Predica pastorului Dorin Hnatiuc despre cele patru căi de contaminare a poporului lui Dumnezeu

sau „Ce te faci cînd un profet autentic, căruia i s-au împlinit semnele şi profeţiile te conduce spre alţi Dumnezei?”

Sau, dacă nu merge link-ul, vezi AICI.

Aleşd, 5 decembrie, 2010, slujba de seară.

Despre Marius David

soțul Nataliei
Acest articol a fost publicat în Biserica Baptista, Dezbatere, Pt. studenţii mei, Zidul rugăciunii. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

14 răspunsuri la Predica pastorului Dorin Hnatiuc despre cele patru căi de contaminare a poporului lui Dumnezeu

  1. Andrei C. zice:

    corectați „autenci”

  2. Esential zice:

    Se leagă de Mişcarea Carismatică, dar s-a legat şi de Mişcarea Penticostală. A făcut referire la multe lucruri din Biserica noastră….

    „Ceata lui Piţigoi….Aoleu, ce tărăboi….DAI ÎN UNUL, ŢIPĂ DOI”…..

    • Otniel Veres zice:

      si care ar fi problema sa o faca intr-o biserica BAPTISTA?
      am spus noi penticostalilor ce sa spuna in bisericile lor?

      problema ramine daca e biblic ce spune

    • Marius David zice:

      Da, cred că ai descris foarte bine situaţia, dăm în carismatic (unu), ţipă doi (carismatic şi penticostal). De ce?
      O problemă de hermenutică?

      De mişcarea carismatică înţeleg că este mişcare, dar de ce spui mişcarea penticostală?

  3. Esential zice:

    Frate Marius,

    Definiţia DEX-ului cu privire la mişcare: „Acțiune sau curent care grupează un număr mare de oameni în jurul unei activități de interes general, al unei idei sau al unei concepții”…. Deci o mişcare, ne spune definiţia este un grup de oameni care se grupează în jurul unui concept. Pană în anul 1900, începutul secolului XX-lea, nu era nici un cult oficial care să afirme că Botezul cu Duhul Sfânt este o experienţă ulterioară convertirii care are ca semn vorbirea în alte limbi. Toate cultele protestante afirmau ca Botezul cu Duhul Sfânt are loc concomitent, simultan cu convertirea. Până atunci fuseseră nenumărate experienţe ale Botezului cu Duhul Sfânt, dar nu se formase o doctrină concretă…Penticostalii au făcut aceasta într-un mod public, oficial, de aceea fiindcă ei se disting în pneumateologie de toate cultele protestante şi reprezintă neoprotestantismul actual poate fi numită „Mişcare”….De asemenea din punct de vedere istoric, Biserica Penticostală poate fi numită o „Mişcare”, fiindcă a fost un moment în istoria Bisericii când ea s-a format oficial şi s-a desprins ca identitate distinctă de celelalte culte prostestante…..

    „Străjerii” nu sunt o Mişcare…..E o mare confuzie care se creează. Ei şi-au însuşit acest termen creeând mare confuzie. De ce??? Fiindcă după cum spune şi definiţia o mişcare reprezintă un număr de oameni care se grupează în jurul unei idei, concept teologic, social sau politic….Dar străjerii nu s-au grupat în jurul unei teologii noi, nemaîntâlnite până acum. Pneumateologia şi manifestările lor provin din Mişcarea Carismatică (a treia generaţie) de la John Wimber şi Peter C. Wagner…Străjerii sunt mai degrabă o lucrare care are ca scop rugăciunea, postul şi manifestarea darurilor supranaturale ale Duhului Sfânt….Teologia lor este exclusiv atât în teorie cât şi practic şi metodologic carismatică…AŞADAR, EI NU SUNT O MIŞCARE. Dacă ar fi o Mişcare ar trebui să aibă ceva în teologia lor care să nu mai fie întâlnit nici în mediul carismatic(prima şi a doua generaţie), nici în mediul penticostal.

    Fratele Doru s-a legat în mesaj de anumite lucruri comune carismaticilor şi penticostalilor. Amintea la un moment dat de nişte experienţe şi practici care se întâlnesc în mai toate bisericile penticostale din ţară…Şi au spus că sunt eretici, nebiblici, etc. Cu siguranţă, auditoriul a înţeles la cine s-a referit..Iar aici nu mă refer la căderi pe spate, rasul sfânt, etc, ci la darurile miraculoase. Dacă tot suntem eretici, nebiblici, se mai poate sta în părtăşie cu părtăşie??? „Oricine o ia înainte şi nu rămâne în învăţătura Domnului Isus, să nu-l primeşti în casă şi nici să-i spui „Bun venit”- 2 Ioan….

    De aceea spun că a „dat în unul”, când de fapt a nimerit în doi. Cred că trebuia să fie mai specific, nemailăsând loc de interpretări, fiindcă linia doctrinară e foarte subţire între Mişcarea Penticostală şi cea Carismatică….Dar, îl înţeleg pe dânsul, era într-o biserică baptistă, aşa că se poate spune orice despre penticostali….

