Texte incomode: 1 Petru 3:1-7

1 Petru 3:1 Aşijderea şi femeile plecându-vă bărbaţilor voştri, ca deşi nu se pleacă oarecare cuvântului, prin viaţa femeilor fără de cuvânt să se dobândească.
2 Văzând viaţa voastră cea dimpreună curată întru frică.
3 A cărora podoabă să fie nu cea din afară a împletirii părului, şi a înfăşurăturii aurului, sau a îmbrăcăminţii hainelor.
4 Ci omul cel ascuns al inimii, întru nestricăciunea duhului celui blând şi lin, care este înaintea lui Dumnezeu de mult preţ.

5 Că aşa odinioară şi sfintele femei, care nădăjduiau întru Dumnezeu, se împodobeau pre sine, plecându-se bărbaţilor săi.
6 Precum Sarra asculta pre Avraam, domn pre acela chemându-l, căria v-aţi făcut fii, făcând bine, şi netemându-vă de nici o frică.
7 Bărbaţii aşijderea împreună locuind cu femeile sale cu cunoştinţă, ca unui vas mai slab celui femeiesc dându-le cinste, ca şi celor împreună moştenitoare darului vieţii, ca să nu se curmeze rugăciunile voastre.
8 Iar la sfârşit, toţi să fiţi cu un gând, milostivi, iubitori de fraţi, îndurători, blânzi, smeriţi.
9 Nerăsplătind rău pentru rău, sau ocară pentru ocară, ci împrotivă, binecuvântând; ştiind că spre aceasta sunteţi chemaţi, ca să moşteniţi blagoslovenia.

1Pe 3:1 ῾Ομοίως αἱ γυναῖκες ὑποτασσόμεναι τοῖς ἰδίοις ἀνδράσιν, ἵνα καὶ εἴ τινες ἀπειθοῦσι τῷ λόγῳ, διὰ τῆς τῶν γυναικῶν ἀναστροφῆς ἄνευ λόγου κερδηθήσονται,
1Pe 3:2 ἐποπτεύσαντες τὴν ἐν φόβῳ ἁγνὴν ἀναστροφὴν ὑμῶν.
1Pe 3:3 ὧν ἔστω οὐχ ὁ ἔξωθεν ἐμπλοκῆς τριχῶν καὶ περιθέσεως χρυσίων ἢ ἐνδύσεως ἱματίων κόσμος,
1Pe 3:4 ἀλλ᾿ ὁ κρυπτὸς τῆς καρδίας ἄνθρωπος ἐν τῷ ἀφθάρτῳ τοῦ πραέος καὶ ἡσυχίου πνεύματος, ὅ ἐστιν ἐνώπιον τοῦ Θεοῦ πολυτελές.
1Pe 3:5 οὕτω γάρ ποτε καὶ αἱ ἅγιαι γυναῖκες αἱ ἐλπίζουσαι ἐπὶ τὸν Θεὸν ἐκόσμουν ἑαυτάς, ὑποτασσόμεναι τοῖς ἰδίοις ἀνδράσιν,
1Pe 3:6 ὡς Σάρρα ὑπήκουσε τῷ ᾿Αβραάμ, κύριον αὐτὸν καλοῦσα· ἧς ἐγενήθητε τέκνα, ἀγαθοποιοῦσαι καὶ μὴ φοβούμεναι μηδεμίαν πτόησιν.
1Pe 3:7 Οἱ ἄνδρες ὁμοίως συνοικοῦντες κατὰ γνῶσιν, ὡς ἀσθενεστέρῳ σκεύει τῷ γυναικείῳ ἀπονέμοντες τιμήν, ὡς καὶ συγκληρονόμοι χάριτος ζωῆς, εἰς τὸ μὴ ἐγκόπτεσθαι τὰς προσευχὰς ὑμῶν.

