de ce Loganul e pe invers? (P)

Azi am văzut un Logan.

M-am uitat o dată şi încă o dată prin geamuri.

Mă imaginez din nou la bord. Am testat-o şi eu atunci cînd a fost cu testele. Mi-au rămas pe tălpi protecţiile din cauciuc de la frînă şi ambreiaj. Erau chele pedalele. Maşina aia avea numai 5000 de km.

Asta e! Lucru trainic, românesc.

Altceva m-a uimit acum. Cel care a proiectat bordul la Logan n-a condus în viaţa lui la drum lung. Aşa mi se pare mie.

Anul ăsta am împlinit cam 500.000 de km de condus pe drumurile patriei şi nu numai şi ştiu ce înseamnă să ai comenzile la îndemînă. Să nu trebuiască să cauţi pe sub bord întrerupătoarele de avarie, cele de încălzire, aer condiţionat şi aşa mai departe.

Pentru a facilita accesul la acestea orice maşină decentă şi inteligent făcută are bordul înclinat în faţă. Adică partea de jos este mai în spate, partea de sus este înspre parbriz.

Iată.

sursa-toyota.jpg

Cum este la maşina noastră, mîndria ţării? Taman invers.

Uite:

bord-logan-sursa-dacia.jpg

Nu-i aşa că este interesant?

Să ascunzi toate butoanele. Ce faci, te apleci să cauţi după ele?

Este adevărat că după primele două mii de km te obişnuieşti cu maşina ta. Dar ce faci cînd schimbi, ca în cazul meu, o maşină bine făcută, să spunem un Opel Astra G 🙂 , cu un Logan şi ai de făcut doar 300 de km cu el?

Tot timpul caut pe sub bord, în loc să arunc o privire pe tabloul înclinat al panoului şi gata, să acţionez.

De ce sîntem tot timpul pe invers oare? Istoria ne prinde în contratimp, parcă sîntem tot timpul ori în spate, ori prea în faţă, ca în jocul ăla cu „Corul maimuţelor”, cînd toată lumea tace, noi strigăm. Cînd toţi fac maşini cu linii ondulate, curbe, noi producem o chestie pătrăţoasă 🙂 (ar trebui să îmi placă, nu?) , colţuroasă, ridicată de spate, care încalcă toate regulile aerodinamicii.

Parcă a fost prinsă între două tiruri, faţă-spate pe Autostrada bucureşti piteşti, că pare prea scurtă pentru înălţimea ei şi apoi, după ce a ajuns în Bucureşti a fost prinsă puţin între două tramvaie.

Break-ul. Sugerez firmelor de pompe funebre să le achizioneze cu prioritate. Este primul gînd care îmi trece prin cap: un dric excelent. Încape orice fel de sicriu, şi alea late şi alea mai lungi. Cu tot cu bocitoare. (Echipa de basket încape numai în reclame 🙂 )

dacia-logan-mcv-02-sursa-dacia.jpg

Cu adevărat maşina asta este proiectată de la interior spre exterior, iar interiorul a fost început de la portbagaj: să încapă porcul de crăciun acolo şi plasele cu legume de la bieţii părinţi care locuiesc la ţară. Cînd nu se mai poate închide, să fie uşor de legat cu sîrmă.

Dacă se strică arcurile alea, se pot înlocui cu arcurile de la poarta dinspre grajd, arcurile alea în care prinzi materialul de la valize.

renault-logan-trunk.jpg

Ce să-i faci? Maşina asta nu-i deşteaptă (ce să-i faci, nu toate tre să aibe 12 computere pe ele), dar măcar îi urîtă. 🙂

Cum e Dusterul? Design „prăfuit”, nu-i aşa?
Dar.. pe vremurile acestea de criză … Dacia este numărul 2, din cîte am auzit, în topul satisfacerii clienţilor.

Ar merita să discutăm despre criză şi felull în care preferinţele pentru util şi estetic ne sînt afectate de buzunar.

Despre Marius David

soțul Nataliei
Acest articol a fost publicat în dulce Românie, Fabrica de barbati, Perplexităţi, Pătrăţoşenii. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

117 răspunsuri la de ce Loganul e pe invers? (P)

  1. LaviniaM zice:

    Mi-am recunoscut bordul in poza cu Loganu’! E… bordul de Renault! 😀 Nici macar originali n-am fost! Si asta e idee copiata! 😀

  2. michael zice:

    poza cu bordul e facuta din unghiuri diferite, comparatia fiind nitel dezechilibrata din start. bordul nu`mi place nici mie. e facut din plasticaraie ieftine cu materiale reciclate. dacia mcv are trecere la export din cauza functionalitatii, pretului acceptabil, dar si a designului nu chiar rau. am ajuns noi romanii sa strambam din nas mai rau decat vesticii. e clar ca ca o ducem mai bine!!!

  3. Buciuman Beniamin zice:

    Frate Marius nu ar trebui sa incercam sa ne limitam cu discursul public in domeniul de competenta ?

    • anonim zice:

      Eu cred ca asta este unul dintre cele mai bune articole citite pe acest bolg. Am ras cu lacrimi! O descriere atit de buna pentru Logan mai rar! Eu daca as fi in locul celor de la Dacia-Renault l-as angaja pe fr. Cruceru ca si consultant!

      • Buciuman Beniamin zice:

        Exact asta am observat si eu, e unul dintre cele mai „bune” articole de pe acest blog. Respecta toate conditiile pentru a fi un articol „bun” :
        – sugereaza prin titlu ca „pesonajul” principal e homosexual
        – nu aduce informatii noi
        – foloseste ironii ieftine
        – e scris de un amator in domeniu
        Trag nadejde sa nu mai citesc astfel de articole pe acest blog.

        • Camix zice:

          Dacă unii acordă cuvintelor conotaţii sexuale, nu e vina cuvintelor! Tu de fiecare dată când auzi „invers” te gândeşti la homosexuali? Hmm, ciudat. Însă ştii că „frumuseţea” stă deseori în ochiul privitorului.
          Iar o maşină într-adevăr s-ar putea încadra în categoria lor.

          În ritmul acesta, în curând ajungem să tăiem jumătate din vocabular.

        • Nicu D. zice:

          Ups Beni! Aici te recunosc 😉

        • anonim zice:

          tu chiar iti iubesti Loganul ca vad ca esti tare frustrat…

          • Buciuman Beniamin zice:

            nu ma numesc Logan nici nu sunt proprietar de Logan, am putea renunta la balcanisme si discuta chestiunea in cauza nu parerile noastre despre anumite persoane ?

            • Marius David zice:

              Asta a fost invitatia mea. Să discutam despre un produs!
              Avem dreptul. Ne este destinat. Nu-i aşa?
              Sînt deschis ca la următorul schimb de maşină să contemplu şi posibilitatea logan, dar să fiu convins cu argumente.

          • Nicu D. zice:

            Anonim…inainte de a trage concluzii preconcepute intai judeca. Si apropo…arata ca ai coloana vertebrala si nu te mai ascunde dupa anonim 😉

        • Marius David zice:

          draga Beniamin Buciuman,
          nu-ţi inteleg iritarea.
          1. de unde şi pînă unde ideea de homosexualitate la o maşină??? Doamne apără şi păzeşte-mă! Pot cere permisiunea de a folosi acest incident hermenutic pentru cursul meu de hermenutică? Nici prin cap nu mi-ar fi trecut că s-ar putea duce gîndul spre perversiunea cu pricina.
          Mi-aduce aminte de bancul in care un pastor creştin, ca să facă bine după ce a citit Predica de pe munte i-a spălat maşina rabinului.
          A doua zi dimineata rabinul tăia teava de esapament de la masina creştinului.
          – Ce faci, domle acolo, intreaba creştinul
          – Tu mi-ai boteza masina, eu ti-o tai imprejur!
          Să fie clar.
          2. normal că nu aduce informatii noi, este arhicunoscut si deplin acceptat, din pacate, ce am spus eu.
          3. ironii ieftine, sigur, pe cele scumpe le pastrez pentru subiecte mai importante. Un post despre masini nu se poate scrie cu ironii complexe. Este prea vulgar subiectul. 🙂
          4. exact, aşa cum am spus, un amator cu doctorat in amatorism.
          Deci.. in concluzie … articoul a fost scris de un specialist in amatorism 🙂
          5. imi pare rau, iti vor fi inselate nadejdile. 🙂

          • Buciuman Beniamin zice:

            1. Nu am scris eu despre masina homosexuala, am observat doar ca ati folosit o combinatie de cuvinte care este folosita curent in societate pentru a descrie o perversiune. Ori media ne-a obisnuit deja ca daca vrei sa vinzi ceva trebuie sa asociezi acel produs cu sex. Si se vinde. Din acest punct de vedere este un artificiu ieftin.
            2. Din intamplare sau nu lucrez in industria auto si stiu cat de cat cum se iau deciziile in acest sector, cine crede ca lucrurile se fac la intamplare este afectat de teoria evolutionista si foarte departe de realitate. Apropo, Dacia Logan este la fel de romaneasca ca si Audi A4, nu e o masina care a fost gandita de romani, doar se fabrica si in Romania, dar nu doar in Romania. In schimb atitudinea de „sa vorbeasca si Ion, ca si el e om” asta e specific romaneasca.
            3. Ironiile, ieftine sau scumpe vin ca sa compenseze lipsa de informatii noi. Parerea mea e ca atunci cand simtim nevoia sa apelam la ironii ieftine vorbim despre ceva ce nu cunoastem si in consecinta trebuie ori sa ne informam in domeniu ori sa renuntam la subiect. Dar noi romanii avem „darul” sa vorbim despre orice subiect.
            4.
            5. Asta o sa decid eu, poate renunt la blogocitire.
            6. Si un pupator de cruci si icoane poate sa isi dea cu parerea despre teologie, dar intelegerea fenomenului auto necesita mai mult decat sute de mii de km.
            7. In Romania lipseste o cultura in domeniu, cei mai multi cumpara cea mai mica motorizare si se asteapta sa depaseasca pe toata lumea.

