pur si simplu interventia ei omeneasca?
      Sau daca nu a reusit in timp util sa scape de la moarte pe cineva; isi putea face reprosuri, dar nu avea siguranta ca e mina lui Dumnezeu.
      Mi-a placut cum gindea; insa mi-am dat seama ca nu-i era tocmai usor.
      Sigur ca o credinta mai mare daca m avea, s-ar rezolva multe probleme; si de constiinta si de viata.

  17. vasile nita zice:

    oooo am citit multe afirmatii despre faptul ca viata copilului si viata mamei ar fi toto una. Imi pare rau ca in medicina nu pot intra in amanunte dar practic vedem multi copii care traiesc dupa ce mama a murit clinic. Asta rastoarna ideia unora care spun ca viata copilului nu este independenta de a mamei. depinde in mare masura dar sunt doua suflete,è clar. Deci fiecare are drept la viata cum noi avem drept. La Piatra Neamt s-a intamplat cu vreo cativa ani in urma ca o doamna sa mearga la ultimele controale inainte de nastere. I s-a spus clar ca fetita pe care o astepta(a treia nastere) este cu malformatii grave. Doamna credincioasa ,nu a facut decat sa se roage impreuna cu prietenii. Fata s-a nascut „foarte” NORMALA . Doar un pic cam dolofana. Ar fi trebuit sa plateasca cu viata asta???!!!!!

    • Adina zice:

      Domnule Nita,
      viata mamei si viata copilului NU poate fi tot una. Sunt doua entitati diferite.
      Doar ca evolutia fatului depinde foarte mult de mama (sau la cei in vitro – sa fie respectate toate conditiile). Depinde in ce stadiu de dezvoltare se afla acesta, la moartea mamei. Daca trupul era suficient de apt sa se nasca (adica sa fie preluat de suflet).
      Si … as putea spune ca interdependenti suntem cu totii, unii de altii, mai mult sau mai putin.

  18. vasile nita zice:

    corect,cred ca sunteti de acord ,greseala este tocmai atunci cand incercam sa fim noi cineva si sa „salvam situatia”. Normal orice decizie pentru viata este cea corecta.

    @ ILAN rezolvarea cazului dat de tine nu ma convinge. Parintii nostri ne-au invatat ca „mai bine traieste mama decat copilul” pentru ca de obicei mai erau 5 copii acasa si mama mai facea altii. Dar eu as lasa la hotararea Creatorului. El cunoaste mai bine decat mine ziua de maine. Poate e randul meu…Cand se vorbeste de clipa urmatoare,de obicei alegem ,dar speram ca totul va fi bine. EL stie sigur care e BINELE NOSTRU.

    • ILAN zice:

      Eu, în cazul teoretic dat mai sus, nu mai am ce să îmbrobodesc. Pentru mine e clar. Eu, ILAN (pe blogul ăsta) am fost chemat să-mi dau viaţa pentru soţia mea, Alina, cu TOT ce implică asta. Da, e copilul meu, dar am jurat că-i voi fi credincios până la moarte; adică în viaţa asta, nu e pentru mine nimeni mai important decât soţia mea, nici măcar propriul meu copil.

      Uite o întrebare pentru meditaţie.
      Eşti într-o barcă cu soţia şi cei doi copii (nu ştiu dacă eşti căsătorit şi nici de copii, dar ia-o de bună). Doar tu ştii să înoţi. Barca se scufundă, sunteţi în larg şi, oricât te-ai chinui, nu poţi salva decât o singură persoană. Pe cine salvezi?

      • Adina zice:

        Exista o ordine clara a prioritatilor. Asa este. Si trebuie sa observam si sa avem grija de acest lucru si in educatia copiilor. Exista nenumarate familii, unde unul dintre parinti pune copilul inaintea partenerului si acest lucru conduce la deviatii de conduita in timp, daca nu si la divort care tot in detrimentul copilului va fi.