Despre Marius David

soțul Nataliei
Acest articol a fost publicat în Biserica Baptista, Greaca, In-text-esant, Periegeza, Pătrăţoşenii. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

68 de răspunsuri la Texte incomode: 1 Petru 3:1-7

  1. Putinstiutoru' zice:

    Da, multumim! Dupa ce ca si asa e greu de digerat textul asta, il mai scrii si intr-o versiune arhaica sa fie si mai greu. Senchiu jupine Marius! O sa ne explodeze creierul din cauza ta! 🙂

    • Marius David zice:

      versiunea cu pricina este foarte interesant tradusă, de asta ţi-am pus şi versiunea grecească 🙂
      Textul are un şpil foarte interesant. Trebuie citit cu atenţie în contextul întregii epistole.
      Sînt curios cine se prinde. Iar un inginer 🙂

      • coco zice:

        Nu stiu ce sa spun, cred ca o tema ar putea fi marturia noastra prin traire, in comunitatea in care locuim… sa aveti o purtare buna, fapte bune, sa faceti ce este bine, se repeta de multe ori in context
        2:12 seamana izbitor cu 3:1 (cu exceptia vorbirii de rau), de asemenea 2:15, 3:16…

      • coco zice:

        Ar mai fi o intrebare legata de 3:1. Poate e o prostie, sa-mi fie scuzata. Acel „unii care nu asculta Cuvantul ” se refera exclusiv la sotii necredinciosi care ar putea fi castigati prin purtatea evlavioasa a sotiilor lor? Oare purtarea sotiilor fata de sotii lor ar putea fi o marturie spre mantuire si pentru altii?

  2. Pomisor zice:

    Da un adevarat text greu de acceptat in ziua de astazi… dar cine nu accepta acest text are o alternativa: Isaia 3:16-4:1… (la prima parte a textului dat ma refer). Acum fiecare ce infatisare doreste sa aiba … peste nu foarte mult timp…

    • Marius David zice:

      aşa cum spuneam, textul are o cheie hermeutica interesanta.

      • Pomisor zice:

        Mmmm… sunt inginer dar greaca nu stiu asa ca ma multumesc sa citesc traducerea in romana… Nu stiu la ce cheie hermeneutica va referiti cand textul, cel putin pt mine, este foarte clar, mai ales daca citim si contextul. Textul prezinta caracterul unor oameni care cu adevarat pot fi numiti Copiii lui Dumnezeu, de fapt sunt particularizari ale acestui tip de caracter aratate in diferite ipostaze: ca rob fata de stapani, ca femeie fata de barbat, ca barbat fata de femeie. Lipsa manifestarii caracterului Cristic (adica a unui caracter ca cel pe care la avut Domnul Isus) atrage dupa sine lipsa titlului de Copil al lui Dumnezeu. De fapt este o varianta la predica de pe munte doar ca aici nu sunt reguli ci portrete.

  3. mnobineknume zice:

    femeilor le este greu sa se supuna si din cauza barbatilor. adica unii dintre ei sunt asa de imbatati de putere si de simtul proprietatii incat uita ca trebuie sa isi iubeasca femeile, iar ele sa li se supuna datorita dragostei pe care o primesc din partea lor 😀

    • Marius David zice:

      textul este incomod mai ales pentru bărbaţi, Mnobi!

    • Pomisor zice:

      Draga mnobineknume te contrazic. Atitudinea de supunere sau nesupunere a voastra se manifesta ca urmare a unui caracter interior bun sau rau pe care il aveti si mai putin din cauza prezentei sau absentei dragostei barbatului. De fapt pentru un barbat rau o atitudine de supunere in curatie a unei femei este un adevarat chin, o mustrare a constiintei permanenta, chit ca da alta impresie. Dar cum voi nu sunteti ce trebuie sa fiti ei daca sunt rai devin si mai rai si apoi tot voi va plangeti… si cercul vicios se inchide…

      Asa Sara sotia lui Avram cate motive avea sa il numeasca Domn si sa ii fie supusa? Si cate avea sa nu fie? Totusi ea A ALES CUM SA FIE… Supunerea nu este ceva care vine de la sine… ca daca ar veni nu ar mai avea nici o valoare. Aurul este scump tocmai pentru ca nu se gaseste la fel de des ca si noroiul…

      La final va dau o veste buna sau foarte proasta: dupa moarte aspectul exterior pe care il veti purta va fi dat de caracterul vostru: fiecare trasatura de caracter va da o trasatura de aspect fizic asa ca va fi vizibil pentru toti caracterul pe care il are cineva…