            Inchei cu un citat frumos: Vă puteţi imagina starea “fără cravată”, starea de priveghere-preaveghere la orice amănunt, de suspiciune faţă de orice-i “moft”, privirea ascuţit-acră faţă de tot ce-i inutil şi despre care nu ştii de unde vine? E starea bunicilor noştri “fără cravată”.

            • Marius David zice:

              Stimate Buciuman Beniamin,

              1. V-am spus deja. N-am intenţionat acest lucru. Nici prin cap nu mi-a trecut
              2. Foarte bine. Excelent. Asteptam parerea specialistului. Nu cred că prin postarea mea am intrat in detalii care sa treaca dincolo de linia dintre utiilzator si specialist.
              Eu lucrez in exegeza biblica. Toata lumea citeste Biblia. Trebuie. Si o si comenteaza. N-am fost iritat niciodata cind cineva a spus ginduri din Scripturi, dar m-am iritat atunci cind a incercat sa-mi dea lectii despre cum sta aoristul grecesc. Comparati lucrurile. Eu nu am intrat in detalii tehnice. Mi-am dat cu parerea. Care mi s-a cerut… a propos… de catre colegii dvs. care lucreaza in domeniu dupa incheierea testarii… mi-am dat cu parerea dupa un test cu Loganul. Repet: simplu utilizator. Recititi textul si va rog sa imi spuneti daca intru in motoare, carburatie, etc. Nici nu v-am dat lectii de detaliu tehnic. Poate ca rindurile mele intra la condica de „sugestii si reclamatii”. Atiti si nimic mai mult.

              Nu, atitudinea sa vorbeasca si Ion ca si el e om nu este specific romaneasca. Americanii, dar si nemtii, din cite am inteles de la prietenul Nicu Drogeanu, au aceasta deschidere democratica fata de oricine poate imbunatati ceva.
              Din pacate este prea rara in Romania aceasta atitudine si specialistii formeaza un fel de tehnocratie cu nasul pe sus, cam snoaba dupa parerea mea.

              Dimineata am descoperit o chestie extraordinara.
              S-ar putea sa va schimbati un pic mentalitatea. In america se poarta aproape zilnic chestia asta.
              un romanas de-al nostru, un pirlit de Ion a salvat GAlatiul dupa ce toti specialistii lu peste erau sa fie inundati de pesti.

              http://www.romanialibera.ro/actualitate/dobrogea/cum-a-fost-salvat-galatiul-de-la-dezastru-194045.html

              unde au fsot specialistii care au proiectat canalul? Unde au fost hidrologii care au recomandat irosirea atitor resurse umane si materiale pe construirea unui dig care ar fi fost oricum inutil? Daca cititi presa din Romania ati vazut ca … dintr-o data Mucles cu inundarea Galatiului? De ce? Au gasit solutia la Brasov. Ce ironie!

              Din pacate n-am auzit parerea dvs. calificata in afara de un pic de punere la punc cu un pic de acreala. 🙂
              De ce?
              Acest blog exista ca sa ne luminam unii pe ceilalti, ca sa beneficiem de pe urma altora. Tocmai voiam sa va „exploatez” 🙂 . Eu sint doar „provocatorul” si asa cum am spus si in alte episoade, sint gata sa stau frumos in banca si sa invat despre tot ce pun intrebari, provoc, irit.

              Deci … incurajati-l si pe Ion sa vorbeasca. S-ar putea sa iasa chiar lucruri mai faine.
              Sigur s-ar schimba un pic bordul la Dacie!!! 🙂

              3. Nu stiu daca ati fost atent: nici n-am intentionat sa dau informatii. Sint simple impresii personale. Repet: impresii personale. Blogul meu nu este un eseu stiintific despre masini sau alte chestiune, este un jurnal… public. Adica impresiii subiective de calatorie prin viata. Eu dau informatii despre lucrurile la care ma pricep cit de cit sau pe care le aflu din alta parte si sint cit de cit sigur de sursa. Daca nu-i corect, accept corectarea, daca mi se ofera o varianta mai buna. Cind este vorba de competentele mele scriu carti, eseuri stiinfitice, contributii pe la reviste de specialitate alea alea…
              Da, aceasta este un dar bun, sa vorbim despre orice subiect. Am luptat cu arma in mina in 89 ca sa pot vorbi liber despre orice subiect, chiar si pentru a bate cimpii cu gratie.
              Incercati sa spuneti ceva despre ARO-ul romanesc in public, mindria natiuniii (Automobil Romanesc Omologat, asta insemna ARO din cite stiu) si sa vedeti ce anchete, ce prostii,… acuzari de sabotaj. Nu stiu daca ati prins vremea respectiva. Eu, da! Poate ca acum vorbesc in compensatie, nu ca atunci nu am vorbit la el de liber…:)

              5. Asta este…. Este o pierdere. Pierderea mea pentru că n-am cîştigat de pe urma expertizei si experientei dvs. In loc de acest fel de aparare a ideiii de specialist care este suveran si nu trebuie contrazis … chestie care mi se pare deplasata in lumea in care traim si in plina cultura postmoderna in care vorbm despre transdispliniaritate, despre comunitati epistemice, despre informatie altfel decit ca un obiect de detinut de catre cineva… . in loc de aceasta „punere la punct” ati fi putut sa veniti cu argumente si dovezi si un probatoriu care sa dovedeasca contrariul celor spuse subiectiv, neinformat si amatoristic de mine.

              6. ca exeget, ca patristician, abia astept sa ma intilnesc cu cei pe care ii numiti „pupatori de cruci si icoane”, de fapt asta este diferenta fundamentala de approach intre mine si dvs. Eu imi probez teologia la destinatar, adică „produsul”. „Beneficiarul” are ultimul cuvînt. Dacă sora Modog sau sora ZEmbre sau sora Tiţa sau fratele Dumitru, Bogoşel … strîmbă din nas în timp ce predic… mă trec toţi fiorii… ce n-am făcut bine? Trebuie să corectez!.
              Ultimul pas exegetic este in biserica, primul este la masa de studiu cu aoristul grecesc, dar autenticitatea teologiei se probeaza neaparat la enorias. Fara enoriasi facem niste constructe teologice in turnurile noatre de fildes, constructe articulate pentru o comunitate stiintifica interesata de citi ingeri pot incapea pe un virf de ac. Sint sigur ca si in industria auto se poate intimpla o asemenea traznaie.

              Sutele de mii de km in lumea mea inseamna intilnirea cu cite un batrin „imbunatit” pe care il ascult vorbind despre predica de pe munte ore in sir, asta dupa ce eu am petrecut ani de zile pe textul grecesc.

              si mai este ceva….aici nu vorbim despre „fenomenul auto”, vorbim despre o sarmana de masina pe care dvs. o construiti ca noi sa o conducem. N-aţi auzit chiar niciodata de strategii de marketing, de vocea consumatorului, de „clientul nostru… victima noastra”?

              Acest ton de sus: „noi stim ce facem, noi ne pricepem, voi să consumati in tacere, ca nu ati facut inginerie auto… ” mi se pare o atitudine scandaloasa in momentul in care vorbim de o simpla evaluare de produs, cum este cea de aici.

              7. Nerelevant ce spuneti. Este o afirmatie generalizatoare si nu cred fraza „cei mai multi.. „. Romania este o tara care are destul de multe masini si de capacitate mare, masini de fiţe, ferrariuri si porche-uri… Romania are un parc auto foarte divers, de aceea… fraza care incepe cu „cei mai multi… ” trebuie nuantata. un studiu pe Autovit.ro v-ar aduce mai multe detalii care v-ar ajuta sa nuantati. Exista acolo niste topuri, masinile cele mai vindute, cele mai cautate in Romania, cite masini sint disponibile din fiecare marca, ce se cumpara mai mult?

              Nu stiu pe ce sosele mergeti si de cind n-ati mai fost prin Sinaia sau Mamaia. Dar nu-i vorba numai de motorizari mici.