    • Marius David zice:

      draga Esential, iarăşi cu DEX-ul. DEx-ul este inrezis pe acest blog 🙂
      dragul meu, vindecări sînt şi la baptişti, nu cred că fratele Doru a adus atingere bisericilor penticostale sănătoase.
      Că şi între penticostali sînt patologii…

      Eram l ao masă cu un pastor penticostal.
      Discutam .
      La un moment dat mi-a spus…. într-un anumit context.
      – Frate, bine este de voi..
      – De ce?
      – Că nu aveţi prooroci… dacă aţi şti cîtă tulburare aduc unii şi cum strică rînduiala…

      Nu, într-o biserică baptistă, cel puţin nu în cea din Aleşd nu se spune orice despre penticostali.
      Avem multe căsătorii mixte, oameni extraordinari care vin şi din mediul penticostal şi care ne respectă şi pe care îi respectăm.
      Repet şi cred că aici merită să îcheiem această abatere de la discutţie. Iosif Ton nu s-a identificat cu miscarea penticostala, citeşte-i ultima LĂMURIRE.
      Greşeşti dacă lansezi conflictul pe această linie.

    • vio zice:

      esential, te rog sa asculti pe „resurse crestine’ pe fr Iosif Anca, pastor penticostal are postat un ciclu de predici „Curente straine” (daca nu gresesc) in care o sa gasesti Despre carismatici, dupa ce o asculti, poate iti schimbi parerea.
      Auditie benefica.

  4. Esential zice:

    Frate Marius,

    Eu am vorbit cu pastor baptist, care a afirmat viceversa…:))))))

    Din ce am citit, consider ca Iosif Ţon nu realizează cu ce s-a unit şi cu cine….

    Ce însă am dezaprobat în toată această perioadă atât la dumneavoastră, cât în mod special la pastorul Daniel Chiu, e modul în care aţi atacat lucrarea Străjerii….Pastorul Daniel, a făcut exact ce spunea pastorul Cristi Ionescu: „ÎN CONDAMNAREA UNEI MIȘCĂRI CARISMATICE, NU ÎMPINGEȚI DEZBATERILE LA NIVEL DE BATJOCURĂ TOTALĂ A MANIFESTĂRILOR. Va fi imposibil să nu ajungă gloanțe răzlețe pe teritoriul unora pe care, cel puțin sper, nu aveați intenția să-i ”treziți”…”

    Indirect, conştient sau inconştient ne-aţi atacat şi pe noi…..

    • Marius David zice:

      dimpotrivă, Esential, dacă te simţi atacat înseamnă că nu ştii prea bine ce ai crezut.
      Ai auzit vreun pastor penticostal care să afirme că vorbirea în limbi este semn al mîntuirii? Doamne fereşte!
      Dacă te simţi atacat prin relatarea unor aberaţii teologice şi de practică înseamnă că trebuie să îţi întrebi din nou pastorii despre ce înseamnă mărturisirea de credinţă penticostală.
      Ţi-aş recomanda o convorbire cu fratele Moise Ardelean, spre exemplu, unul dintre cei mai echilibraţi şi înţelepţi oameni din mediul penticostal, om pentru care am o admiraţie deosebită.

      • Esential zice:

        Frate Marius,

        Înţeleg la ce vă referiţi. Întotdeauna am dezaprobat chiar şi în slujirea în biserica unde m-a pus Dumnezeu, tendinţele de a devia de la soteriologia biblică. Mântuirea este exlcusiv numai prin credinţa în Cristos, justificarea fiind judecata pe care Dumnezeu ne-o aplică nouă şi prin care suntem socotiţi „perfecţi, drepţi” în Cristos. Cine adaugă altceva la acest adevăr, „a căzut din har” cum zice Pavel în Galateni 5. Nelu Peia nu este singurul pastor (din nefericire) care afirmă că vorbirea în limbi este semnul exterior al mântuirii noastre spirituale….Din nefericire, însă în bisericile noastre penticostale oamenii care cred această erezie sunt din ce în ce mai puţini (probabil şi datorită faptului, că noul val de pastori tineri penticostali au făcut teologie la şcoli teologice baptiste sau reformate şi şi-au fundamentat credinţa exclusiv pe ceea ce spune Scriptura)….

        Întotdeauna mi-am bazat mântuirea exclusiv pe ceea ce a făcut Cristos pentru mine. Aceasta am predicat, predic şi voi predica în continuare, indiferent ce se va întâmpla…

        Cel puţin însă m-am simţit atacat de limbajul pastorului Daniel Chiu, un limbaj batjocoritor, de mahala, vizavi de anumite manifestări ale anumitor daruri miraculoase de la noi…Aceasta m-a deranjat şi nu numai pe mine. Dacă se lega de erezia menţionată mai sus era ok, fiindcă avea libertatea să o atace şi să o denumească ca erezie…

        În urmă cu doi ani de zile, am discutat cu unul din liderii actuali ai lucrării „Străjerii” şi i-am spus atunci pe faţă şi direct că a luat-o razna doctrinar şi duce poporul în prăpăd şi pierzare….

  5. Esential zice:

    Iosif Ţon nu realizează în ce s-a băgat…Nu cunoaşte teologia „Străjerilor” dar el s-a asociat cu ei…Cred că a făcut-o mai degrabă, asemenea unui „lup fără haită”…Vine iarna, e greu, singur….

  6. Marius David zice:

    urda, ce te face să crezi cu atîta tărie că l-ai cunoscut pe Cristos,
    poate că ai cunoscut un idolaş care îţi place enorm din cîte îmi de-scrii tu.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s