Bach 1007 – Casals, Tortelier, Rostropovich, Yo Yo Ma, Maisky

Suita nr. 1 în Sol Major pentru Violoncel – Bach

Pau Casals

Tortelier,

Rostropovich AICI.

Yo Yo Ma

şi Misha Maisky

Despre Marius David

soțul Nataliei, tată și proaspăt bunic
Acest articol a fost publicat în instrumentul săptămînii, Muzica, Schimb de iutuburi. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

21 de răspunsuri la Bach 1007 – Casals, Tortelier, Rostropovich, Yo Yo Ma, Maisky

  1. guitarschizofrenic zice:

    Pau za best! in clip, 78 de ani cand a filmat la Saint Michel de Cuxa.

    • Marius David zice:

      şi a cîntat pînă la 96, în fiecare zi cînta cîte o suită din cele 6 şi Duminica o repeta pe prima.
      Extraordinar!!!!
      El a descoperit şi a făcut cunoscute suitele, le-a repetat 13 ani, după care le-a prezentat în public.
      El a dat INTERPRETAREA!

  2. guitarschizofrenic zice:

    toata suita inregistrarea de sus e doar prima miscare. (Pablo Casals)

    • Marius David zice:

      da, exact, asta cînta în fiecare zi. Te miri că a trăit atît. Asta îmi visez şi eu să fac. Învăţ suitele cu transcripţia pentru chitară şi apoi cînt toată pensia.

  3. guitarschizofrenic zice:

    o alta interpretare reusita Paul Tortelier

  4. adi zice:

    Nu as putea sa explic foarte clar de ce, dar interpretarea lui Maisky imi place cel mai mult. Yo-Yo Ma mi se pare prea robotizat…

    • Marius David zice:

      Sînt interpretări şi interpreţi. Yo yo Ma se pare că este bun pe Saint Saens! Romantici. Nicicum pe BAch.
      Este bun pe Libertango-ul lui Piazzola, dar nu aici.
      Şi mie mi-a plăcut Maisky, dar acum este Pau pe primul loc şi apoi Tortelier se bate cu Rostropovich.

  5. guitarschizofrenic zice:

    Tortelier cand era mai tanar! o inregistrare de la un masterclass preludiu 1007 (in franceza)

  6. Ioana zice:

    Imi place foarte mult Maisky, fara indoiala ca toti au ajuns la un nivel exceptional al tehnicii interpretative si al intelegerii muzicii. Cu toate acestea, niciunul nu este atat de profund ca Jaqueline du Pré, niciunul (desi toti sunt muzicieni de mare valoare !) nu are atatea culori in sunet si atatea schimbari de nuanta intr-o singura fraza muzicala. Jaqueline du Pré, daca nu ar fi fost rapusa de boala atat de devreme, cu siguranta ca ar fi lasat mai multe inregistrari de valoare.

    • Marius David zice:

      Am ascultat şi DU Pre, îmi place mai mult ce face cu romanticii. Elgar este concertull ei. Înregistrarea pe care am ascultat-o este foarte proastă ca sunet, interpretarea este bună, dar intepretează mult prea „romantic”. Casals este sobru, bărbătesc, rece, cu destule nuanţe, dar ca la biserică, Du Pre este mai relaxată, mai familiară, prea caldă pentru muzica lui Bach.

      • Ioana zice:

        Eu cred ca trebuie sa fii chiar „fierbinte” pentru a-l interpreta pe Bach :). Toata muzica lui este o rugaciune!
        M-ai prins :), fac parte din categoria celor carora le place Bach interpretat „romantic” (desi formularea nu este chiar potrivita), si nu sunt de acord cu acest nou val de a interpreta „baroc” pe instrumente contemporane.

        • Marius David zice:

          da, înţeleg ce spui, Ioana, Bach suportă foarte multe interpretări, inclusiv în manieră Jazz, cred că este şi o chestie de percepţie, de situaţie, şi tu şi alţi instrumentişti interpretaţi de fiecare dată altă bucată, deşi partitura este aceeaşi, în funcţie de trăiri, situaţie.
          Nici eu nu sînt pentru baroc pe instrumente conteporane, de aceea sînt interesat de instrumentele vechi… 🙂
          era cît pe ce să mă aleg cu o viola da gamba, dar am rămas la violoncel din pricina faptului că vreau să experimentez instrumentele netemperate.

  7. Anne zice:

    Exista intr-adevar o lucrare exceptionala compusa de Bach, intitulata Apocalipsa lui Ioan?

    • Marius David zice:

      Muzicieni???? Ne ajută cineva?

      Nu m-ar mira… Bach a compus şi o sonată a cafelei, a compus şi pentru bere ceva… nu m-ar mira să fi compus ceva şi pe Apocalipsa.

      • Anne zice:

        Eu am citit despre aceasta lucrare intr-o carte si nu pot sa-mi dau seama daca este ceva real sau e doar fictiune.
        Se spune ca aceasta partitura ascunde un secret, ca Bach reusise in ultimii sai ani de viata sa patrunda o lege cosmica. O partitura care e capabila sa „evoce trecutul si sa prefigureze viitorul”.

        • Marius David zice:

          ah, gata m-am lămurit, atunci nu-i adevărat… e ca Codul lui DaVinci,
          cînd aud de chestii de genul asta nici măcar să rîd nu-mi vine…
          mi se face pohtă de un emetiral porţie dublă.

  8. Pingback: Мстисла́в Леопо́льдович Ростропо́вич « La patratosu

  9. Pingback: Colaboratori, Tupeul curvarului, BAch 1007, Ţara rromilor, Cîinele pionier, Gyuri Baci « La patratosu

Lasă un răspuns către Marius David Anulează răspunsul

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.