              Incheiere:
              Exact, cel care a scris textul pe care l-aţi citat tocmai şi-a exprimat „suspiciunea faţă de orice-i moft…. faţă de tot ce-i inutil” sau strîmb sau rău aşezat.
              Permiteţi-mi, deci, să mă exprim în continuare „fără cravată” despre maşini.
              N-aş accepta niciodată să vorbesc la un salon auto îmbrăcat „la cravată” despre un nou produs pe care colegii dvs. l-ar lansa.
              Nu-i de competenţa mea, dar cînd ne coborîm cu toţii la volan şi la pedale… starea fără cravată este ceea ce tocmai aţi servit.

              cu respect,
              mc

      • Marius David zice:

        Anonim, şi eu am zîmbit în colţul gurii cînd l-am scris, dar nu cred că este unul dintre cele ma bune articole 🙂
        Cu REnaultul am rezolvat deja! 🙂

    • Marius David zice:

      🙂 , am ris cu pofta, Beniamin Buciuman,
      Păi mi-am depăşit domeniile de competenţă demult şi în multe lucruri blogoslovind.
      Am scris de la ceaiuri pentru rinichi pînă la lăută renascentistă şi voi mai scrie.
      Domeniul meu de competenţă, aşa cum am mai spus este AMATORISMUL.
      Am doctorat in chestia asta.
      TRebuie să mă duc să îmi scot şi brevetele de inventie pe anumite device-uri şi tool-uri legate de amatorism.

      Draga Beniamin, chiar n-am voie să îmi dau cu părerea ca consumator?
      Atunci nu mai facem recenzii de carte, nu mai receptăm produse. Nu stii cum se fierb directorii de reprezentante la astfel de articole. Deja articolul despre opel a fost preluat si prelucrat la „conducere”.
      Care-i cîştigul? Clientul, adică tu!
      După astfel de articole, oamenii cu cap fac imbunatatiri.
      Să tac cînd văd ceva care-i aiurea si bunul simt estetic iti spune ca-i facut gresit?
      Ce mare competenta si calificare iti trebuie sa spui ca o masa trebuie sa aibe picioarele montate altfel ca sa fie mai utila si ca scaunul poate fi imbunatatit.

      Si mai cred ca am competenta. Sint sofer de aproape 550.000 de km. Acesti km petrecuti in zeci de masini, zeci de tipuri, masini proprietate, imprumutate, inchiriate, imi dau dreptul sa imi dau cu parerea despre cum ar fi masinile proaste facute mai bine.

      Deci… Loganul deocamdata este o masina proasta, chiar si pentrupretul ei ieftin.
      Azi am vorbit cu proprietarul unui MCV si spune că trebuie sa stinga farurile si sa opreasca clima ca sa depaseasca. Slab motorul pentru hardughie. Deci sa bage la cap stimabilii si sa ne dea masina mai buna ca e competitie.

      Deci… intre un Logan de 6000 de euro si un Opel second hand de 5000 de euro ce-ai alege?
      A propos, Opelul are bordul auster, nemtesc, dar este inclinat cum trebuie 🙂

      • R. zice:

        Loganul nu e o masina ieftina, si asta pt ca romanii stiu cere bani pt ceva ce nu ar merita atat. Cu dotarile minime necesare, pe care le are un Opel de 5000 de euro, sare si Loganul de 8 mii.
        Si eu trebuie sa opresc AC-ul ca s-o calc cat de cat. : ( Sau trebuie sa-l dau pe minim. La faruri nu m-am gandit. O sa le sting si pe-alea. : ))
        Cat despre bord, eu merg pe pipaite. : ))

      • Buciuman Beniamin zice:

        2. Eu as ezita sa ma numesc specialist. Ma credeam mai mare specialist la 17 ani cand m-a prins politia undeva intre Alesd si Oradea fara permis.
        Democratia presupune ca are si Ion dreptul sa vorbeasca, dar in tarile cu traditie in ceea ce priveste democratia Ion se exprima in domeniile in care se pricepe. Exista un articol al domnului Plesu despre faptul ca noi romanii vorbim prea mult.
        3. Nu am obiectat fata de exprimarea opiniilor personale ci fata de modul in care ati facut acest lucru. Ati devenit emotional. E clar, nu va place masina dar nu trebuie sa ne batem joc de ea. Daca cititi un articol de specialitate se vor mentiona aspecte pozitive respectiv negative. Articolul dumneavostra nu incurajeaza o atitudine echilibrata fata de produsul analizat.
        5. Ati interpretat si interventia mea emotional, nu am intentionat sa va pun la punct. Nu am absolut nici un motiv sa o fac. Am incercat sa corectez o atitudine, daca dv ati fi evaluat echilibrat masina nu as fi simtit nevoia sa intervin.
        7. Au si pupatorii de cruci si icoane rolul lor, dar asta e o alta discutie.

        Cum imi imaginam eu un articol scris fara cravata:

        Dacia Logan. Impresii
        Negativ
        – protecţiile din cauciuc de la frînă şi ambreiaj nu sunt fixate corespunzator
        – pozitionarea butoanelor si orientarea consolei centrale le face greu accesibile
        – submotorizata
        – etc
        Pozitiv
        – volum compartiment portbagaj mare
        – etc
        – etc

        • Marius David zice:

          Stimate domnule Buciuman Beniamin,

          ma bucur ca ati revenit.

          2. da, sînt de acord cu domnul Pleşu, vorbim prea mult ca români, dar nu-i fermecător şi dînsul, ca estet cînd vorbeşte despre îngeri, spre exemplu? 🙂 desi nu are calificare in angelologie. absolut fermecator.
          există domenii care sînt destinate competenţei şi există şi domenii de interferenţă, de bun comun, eu cred că toată lumea ar trebuie să vorbească despre teologie, filozofie, muzică şi alte cîteva domenii. Poate că şi maşinile ar trebuie să intre pe aici. Care sînt domeniile despre care poate vorbi Ion fara sa fie repezit că nu-i specialist? Uite o temă de gîndire.

          3. da, aveţi dreptate, mi-am exprimat nişte opinii personale emoţional. N-am intenţionat să fac un articol de specialitate. Poate că eu am fost prea emoţional şi poate că aşteptările dvs. au fost să vedeţi un articol de genul celor din revistele de specialitate. Aici nu ne-am întîlnit în acelaşi punct.
          Iertati-ma, dar nu sînt in stare. Nici despre cafea nu pot sa scriu lipsit de emoţie, este o chestie de construcţie, defecţiune de proiect la mine. Pur şi simplu nu mă pot obiectiva destul. Niciodată!
          Nu mi-am bătut joc de maşină, dar am ironizat destul de acid, recunosc, ce mai, anumite chestiuni care mi s-au părut de-a dreptul rizibile pentru o maşină în secolul 21. (arcurile de poarta lu bunicu de la portbagaj)
          Nu, nici n-am intenţionat să încurajez o atitudine echilibrată. Poate dimpotrivă, cunoscînd prea deşănţatul entuziasm de atunci (articolul este vechi de doi ani) am încercat să apăs în balanţă în partea cealaltă, deci este voit dezechilibrat.
          7. credeţi-mă că au. Foarte mare rol. Ar trebui să retractaţi şi dvs. un pic pasajul acela, nu credeţi? Eu am jignit o maşină, ruginească-i tabla, dvs. aţi jignit nişte oameni. Eu nu sînt „pupător de icoane”, dar pe blog avem vreo 1500 de cititori si poate ca jumatate dintre ei sînt. La asta am reacţionat foarte emoţinal.
          La şuruburi… dau cu acid de ironie pe ele de nu se văd… la oameni iau măsura cea mică.

          Apreciez sugestiile dvs. Voi ţine cont la alte articole de acest gen… dar tot nu vă pot promite că voi fi lipsit de emoţie, rece ca un ax cardanic şi obiectiv ca un măsurător de temperatură la motor 🙂 .
          Nu pot! V-am spus, aşa cum Loganul a fost proiectat cu defecţiune din prima şi nu se mai poate repara ca e prea scump acum.
          La fel şi la mine. Stiu defectul, mi l-au mai spus şi alţii, dar acum este prea scump să trecem din nou la faza de modelare în lut şi să schimbăm „motoru”. 🙂
          Luaţi-mă aşa cum sînt, dar luminaţi-mă.
          Eu emoţinal, dvs. cerebrali, cred că am face o echipă bună împreună.

          P.S.
          La primul test cu Dusterul, voi pune întîi lucrurile pozitive şi apoi pe cele negative.

        • Cristina zice:

          Cum imi imaginam eu un articol scris fara cravata:

          Dacia Logan. Impresii
          Negativ
          – protecţiile din cauciuc de la frînă şi ambreiaj nu sunt fixate corespunzator
          – pozitionarea butoanelor si orientarea consolei centrale le face greu accesibile
          – submotorizata
          – etc
          Pozitiv
          – volum compartiment portbagaj mare
          – etc
          – etc

          M-am trezind razand singura (la propriu) in timp ce-mi imaginam aparand pe blog articolul despre Logan in forma mai sus prezentata (… cu sau fara cravata :))), complet despuiat de „sarea si piperul” specifice articolelor de pe acest blog.