      • mnobineknume zice:

        prietene..habar nu ai cum gandeste o femeie 🙂 avraam o iubea pe sara si din acest motiv ea i se supunea bucuroasa. un barbat rau care are o nevasta supusa considera ca acest lucru i se cuvine si isi doreste din ce in ce mai mult ca ea sa ii fie si mai supusa; nu prea cred ca il chinuie gandul ca ea e mai buna decat el. de fapt nu cred ca gandeste in general 🙂
        daca o femeie nu primeste dragoste nu are de ce sa fie supusa. si barbatii primesc porunca sa isi iubeasca femeile tocmai din acest motiv. si de ce crezi ca femeilor nu le zice acelasi lucru? pentru ca ele oricum iubesc atunci cand se simt iubite 🙂

        • Marius David zice:

          tu spui… o femeie care nu este iubită nu are cum să fie sau de ce să fie supusă,
          eu spun o femeie care este supusă este imposibil să nu fie iubită 🙂
          o femeie iubită este imposibil să nu fie supusă
          o supusă este imposibil să nu fie femeie 🙂
          o iubită este imposibil să nu fie supusă?

          • mnobineknume zice:

            imi place jocul dumneavoastra de cuvinte 🙂 aveti dreptate. eu incercam sa ii explic lui ca nu are dreptate :))

        • Pomisor zice:

          Da ai dreptate ca nu stiu cum ganditi… Dar te asigur ca de regula nu ganditi corect… Ca dovada este chiar fraza: „daca o femeie nu primeste dragoste nu are de ce sa fie supusa”. Ei bine iti spun ca am cunoscut cel putin o femeie care sa fi fost iubita si sa nu a fost deloc supusa…
          Iar ca personaj biblic feminin care cere iubirea unui barbat sper ca vei recunoaste cine a spus: „Cum de poţi tu spune: „Te iubesc”, când inima ta nu este cu mine?” … sper ca il recunosti… 😦

          • mnobineknume zice:

            ea nu il iubea…aia era pasiune 😀

          • Pomisor zice:

            Ce repede gasiti voi scuze ca sa alegeti sa faceti tot doar ce va place voua… Imi dati idei… si este foarte probabil ca placerea mea sa fie neplacerea voastra…

          • Pomisor zice:

            Ai dovezi ca aceea era pasiune si nu iubire? De exemplu in cazul lui Samson: daca era pasiune ii dadea papucii imediat ce vedea ca incearca sa intre in viata lui. Daca era doar pasiune nu i-ar fi spus absolut niciodata secretele lui. Dar de fapt era chiar iubire…

            Dar voi atunci cand e vorba de placerea voastra treceti peste orice si dreptate si adevar si vedeti doar ce doriti voi sa vedeti… si un porumbel alb ca fiind cea mai neagra cioara…

            Si placerea mea fiind ca sa dau fiecaruia dupa ceea ce merita si deoarece consider ca modul de gandire pe care l-ai expus este unul foarte daunator iti declar solemn ca din partea mea ai o nota foarte proasta, pana cand nu voi avea dovezi clare ca te vei fi corectat…

          • Adi zice:

            E vreun motiv anume pentru care te crezi profesorul lui mnobi.. ? 🙂

          • mnobineknume zice:

            esti barbat?
            cand un barbat este sub puterea unei femei, cand se simte atras de ea, atunci face orice pentru ea, kiar daca este doar o pasiune de moment :d

          • Pomisor zice:

            Da sunt barbat. Si nu iti dau dreptate. Stiu ce inseamna iubirea si stiu ce inseamna si pasiunea din experienta asa ca nu le confund cum vad ca faci tu (si cele care gandesc in modul pe care l-ai expus). Nu imi retrag nota, o meriti.

            Draga Adi notele nu se dau doar la scoala. Sunt destul de multe locuri in viata unde unele note pot avea importanta…

          • Adi zice:

            Într-adevăr, mai ales la muzică notele sunt importante 🙂 Dar n-ai răspuns la întrebare.

          • Pomisor zice:

            Draga Adi chiar crezi ca pentru a depune o marturie buna sau rea (plangere) este nevoie sa fi ierarhic superior?

            Dar in cazul de fata uite ca barbat fiind chiar sunt intr-o pozitie superioara ierarhic dpdv al ierarhiei stabilita de Dumnezeu.