  19. vasile nita zice:

    @ elisa noi fscem partea noastra in ce priveste viata. Dar cine hotaraste e Dumnezeu . El da viata si tot El o cere inapoi . Cunosc unele cazuri (de cancer sau accidente) cand nu mai erau sperante . Anul trecut am avut cazul unei fetite cu un accident foarte grav. I-a fost asportat pentru un timp parte din calota cranica pentru a da posibilitatea creierului inflamat sa reactioneze. Astazi dupa aproape doi ani Lavinia este o domnisoara mandra si sta bine. Slava Domnului ca a ascultat rugaciunile noastre si a daruit intelepciune doctorilor si sanatate fetei. La Bologna o prietena de 26 de ani a descoperit un tumore „agresiv in sange” . era deja la al treilea control si la primele 2 i-au spus ca e racita. Acum dupa aproape un an ea este complet vindecata ,dupa chemioterapie si toate tratamentele si nu in ultimul rand rugaciunele tuturor. Dumnezeu are cuvantul asupra vietii noastre. Noi putem sa facem ceva dar numai particica noastra….

  20. elisa zice:

    Vasile,
    e limpede, suntem in mina Sa , Domnul stie cel mai bine, chiar daca noi nu intelegem ce e de facut; nu astrologii si alte smecherii diavolesti.
    Naomi, cumnatul meu s-a vindecat de cancer cu un tratamnet pe baza de produse albiniere; avea invazie de gradul IV- dupa vindecare s-a botezat multumindu-i lui Dumnezeu ca este santatos; dar a avut un regim alimentar foarte strict; daca vrei iti dau telefonul domnului Bogdan, care a luat premiu in Elvetia pentru vindecarea cancerului
    Cam 300lei pe luna era tartamnetul, plus mierea vie, nu am retinut cita folosea, iar pretul ei e 30lei.Apisan se numeste medicamentul produs de acst domn, el e apicultor; contine si saliva de albine. 🙂

  21. Swan zice:

    @ elior

    “nu cred ca avocatul la care faci referire apara si prostia.”

    Ai putea sa-mi explici ce ai vrut sa spui? Incearca sa folosesti mai multe cuvinte si sa fii mai putin “subtila”. La a cui prostie te referi? (19 dec 2010)

    Sunt 3 zile de cand astept raspuns la aceasta intrebare. Cumva arunci piatra si apoi ascunzi mana? De ce nu ai curaj sa-ti duci pana la sfarsit „rationamentul”? Deci: LA A CUI PROSTIE TE REFERI in comentariul tau?

    • elisa zice:

      draga Swan,
      prostia noastra , ca o bagam in seama; toti suntm luati pe rind in bataia pustii,
      cu chestii ieftine de tot.
      Nu cred ca a scapat cineva. 😦
      Cred ca ingnorarea e cea mai buna.
      Fiecare da ce poate . 🙂

      • Swan zice:

        Draga elisa,

        Daca o ignoram nu se va corecta, ci se va afunda tot mai mult in comportamentul acesta, si mai mult, va avea chiar impresia ca e „cool”. Eu tot mai cred ca nu e un caz pierdut si astept un raspuns din partea ei (dar nu prea mult… doar cateva zile). La 3 comentarii ale mele care nu-i erau adresate a avut 3 comentarii rautacioase cu tinta personala (nicidecum la tema propusa) si nu reusesc sa inteleg de ce. Poate ma lamureste ea. 🙂

        • elisa zice:

          Mie mi-a facut la fel, apoi mi se adresa direct cu coite ceva..
          a ami scris aici, apoi a facut o pauza, se numea R,
          acum a adaugat ceva litere; eu credeam ca s-a si schimbat. 🙂
          nu e rost…de schimbare vad.

          • Swan zice:

            Incep sa cred ca ai dreptate. E clar ca e mai usor sa ne schimbam „numele” decat comportamentul. Asta e! Pe de o parte ma bucur ca ma ignora. Sper s-o tina tot asa :)). Har si pace! Craciun binecuvantat! 🙂

  22. naomi zice:

    „Marius David says:
    decembrie 23, 2010 la 8:31 pm

    naomi e o ea. Ştiu că media v-a obişnuit cu alt lucru.”

    Ce ati vrut sa spuneti aici?

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.