  4. Credeam că numai eu am dificultăți cu găsirea butoanelor. Cel mai nasol pentru mine a fost că de multe ori, când trebuie să transmit un mulțumesc în trafic, o fac cu multă întârziere, dar până la urmă tot găsesc butonul. Dar oricum nu e așa mare problemă totuși la noi în țară, că nu prea trebuie să spui ”mulțumesc” că nu prea ai cui și nu prea ai de ce.
    Legat de satisfacția pe timp de criză, m-a surprins să văd efectiv în Germania o mulțime de Logan MCV (varianta mai ieftină de Sharan :)) ? )

    • scuza-ți disconfortul cauzat de incorectitudinile gramaticale….

      • WOW! .asta e și mai nasoală. ”scuza-ți”. Acum chiar mi-e rușine, dar copilașul nostru de 3 săptămâni mă ține treaz de 2 🙂 Iar oboseala și graba își spune cuvântul. M-as bucura dacă ați șterge comentariile. Revin după ce am să mai dorm puțin.

    • Marius David zice:

      maşina de unică folosinţă ca razoarele de bărbierit gillette, aşa sînt loganurile pentru nemţi.
      cind vor o maşină bună, îşi scot mercedesurile din garaj.
      fiecare natie are citeodata perioade in care aplecari masochiste.
      dar va trece.

      • Nicu D. zice:

        Domnule Cruceru! Faceti dumneavoastra o masina mai buna ca Loganul la banii astia! Daca tot sunteti asa pornit impotriva ei! Propuneti o alternativa mai buna! Pana atunci Loganul ramane Logan cu calitatile si defectele lui!

        Pana la urma clientul decide ce se cumpara si din moment ce multi oameni cumpara Logan atunci ori au gasit ceva bun (pret/calitate) ori sunt cu totii niste „idioti”. Cunosc un amic neamt si el are numai cuvinte de lauda. La ce o foloseste el e foarte buna…si asa aste.

        • Marius David zice:

          Nu, domnule Nicu Drogeanu, clientii nu se mai reped acum la Logan cum se repezeau, cel putin nu in Romania, si asta incerc sa inteleg,
          Logan-.ul are cel mai mare succes afara, dar nu in Romania.
          Pot sa va spun totusi „frate Nicu” din moment ce ne-am intilnit personal?
          Puteti renunta tot din aceasta pricina la luarile peste picior?
          Nu cred ca le merit.
          N-am posibilitatea sa fac o masina mai buna pe banii acestia, nu este treaba mea. Treaba mea este sa conduc masini, nu sa le fac.
          Nu sint pornit impotriva masinii in general ,ci impotriva citorva greseli de constructie.
          credeti că era mult mai scump ca bordul sa fi fost proiectat altfel si arcurile din portbagaj sa fie altfel puse?
          Eu nu cred.
          Da, asta spuneam si eu, Loganul are calitatile si defectele lui, euvorbeam despre niste defecte care n-ar fi costat mai mult daca erau eliminate din constructie,
          L-am cunoscut personal intr-o delegatie pe unul dintre cei care au facut plasticaraia dinauntru. Este o intreaga istorie pe care eu o stiu si pe care n-o deconspir aici.
          S-ar putea sa stiu mai multe despre procesul de proiectare si productie decit banuiti.

          Imi pare rau pentru tonul dvs.
          Speram sa avem o discutie rationala, cu zimbetul pe buze, niste fiare nu merita atita pasiune. Credeti-ma!
          Salutari amicului dvs. neamt si sa o foloseasca fara accidente!

          mc

      • Nicu D. zice:

        Nu orice neamt isi permite sa-si scoata un Mercedes din garaj 😉 Asa cum nu orice roman conduce Porsche …..

  5. MS zice:

    Imediat dupa aparitia Duster la un showroom in germania, Fritz si prietenul lui :
    – ia uite Duster, masina de teren..
    – da, are roti mari ai garda inalta.. 4×4..merge si pe teren accidentat.. ce sa mai pare masina de teren.

    Incredibil, ar face orice romanii astia doar sa nu isi astupe gropile!

  6. Nicu D. zice:

    Nemtii spun ca masina mai multa pentru bani mai putini nu exista. Si cred ca au dreptate. Daca cineva compara un Opel Astra cu un Logan atunci sa compare si costul unui Opel cu cel al unui Logan. Ajungem de a compara Mere cu Pere!

    Daca as fi luat un Audi A4 probabil ca Opelul avea si el alte probleme pe care nu le enumar aici. 😉

    • Marius David zice:

      Da, e multă maşină, de asta şi consumă aşa de mult.
      Păi opel astra nu este dacia nemţilor?
      de ce să nu le comparăm?

      Să nu ne băgăm la categoria „maşini”, Mercedes, Volvo, Saab, BMV.
      Noi discutam numai despre „vehicule” 🙂

      • Iona H zice:

        Mi se pare mie sau masina (din poza) cu bordul ergonomic, inclinat in fata, este o Toyota Auris ?
        Sunt curios in ce categorie plasati Toyota, „vehicule” sau „masini” ? 🙂
        Eu am cuvinte de lauda pentru masinile Toyota. Prima masina condusa de mine a fost o Toyota Tercel. Acum conduc cu placere o Corolla.

        • Marius David zice:

          se poate,
          Da, toyota este una dintre preferatele mele, păcat că s-au făcut de rîs acum în ultimul timp.,
          am condus 10 săptămîni o Toyota în Statele unite. Cred că tot tercel, dacă ţin bine minte.
          era cu stick, băgam in viteză cu degetul mic.

      • Nicu D. zice:

        Pentru ca dumneata compari o masina second-hand cu o masina noua. Compara masina noua cu masina noua! Si daca gasesti ceva prin reviste de specialitate care intrece un Logan la clasa si pretul ei (ca si masina noua) atunci mai vb.!

        Tot la capitolul Dacia nemtilor sa stiti ca Opel Astra e mai scump decat VW GOLF la pretul de lista. Deci nu sunt chiar asa de grozave si de aceea clasa Compacta se numeste CLASA GOLF iar nu clasa ASTRA. Uitati-va si la numarul de masini vandute de OPEL si VW.

        Inainte de a va da asa usor si atotstiutor cu pararea ar fi bine sa va uitati pe niste materiale de specialitate. Pentru ca pana la urma asta conteaza. Restul sunt pareri de a lui X si a lui Y.

        Dar totodata cred ca uneori va place sa va auziti argumentand cu niste argumente aiurea.

        • Marius David zice:

          Stimate frate Nicu,
          1. am cumparat un Opel nou, cu km 0. L-am comparat cu Dacia Logan din teste.
          2. ma uit prin reviste de specialitate. Da, nu am gasit la clasa si pretul ei ceva mai ieftin. Citi bani dai atita face!
          3. Opel astra G sau H? Da, VW au fost sensibil mai multe. Anul trecut in Romania pentru primele sase luni s-au vindut mai multe astra, din cauza ieftinirii lui G.
          4. Imi pare rau, am precizat: nu ma dau atotstiutor cu parerea. REpet: materialul de fata este DOAR o impresie de consumator.
          Ar trebui sa conteze? Da,
          Marile companii au drept consultanti si pe „nea Gicu” pe care il intreaba din cind in cind.
          Noua traducere in katareusa, greaca moderna, a Bibliei, s-a facut foarte interesant. S-au ales vreo 300 de cititori de diferite profesii, grade de cultura, diferite medii.
          si li s-a dat sa citeasca portiuni din proiect.
          Traducatorii, doctori in litere, au ascultat sugestiile „destinatarilor”, consumatorilor.
          Poate ca nu este un model rau, asta as incerca sa va sugerez, dvs, inginerilor.

          Imi place sa lansez un argument, daca este aiurea asta veti demonstra dvs.
          Astept argumentele dvs. nu doar calificari si luari peste picior.

          cu sinceritate,
          mc

          • Nicu D. zice:

            Exista niste costuri de dezvoltare productie si asa mai departe. Masina Logan este produsa la costul la care e produsa si ofera atat cat ofera. Se adreseaza unui anumit segment de piata si satisface nevoile acelui segment de piata. Si e ok asa!

          • Nicu D. zice:

            Argumentele mele au fost cat se poate de pertinente! Si dumneavoastra ati admis ca nu ati gasit o masina in clasa ei mai ieftina. Iar raportul pret calitate e pentru Logan (pana la urma motorul si cutia sunt Renault si tin mult si bine).

            • Marius David zice:

              motor mic pe „multă maşina”, deci consum mare.
              motor mic pe masina inalta si fara aerodinamicitate, deci eficienta mai mica.
              Ce contează! sînt multe benzinării!
              Chiar şi la diesel consumul este foarte mare.
              Acum intelegeti de ce in Romania nu are succes ca in Germania Loganul
              1. in Rom benzina si motorina s-au scumpit
              2. La un salariu de 1000 roni, sa bagi 2 plinuri pe luna de 400 de roni nu este totuna ca pentru o alta masina cu consum mai mic,
              de asta se mira prietenul dvs. de romanul care cumpara masini cu motoare mici.

          • Nicu D. zice:

            Cand ma refer la masinile vandute de VW si Opel m-am referit la statistica globala. M-am referit la GOLF si ASTRA cu toate subtipurile lor. Golful e GOLF…pur si simplu.
            Referitor la parerea dumneavoastra de consumator…ea este tot la fel de valabila cu pararea consumatorilor care au ales sa cumpere LOGAN-ul.

  7. exxordium zice:

    Numele masinii este ales cu multa inspiratie, pentru ca atunci cand intri in ea iti da o senzatie de Log-out. De aici si numele….
    Odata in trafic am observat un Logan care avea schimbat literele 1 si 3 intre ele. Dacia Golan. Superb…

  8. romuluss zice:

    Legat de calificativele date de specialisti si de nespecialisti. Am o cunostiinta care lucreaza la regie de drumuri si poduri. Am discutat de mai multe ori cu SPECIALISTUL legat de calitatea drumurilor in tara noastra, in special in jud Cluj. Nu mare mi-a fost surprinderea sa aud ca asfaltul este cotat cu calificative maxime, proiectele sunt bine realizate, totul este impecabil pe hartie. In alte cuvinte SPECIALISTUL garanteaza calitatea impecabila a drumurilor. Bun si totusi unde sunt acele drumuri bune? 😀 . Cum este posibil ca testele de laborator ale asfaltului sa fie la cote maxime si drumurile sa fie la o calitate atat de reprosabila? Simplu – cei care executa asfaltarea – nu respecta parametrii si retetele 😀 😀 😀 😀 .

    Cu siguranta atat calitatea cotata de SPECIALISTI este foarte diferita decat cea declarata oficial, cu siguranta cei din executie nu respecta INTENTIONAT retetele.

    Oare la fel sa fie si cu parerea specialistilor legat de Logan. Daca cineva apara calitatea Loganului, atunci chiar nu are habar de ce inseamna o masina. 😀

    • Marius David zice:

      Romuluss, nu vreau sa facem glume cu ingineri.
      Avem si noi cazurile si caznele noastre cu traducerea si interpretarea.
      Ideea este alta…
      Poate beneficia un asemenea proiect SI DE parerea nespecialistului, mai ales acum ca tocmai au descoperit cam care sint bubele Daciei Logan.
      Ar putea scoate o noua versiune imbunatatita.
      nemtii fac asta constant, nu-i aşa, frate Nicu Drogeanu?

      • Nicu D. zice:

        Constant in momentul in care se si merita din punct de vedere financiar. Sunt presati sa faca asta pentru ca firmele germane ofera in general un standard de calitate ridicat iar in momentul in care nu-l atingi dispari de pe piata. Iar cota de piata este ceva care se masoara la nivel global…marile companii germane fiind mari companii la nivel mondial.

        • Marius David zice:

          stimate Nicu Drogeanu, vad ca discutam tot chestiuni financiare si cit de ieftin si chestiuni de marketing.

          asteptam din partea unor ingineri ca dvs. si domnul Beniamin altfel de contributii.
          Si dinsul si dvs. iesiti din aria de competenta, lucru reprosat mie, vorbind tot timpul de costuri. Nu sinteti finantisti :), daca imi aduc aminte …
          Deci… tehnic vorbind, se poate imbunatati ceva?
          Eu zic ca da.

          • Nicu D. zice:

            Suntem finantisti in momentul in care primim o sarcina si trebuie sa estimam cam cat timp dureaza ducerea ei la indeplinire. Daca solutia respectiva nu se incadreaza in parametrii de cost ai produsului respectiv atunci se cauta ceva mai ieftin (adica ceva care dureaza mai putin). Exista un ping pong intre ingineri si cei care definesc costul produsului si exista multe discutii …dureaza ore si saptamani intregi si se cauta compromisul intre cost…si dorinta clientului.

            • Marius David zice:

              Nu de la dvs. am aflat de ce este atît de eficientă industria germană? Pentru că ţine cont şi de nea Ghiţă sculeru şi este ascultat şi acela pentru îmbunătţirea produsului, iar nea Georg o face cu entuziasm pentru că ştie că are contribuţii?
              parcă de aici pornisem cu domnul Beniamin… că de ce ne băgăm.. că e bine aşa… că nu-i de nasu nostru.. nu?

        • romuluss zice:

          Nicu D,

          un alt aspect este cel legat de software. specialistul in software sustine punctul 1,2,….n. In momentul in care beneficiarul spune :”nu sunt multumit de calitatea produsului pt urmatoarele aspecte: a), b), c),….n) . daca doar specialistul are cuvant si el este guru in materie atunci isi poate lua favorul sa isi pastreze produsul pt el insusi, vor fi alti specialisti care vor pleca urechea la doleantele clientilor.

          nu consider specialist, pe cineva care se autodeclara specialist si nu ia in considerare doleantele clientului care este BENEFICIARUL direct al produsului.

          eu nu imi permit sa ma erijez in imbracamintea de „eu sunt specialistul – voi nu stiti nimic” atat timp cat acel produs nu il fac pentru MINE.

          daca viziunea celor de la dacia este ca doar ei stiu, ei au dreptate, ei cunosc, aici se inseala, exista si alti oameni cu cunostiinte in domeniu care pot sa afirme doar ca lipsa de inspiratie este acoperita in „voi nu suntenti specialisti – dar noi stim”

          • Nicu D. zice:

            Totul merge pana la limita suportabilului…limita in care si specialistul zice…pentru banii astia iti pot face atata. Si atunci poti sa-ti cauti alt specialist cu riscurile de rigoare.
            Oricum se pare ca Dacia are destui clienti care sunt multumiti de masina asa cum e…altfel nu ar fi cumparata.

          • romuluss zice:

            Am discutat cu multi oameni legat de Dacia. Da intr-adevar persoanele fan masina autohtona, melancolici Dacia 1300 cu siguranta vor alege Logan – aici functioneaza melancolia nu calitatea produsului.

            Taximetristii par sa fie probabil o piata foarte mare la noi in tara. Multi taximetristi (asta stiu din surse foarte sigure) care au trecut de la un Logan la o masina straina fie chiar second, au vazut diferenta foarte mare. Initial toti se bazau pe preturi mici la reparatii, rezistenta la gropi, actualmente pare-se ca sunt mai ieftine alte tipuri de masini la reparatii, sau la preturi ff apropiate de cele ale serviceurilor Dacia, ca atare cei care au vazut diferenta si stiu detalii, apreciaza produsele non autohtone mai bine.

            Marea discutie a ramas la multi romani :”ai vazut ce au facut germanii din Skoda? dar fracezii din Dacia? 😀 ” Veti spune preturi diferite! – ok – comparati nu doar Oktavia ci si Fabia, vedeti cum e sa te simti la volanul unei Fabii si al unei Dacii? este diferenta? evindet ca este si diferenta este exact cea data de diferenta intre bradurile germane si cele franceze, sa nu mai amintim ca noi ca romani am adaugat nota noastra de slabi profesionisti, slabi designeri.

      • Nicu D. zice:

        Logan-ul insa nu stiu daca se poate imbunatati daca nu se umbla si la pret. Iar in momentul in care pretul masinii devine mai ridicat atunci s-ar putea sa nu se vanda asa cum se preconizeaza.
        Intrebarea e mai degraba: in ce segment de piata ma pozitionez?
        Asa cum am mai spus e o diferenta de pret intre Logan Astra, Audi A4 etc. Iar diferenta se face simtita in calitatea masinii. 😉
        Nu poate nimeni pretinde ca fiecare sa mearga cu Audi sau cu Mercedes. Atat de simplu este domnule Cruceru! Cati bani dai atata face…insa poate ma repet pentru a nu stiu cata oara…LOGANUL ofera masina multa pentru bani putini.

        • Marius David zice:

          unele lucruri se puteau face atunci, de la bun început, dar … n-are rost.
          da, sintem de acord, ofera masina multa pentru bani putini.
          Aici am fost in unanimitate.
          Nu acesta a fost punctul in care ne-am contrazis, daca sinteti atent la istoricul comentariilor si la ce i-am spus domnului Beniamin.

          • Nicu D. zice:

            Totdeauna se poate face ceva mai bine de la bun inceput. Insa daca totul ar fi perfect de la inceput ce s-ar putea face mai bine mai tarziu? 😉 Poate unele chestii sunt vazute si lasate pe mai tarziu….
            Nu este chiar asa de simplu…iar in detalii nu se poate intra pe un blog…iar din motive care tin de politica economica nici nu este recomandat sa fie difuzate pe blog. 😉

            • Marius David zice:

              Tocmai de asta nu v-am relatat discuţia mea cu respectivul legat de plăsticăraia loganului, dar vă asigur că loganul la aceeaşi bani putea avea o soartă mai bună la interior legat de plasticuri si cauciucuri, inclusiv legat de inclinatia bordului. La aceeasi bani.

        • romuluss zice:

          in urma cu cativa ani, am trecut la o ora foarte tarzie intr-o plimbare pe langa reprezentanta Honda, pentru ca portile erau deschise, masinile erau expuse, m-am indreptat spre masini sa le vad mai indeaproape. desi era ora 22 o persoana foarte prezentabila, amabila, politicoasa, cu un spirit de bun agent comercial si bine informat din punct de vedere tehnic, standard de confort, pret etc s-a apropiat de mine intrebandu-ma daca nu doresc sa imi dea niste detalii. avem dispozitia sa ascult si parerea specialistului in vanzari. spre surprinderea mea, pana la ora 23 mi s-au dat foarte multe detalii legate de masini, pret, cofort, motorizare, tipsuri de constructie din uzina etc. am ramas profund impresionat de calitatea prezentarii.

          am fost de curand la reprezentanta dacia, sa vad cum arata 4×4 autohton, fiind ora 18:15 mi se parea o ora foarte rezonabila pt a vedea niste masini, mai ales ca majoritatea celor ce lucreaza incep sa se indrepte spre portile firmelor dupa ora 18(la privat) . am ajuns in mijlocul curtii reprezentantei companiei dacia tocmai langa duster sa ma uit mai indeaproape la noul produs. in 2 minute a trecut pe langa noi o persoana foarte lipsita de diplomatie si bun simt, exact opusul reprezentantului de la Honda, care ne-a spus – „ce cautati la ora asta in curte? sa iesiti!!!!!!!!!!!!” . dar curtea era deschisa, nu era nicaieri vreun indiciu ca la 18 se inchide, NIMIC, mai mult ora era foarte decenta pentru economia de piata actuala, pentru orarele firmelor private din romania.

          consideram ca macar 30% din primirea avuta la Honda puteam sa o avem si la dacia. din pacate prezentarea a fost extrem extrem de deplasata, a fost o invitatie de tip „la noi ori iei masina si pleci, dar nu vii sa te holbezi aici degeaba! si daca cumperi te ceri de la serviciu nu stam noi dupa tine”

          oare designerul de la dacia are aceiasi atitudine ca si personajul de mai sus? daca DA, trebuie sa recunosc ca ar fi foarte bine sa ia meditatii de la marile companii de masini din lume, ar avea mult mult mult de castigat!

      • Nicu D. zice:

        Imi cer scuze pentru unelele dintre iesirile mai pertinente facute anteriori. Imi cer scuze pentru modalitatea de a face comentariile iar nu pentru ideea in sine.

        • Marius David zice:

          se acceptă!
          cu ideile încă nu ne-am lămurit?
          deci care era ideea în sine?

          • Nicu D. zice:

            Se compara doua masini in acelasi statiu(nou-nou, vechi-vechi) din aceeasi clasa si la preturi apropiate. Astra-ul nou costa dublu decat Loganul. Deci pur si simplu nu e fair.
            In al doilea rand…intrebarea corecta este de fapt: satisface Loganul nevoile segmentului de piata caruia este destinat? Iar raspunsul e simplu: DA. O demonsteaza cifrele de vanzari.

        • Nicu D. zice:

          Cateodata ma irita foarte tare…o tema pusa sub un unghi gresit….unghi care il cunosc si care se perpetueaza. Si cateodata sunt tot asa de inversunat cu mine insumi…Poate ar trebui sa fiu cu mine insumi asa iar cu ceilalti nu…

          • Marius David zice:

            nu-i nimic, sa recuperam totusi ideea:
            1. din punct de vedere ingineresc se poate apara bordul inclinat in pozitia aceea? Ergonomic? Bun, daca nu se poate, trebuie sa imi dati dreptate. S-a facut un proiect prost nu pentru ca a trebuit sa se faca ieftin, ci pentru că oamenii nu s-au gindit bine din puct de vedere ergonomic.
            2. sustineti ideea prietenului dvs. Beniamin cum ca nimeni nu are dreptul sa se exprime asupra unei chestiuni ca asta decit daca are cel putin trei ani de inginerie auto la baza plus un master in matematici aplicate?
            cam astea erau dezbaterile.

            Astept o opinie competenta, informata si nu beşteleli de genul celor pe care domnul Buciuman le-a iniţiat.

  9. Nicu D. zice:

    Industria germana tine cont de nea Gica sculera in aria de competenta a sculelor lui…dupa aceea nu mai tine cont de ea….fiecare are responsabilitatea de a-si face bine meseria si de a imbunatati treburile in aria lui….

    • Marius David zice:

      Corect! După care… există ceea ce se numeşte strategia de „feed-back”. Sînt sigur că există şi în Germania aşa ceva. Au învăţat-o şi românii între timp. Încet încet, ŞI după discuţiile de pe forumuri s-au eliminat unele dintre defectele iniţiale ale Loganului. Repet pentru că ştiu din sursă sigură: ŞI după discuţiile de pe forumuri şi din contactul cu clienţii şi din pagina de reclamaţii şi din raporturile de call-back.

  10. Nicu D. zice:

    Dumneavoastra vedeti bordul inclinat din punctul de vedere al utilizatorului/clientului. Insa pentru chestia asta trebuie probabil facute noi matrite…noi calculari de rezistenta la impact ….adaptari ale robotilor care monteaza bordul….si mai stiu eu ce chestii pe care utilizatorul nu le vede. Iar totul costa timp si bani.. Pentru a regla linia amarata de productie…Dacia trebuie sa opreasca productia acolo….Iar chestiile astea sunt mult mai importante ACUM decat bordul ergonomic. Probabil ca lucrul acesta se va face pe modelul urmator dar ACUM Dacia nu este presata nicidem sa faca bordul ergonomic. O demonstreaza vanzarile….Totul trece prin factorul COST.

    • Marius David zice:

      înţeleg toate aceste lucruri, cred eu, foarte bine.
      am spus: din informaţiile mele, se puteau regla acestel lucruri din faza de proiect iniţial. Maşina era încă în faza de „sculptare în lut”.
      Probabil aici este valabil proverbul, dă, Doamne, mintea francezului şi românului cea de pe urmă.
      Mai este un lucru, deşi inginerii şi producătorii români de componente au venit cu nişte idei excelente, dovadă că şcoala românească de inginerei este bună este şi faptul că dvs. şi Beniamin sînteţi pe acolo, sau cel puţin, dacă aţi făcut scoala acolo… mintea romîneasca este bună la ceva…
      deci…deşi inginerii români au venit cu niste idei foarte interesante şi bune în fazele de implementare, cînd încă se mai putea face ceva, partea franceză i-a tratat cu o atitudine colonială, de sus, cu o superioritate greu de înţeles la o companie care a avut cîteva modele ratate.
      nu desrpe asta vorbim despre faptul că s-ar putea ca, mai ales dacă nu eşti indomeniu să îl ajuti pe specialist să vadă lucrurile altfel, iar dacă îeşti în domeniu să contribui, de asemenea?

      • Nicu D. zice:

        Poate ar trebui sa va mai spun ceva. Eu si Beni venim dintr-o generatie care a facut scoala si care nu si-a platit facultatea la privat. In biserica la vremea respectiva ii numarai pe degete pe cei care fac facultate. Acum toti fac…la ff sau la distanta sau la cu plata. Am invatat iar aici in vest am luat-o de la capat cu invatatul.
        Din pacate scoala romaneasca de inginerie risca sa-si piarda si ceea ce a avut bun…o pregatire teoretica temeinica. Punetii pe absolventii de liceu de azi sa rezolve o integrala mai complexa (de ex cu functii trigonometrice) si 90% o dau in bara. Habar nu au daca sinus sau cosinus este o functie para sau impara. O sa se intrebe ce e aia functie para mai intai?

        • Marius David zice:

          da, înţeleg, acum nu se mai face şcoală în multe domenii, totuşi există încă facultăţi în care se învaţă. Nu putem generaliza.
          De asemenea, există licee în care se face matematică de performanţă. Fiica mea face un astfel de liceu, Sînt sigur ca ar rezolva ce spui.

      • Nicu D. zice:

        Tot la capitolul idei excelente. Pana la urma daca eram asa de excelenti…faceam noi la ei Renault si nu ei la noi Logan. 😉

        Asta e adevarul…In secolul 19 elita romana studiaza in Franta de unde si o mare parte a vocabularului de provenienta franceza…inafara de provenienta latina directa. Noi ne hranim cu mitul capetelor luminate de afara care fac treaba in timp ce majoritatea copiaza la lucrarile de control si la teze. Adica…scuzati-mi exprimarea directa „fura”. Media noastra e tare jos. Ei produc sau fac ceea ce fac cu o medie ridicata. Isi au si ei geniile lor: Mozart, Bach, Haydn, Beethoven …asta ca sa enumeram numai partea muzicala unde va cunoasteti.

        Referitor la ideile avute…acestea daca nu sunt vandute in mod adecvat nici nu sunt luate in seama. Si iar incepem sa o luam de la inceput.

        • Marius David zice:

          Da, ideile trebuie uneori sa se intilneasca cu banii.
          Noi am avut creativitate tot timpul, dar si un simt al risipirii extraordinar.
          Romanul s-a născut poet, neamult s-a nascut harnic.

      • Nicu D. zice:

        Tot la capitolul inginerii romani au avut idei interesante ….Stiu ca probabil va supara sau irita sau mai stiu eu cum…Eu am incetat sa ma supar sau sa ma irit…Este asa…dar este asa. Sa te superi …numai te imbolnavesti.
        Pana la urma te privesc cu superioritate pentru ca ei iti dau de munca si nu tu lor iar daca se supara…muta linia de productie de la Mioveni si o duc mai stiu eu unde iar Loganul va costa nu 7000 ci 5000 de Euro. Si asa mai departe….
        Si nu are rost sa va mai suparati degeaba pentur ca marile concerne (inclusiv Renault) concentreaza partea de dezvolatare (asa numitul R&D – Research and Development) in tarile industrializate iar ceilalti sunt doar niste executanti care depind efectiv de ei. De aceea nu se accepta ideea inginerilor romani…pentru ca inginerii romani nu sunt la centrul R&D si deci nu are rost sa-i bagi in seama.
        Cartea asta s-a jucat de mult…iar dumneavoastra cu toata pozitia pe care o aveti in cadrul UEO nu o puteti schimba….cu toata supararea dumneavoastra. Eu v-as sfatui sa nu va suparati pentru ca face rau la sanatate. 😉
        Sper sa va fi luminat….restul chestii de genul ergonomie…stabilitate sunt detalii. Francezii sigur puteau sa faca o masina mai buna….dar LOGAN-ul a fost suficient pentru telul lor.

        • Marius David zice:

          eu nu mă supăr deloc, mai ales pentru o grămadă de viare, cum este o maşină.
          miza disputei era alta.
          inima mea nu se fibrilează pentru un ambreiaj prost ancorat, stai liniştiti.

  11. Nicu D. zice:

    Acum….eu cred ca Beni …care e un tip atent la detalii ….are dreptate in ceea ce priveste ca un articol pe blogul Marius Cruceru…fara cravata ar trebui sa aibe o calitate. Iar comparatia Logan Astra era din start gresita ca idee din motivele enumerate mai sus (se compara mere cu pere). …
    In al doilea rand cred ca se pricepe la masini din moment ce face proiectare la BMW. 😉

    • Nicu D. zice:

      Iar referitor la punctul de vedere. Se putea face de la inceput mai bine…Ei bine: nu este valabil pentru ca pur si simplu nu s-a facut asa de la inceput.
      Iar acum sa faci bine chestia aia….costa mult.

    • Marius David zice:

      Draga frate Nicu,
      1. eu nu sînt atent la detalii. Tocmai de asta am nevoie în compensatie de oameni ca domnul Beniamin, ca sotia mea.
      2. despre calitate, facem si noi ce putem.
      3. nu pun la indoieala priceperea domnului Beniamin, nici prin cap nu mi-a trecut. Asteptam sa invat ceva de la dinsul, nu sa ma ia, biet client ce sint, peste picior si sa ma puna la colt cu atitudini de genul asta: „mucles, vere, ca aici noi stim cum e treaba.”
      poate că si eu am dreptul sa astept mai mult de la oameni care se pricep cu adevarat.
      In cele aproape 70 de comentarii de pina acum n-am vazut o chestie care sa ma lumineze si pe mine, sarman profan ce sint in domeniu sisa ma aduca pe calea cea dreapta.
      Ajutati-ma, va rog!

  12. Agnusstick zice:

    Am înţeles că e scump să faci ceva foarte bun, dar am impresia că maşinile sunt foarte asemănătoare pantofilor: le cumperi pentru că ţi se potrivesc din cât mai multe puncte de vedere, inclusiv al portofelului, tipului de bal mascat la care mergi de obicei, imaginii pe care vrei s-o ai ş.a.m.d. De aceea, românii şi nemţii sunt greu de comparat: nemţii nu prea se duc la baluri mascate, sau se duc cu taxiul pentru că ştiu că o să bea alcool (la noi nu se pune asemenea problemă, suntem norocoşi sau ne descurcăm cumva cu Organul). Am înţeles doar parţial criticile lui Marius. Faţă de unele Fiat-uri, de exemplu, Loganul este superb. Iar MCV-ul este chiar foarte util într-o ţară în care familii întregi trăiesc încă de pe urma unui ARO, iar Daciile şi Supernovele urcă pe nişte drumuri care nu prea sunt drumuri, prin noroaie şi gheţuri, mai ceva ca multe SUV-uri de fiţe. Da, cu Dacia se putea căra aproape orice, oricum mult peste imaginaţia oricărui specialist, se ajungea efectiv unde cu gândul nu gândeşti şi se putea repara de către nea Gicu din capu satului, cu piese turceşti ieftine, sau chiar făcute la strung în fabrica din oraşul cel mai apropiat – acum, desigur, devenită Mall, Brico sau cartier rezidenţial. Nu ştiu dacă MCV-ul va putea vreodată înlocui 1:1 vechea Dacie break, dar ţara încă cere maşini cu care să se care porci, nisip, ciment şi bârne, ba chiar şi peşte proaspăt. Eu aş critica mai degrabă abordarea uzinei Dacia în privinţa defectelor de proiectare serioase, cum ar fi blocarea pedalei de acceleraţie la ambele tipuri de Logan. Poate că în România nu se face recall, dar în străinătate ar trebui rechemate şi rezolvate pe gratis. Chiar e periculos, e vorba de viaţă. Sigur că şi poziţia butoanelor poate duce la accidente, asta e foarte adevărat, dar e clar că nu se mai poate face mare lucru acum. Dacă articolul lui Marius doreşte de fapt să deschidă o discuţie asupra atitudinii coloniale a străinilor în general, asta e altă problemă. Dar de atâta suntem noi, românii, în stare de când ne-a părăsit dictatura şi ne-a lovit democraţia. Se pare că ţelul naţiei a devenit să-i slujim cât mai bine pe alţii, făcând munci din ce în ce mai primitive la noi în ţară şi exportându-ne creierele pentru salarii decente şi marea onoare de a aparţine clasei de mijloc, dar şi pentru incredibila satisfacţie de a avea drepturi reale şi demnitate înaintea autorităţilor. Ştiu că centrul Renault de design de la Piteşti amploaiază şi români geniali, care poate că sunt trataţi ca executanţi de către francezi. Dar dacă s-a ajuns aici, nu avem a ne plânge, fiindcă ne-am făcut-o cu mâna noastră. Dacia este o marcă Renault, iar România încă produce brand-uri fără fond.

  13. Agnusstick zice:

    O întrebare către specialişti: cam ce procent din costul total de producţie este costul bordului?
    Referitor la consum, motorizare şi profil aerodinamic, în afară de taximetrişti nu ştiu mulţi români sub 80 de ani care să „o calce” mai uşurel pentru a reduce cheltuielile. Nu ne plac maşinile leneşe, dar le turăm foarte tare ca să fim totuşi primii la stop. Motoarele astea cu 16 supape consumă foarte mult la stilul sportiv de conducere – ştiu o Toyota Corolla care ajunge şi la 16 litri/100 în oraş, deşi e o maşină mai uşoară decât MCV-ul. Nu-mi dau seama dacă cheltuiala recurentă cea mai importantă pentru clienţii români este combustibilul. Mă gândesc că întreţinerea a început să coste extrem de mult şi la Logan, dacă o faci în reţeaua oficială. Din punctul ăsta de vedere, o maşină la mâna a doua care consumă foarte puţin s-ar putea să se dovedească per total mai scumpă chiar şi reparată acasă. Nu cumva scăderea vânzărilor de Logan se datorează altor factori, cum ar fi condiţiile mai grele de leasing pe timp de criză, oferta imensă de second-hand şi înmatriculările în Bulgaria? Dacă n-aş şti câţi români preferă să aibă un BMW cu 300.000 de km la bord, indiferent cât consumă…

    • Buciuman Beniamin zice:

      Problema nu se pune asa, cat la suta din costul total de productie este costul bordului, problema se pune cat costa pe toata perioada de productie.
      De ex: ai o solutie tehnica care genereaza costuri de 1€ pe masina X 300.000 de unitati pe an X 7 ani sunt 2,1 milioane de euro !
      Am lucrat la o masina care are pretul de pornire de peste 200.000 € si am fost surprins sa vad cat de mult se incerca sa se economiseasca, daca ai o piesa care e fixata in 3 suruburi trebuie sa aduci argumente foarte puternice ca ai nvoie de 3 si ca 2 nu sunt suficiente.
      Apoi sunt unele aspecte care sunt subiective, unii le gasesc foarte interesante si frumoase altii se intreaba cum a putu face cineva asa ceva. De ex: daca tot a fost vorba de Toyota: http://www.toyotapriuspic.com/toyotaprius/car/pictures/2010/03/ag-07prius-interior2.jpg
      e un exemplu in acest sens, unii il gasesc „cool” altii nu il pot accepta. E facut tot din ratiuni financiare, ca sa nu faca 2, unul pt masinile cu volan pe dreapta si altul pt cele cu volan pe stanga pur si simplu l-au facut simetric.

      • Agnusstick zice:

        Sincer, nu văd avantajul unei discuţii pe valori absolute în loc de procente, pentru că tot multe milioane se adună şi pentru cifra de afaceri, motor, accesorizare etc. Nu sunt în domeniu, dar am impresia că industria auto este axată pe cash flow, nu pe profit – din câte ştiu profiturile sunt extrem de mici procentual, ceea ce le şi face labile. În privinţa bordurilor, mi-e teamă că mai binele e duşmanul binelui. Cel mai practic era bordul de la Renault 12 (o simplă poliţă de la volan la uşa din dreapta, plus un compartiment mare cu capac), pe care românii l-au făcut praf la Dacia 1310, fără concursul francezilor. Dar am văzut şi la Renault Kangoo un fenomen similar, astfel că trebuie să tragi frâna de mână ca să umbli la scrumieră. (Fenomen depăşit doar la Aro 10, în care trebuia să bagi cu grijă viteza a treia, ca să nu-ţi zdreleşti degetele de butoane.) Şi aceste „îmbunătăţiri” sunt sigur că au costat destul, la cât plastic mănâncă degeaba. Iar în Laguna veche ai senzaţia că eşti zidit în plastic, de-abia poţi să te mişti ca în carlingă de fighter. Deci, nu prea înţeleg eu cum vine treaba cu costurile astea, dacă se dau atâţia bani pentru nişte chestii, zic eu, ratate… După care nu se mai schimbă, pentru că e şi mai scump. Bine, poate că fiecare model are o ţintă de costuri stabilită funcţie de clasa în care va concura, dar asta nu are cum să justifice totul. Poate că aşa-numitul „concept” e de vină, designul devine tiranic şi duce criteriile practice de râpă.

      • funlw65 zice:

        In cazul asta, puteau sa faca display-ul de bord extern, fixabil in anumite lacasuri pe bord, ca sa-l poti muta din stanga in dreapta, in functie de pozitia volanului pentru ca display-ul trebuie sa stea intotdeauna sub ochii soferului.

  14. michael zice:

    bmw nu are un consum exagerat. unul de 2500 pe motorina consuma in oras intre 9-11 iar in afara intre 5-7.

      • michael zice:

        condus normal. nu orsice posesor de bmw este din start un maniac vitezist. in oras unde sa accelerezi? in afara nu sunt autostrazi.

      • Agnusstick zice:

        Bănuiam asta. Nu e ceva esenţial, dar să ştiţi că la noi se poate accelera oriunde, iar pe anumite şosele, cum ar fi cea Buzău-Roman, se merge cu peste 200 km/h. Cum ar fi, sunteţi un caz atipic…

        • michael zice:

          ferice de voi ca aveti sosele unde nici macar radarele nu au curaj sa apara. placerea acceleratului la mine se manifesta tot mai rar. am trecut de acele perioade in care viteza insemna pentru mine sensul detinerii unei masini. atipic, a?

    • Nicu D. zice:

      Asta e mai mult decat dublu fata de ce consuma motorul meu Euro 5, Common Rail de la VW de 2000 cmc.

      • michael zice:

        nu inteleg? VW consuma 2.5 in oras si 4.5 in afara? uite, mai ca raman masca!

        • Nicu D. zice:

          am un consum mixt de 4.5.

        • Nicu D. zice:

          daca iau limitele maxime respectiv 7 si 11 atunci consumul tau mixt este de 9 litri adica dublu.

        • Nicu D. zice:

          iar un bmw cu motor de 2500 care are si ceva km la bord poate sari de 11 linistit in oras.

        • Nicu D. zice:

          E drept conduc si economic. Am facut un curs de condus economic la VW in Wolfsburg cand mi-am ridicat masina si dupa absolvirea lui am parcurs aceeasi distanta cu un consum mai mic cu 2 L. Aceeasi masina acelasi motor…aproximativ acelasi timp( diferenta neglijabila) si totusi 2 L mai putin la suta de km. Asta se poate face insa cu motoarele de generatie noua.

          • michael zice:

            well, ca sa scoti un consum mixt de 4,5, adica mult mai putin decat prevede cartea tehnica, presupune o tehnica umana iesita din normal.

            calculul matematic e si el al fel de minunat. ai luat valorile maxime ca sa le compari cu cele minime. vad ca te pricepi la fel de bine si la consumul unui bmw, de pilda. cum ai calculat?

          • Nicu D. zice:

            Poate am exagerat putin cu consumul BMW-ului insa sincer nu cred ca o masina cu 2500 de cmc poate consuma 5 litri afara.
            Apoi legat la tehnica de sofat e simplu. Exista sosele bune si pun masina pe tempomat in treapta de viteza corespunzatoare. In Romania si datorita infrastructurii si datorii stilului impulsiv iar nu ordonat cred ca as fi avut nevoie de mai mult combustibil deoarece folosirea tempomatului ar fi inutila.

        • Marius David zice:

          dar numai daca mergi cu obsesia accelerării lente, decelerării lente, folosirea ambreiajului după instrucţiuni, schimbări la anumite turaţii, să nu depăşeşti 80 km la oră şi alte restricţii.

  15. Dyo zice:

    Hop si eu, cu o parere (profana) asupra problemei in cauza …
    Din punct de vedere estetic imi place mai mult bordul de Logan – va vorbeste un fan Opel! – si consider ca problemele de ergonomie nu sunt majore. Bordul propus de Marius mi se pare agresiv, parca imi fura din spatiu … prefer sa intand mana mai mult vre-o doi centimetri decat sa ma agaseze cu impozanta lui … majoritatea masinilor pe care le-am condus pana acum au fost cu bordul retro(grad) si nu am plangeri de facut in privinta asta …

    Breakul? Am fost tentat de el, din mai multe motive – cand eram in Germania am vazut un studiu comparativ la TV unde acest model batea la habitaclu/depozitare modele cu preturi cel putin duble …

    Bottom line, paradoxal: nu cred ca o sa-mi cumpar vreodata o masina romaneasca. Pur si simplu nu am incredere; deunazi observam in detaliu un Sandero: aceleasi neglijente finute de finisare, mai ales in partile „care nu se vad”, stangacii, suruburi inestetice pe la brate – parca era incropita la un meeting de bricolaj …

  16. Mircea Buzdugan zice:

    Am formatie inginereasca initial. Fac parte din lotul inginerii lui Ceausescu. Asa eram numiti.
    In parte dau dreptate celor care s-au exprimat aici din punct de vedere tehnic, dar nu cred ca acest articol este unul care se vrea tehnic.

    Reprosul maiu la Logan este stabilitatea. Este o masina mult prea instabila pentru latimea ei. Sistemul de suspensie este una dintre cauze din cate am inteles de la colegi, dar si inaltimea mult mai mare, cu 7 cm mai mult decat ar fi fost necesar, 7 cm care sunt o pierdere si la estetica si la aerodinamica.

    Am vazut desenele initiale cu o Dacie mai joasa la habitaclu. Arata mult mai bine.

  17. michael zice:

    @ Nicu D „Poate am exagerat putin cu consumul BMW-ului insa sincer nu cred ca o masina cu 2500 de cmc poate consuma 5 litri afara.”

    distanta cluj- oradea consum 4,8. vazut cu ochii mei bord. nu baut nimic. nu inventat nimic.

    un bmw de 2500 incarcat cu toate sarsanalele de concediu+ niste ocupanti are un consum mediu pe austostrazile din vest de 6.5

    consumul poate fi diferit in functie de mai multi factori: calitatea drumului, calitatea combustibilul, greutatea masinii, regimul de viteza si nu in ultimul rand…greutatea pantofului (sau a cizmei ) adica stilul de sofat mai imblanzit (in cazul lui Nicu D dresajul a fost dus la perfectiune) sau unul mai salbatic (eventual in acorduri de manele)

  18. naomi zice:

    Stiti cum e LOGANpe invers ? NAGOL …. HE HE HE HE ! ca si eu stiu ceva despre logan!

  19. SDM zice:

    Frate admin deblocheaza ,,Dezamagire…” !!!
    SDM

    • Marius David zice:

      Sabin, cred că este nevoie de o „liniştire a spiritelor”.
      cred că atmosfera s-a încins prea mult şi cred că s-a deviat mult spre varii subiecte neimportante şi fără relevanţă.
      Nu aveţi nevoie de o „duminică” blogherească?

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.