            Eu am observat un mod de gandire aberant, i-am adus persoanei in cauza la cunostinta acest fapt, ea a continuat asa ca am raportat acest lucru inaintea lui Dumnezeu ca El sa aiba grija de aceasta stare de lucruri, impunand masurile necesare in vederea corectarii…

            Sper acum sa intelegi…

            • Marius David zice:

              Pomişor, am impresia că este o înţelegere care trebuie detaliată asupra a ceea ce înseamă a fi „superior”. Bărbaţii nu sînt superiori femeilor. În nicio direcţie.
              Din punct de vedere ontologic sîntem egali, exact ca Persoanele Sfintei Treimi în relaţie.
              Din punct de vedere oikonomic sau funcţional, avem roluri diferite.
              supunerea nu înseamnă inferioritate, aşa cum Domnul Isus, fiind pe pămînt, lucrînd în oikonomie, nu era inferior Tatălui, ci doar supus.
              Să fim foarte atenţi cu termenii şi conceptele că putem ajunge la alte chestii.
              Eu, soţia mea şi chiar copiii mei sîntem cu totul egali înaintea Domnului. Dacă am fi suspendaţiîn afara timpului şi spaţiului, în afara contextului topic şi temporal, n-am avea niciun fel de problemă. Structurarea în autoritate în relaţii vine din faptul că trăim în Chronos şi în Kosmos.

          • Pomisor zice:

            In armata un sergent este egal cu un soldat? Depinde cum privim… Ca ordine ierarhica NU! Ca entitati insa DA (pentru ca un soldat poate ajunge in viitor sergent si un sergent soldat…)! Supunerea soldatului fata de superior nu este o dovada de inferioritate ci asa cum spuneati este doar jucarea rolului avut. Acum un barbat este egal cu o femeie priviti ca entitati ai aceleiasi specii numita om. Ierarhic ca structura de autoritate insa Dumnezeu in cadrul speciei oamenilor a stabilit ca barbatul sa fie conducator si femeia sa fie supusa. Daca eram insecte poate ar fi fost altfel…
            Si tocmai pe baza faptului ca suntem egali o femeie nu poate spune: „Vreau sa fiu iubita mai intai ca sa ma supun.” {btw: de regula nimic nu reuseste sa le multumeasca…} Corect ar fi sa spuna: „Voi fi supusa si atunci voi avea dreptul sa cer sa am iubire!” Daca o parte nu isi face partea nu are dreptul sa ceara celeilalte parti absolut nimic. Schimb echitabil…

            • Marius David zice:

              draga Pomişor, în familie nu-i armată.
              Am luat 20 de flotări cu salt înainte după aceea pentru că un locotenent m-a auzit spunînd cu voce tare în pluton:
              „Acolo unde se termină logica începe armata” Nicolae Iorga.
              Nu rezistă comparaţia.
              Omul nu este o specie. Asta este limbaj evoluţionist. În taxonomia viului omul face parte dintr-o altă categorie.
              Slavă Domnuli că nu sîntem insecte. Ce ne-am fi făcut dacă soţia mea ar fi fost Văduva Neagră 🙂 M-ar fi mîncat …
              Nu, nu cred că este corect… voi fi supusă… ş voi avea dreptul să cer iubire…
              Iubirea nu este un drept pe care noi îl acordăm… Iubirea se risipeşte, nu se acordă ca un drept.
              „Te iubesc” presupune automat ambele acţiuni şi din partea ei şi din partea lui.
              Dacă judeci în termeni de „echibabil şi drept” atunci vei ajunge la o perspectivă contabilcească asupra iubirii, ceea ce este cel mai trist lucru pentru soţia ta.

          • Pomisor zice:

            Dar in toate litigiile la ce se apeleaza? Nu la lege, la drept si la contabilitate? Fara aceste elemente nici-o societate sau sistem nu cred ca poate fi stabil… Si cred ca Dumnezeu este drept sau cel putin asa spune despre El… Da El este drept relativ la El insusi dar caracterul Sau L-a transmis sub forma Legii… Sincer prefer mai mult un sistem legal si contabil perfect decat o jungla in care fiecare pacaleste pe toti cati poate in numele unor valori in care cred doar ceilalti mai putin el…

            Nu cred ca daca separati omul de restul vietuitoarelor veti schimba ceva…

            • Marius David zice:

              Nu-i vorba de junglă în care fiecare păcălim, este vorba de relaţie, persoane în relaţie.
              Căsnicia nu se poate judeca legal şi contabiliceşte.
              Eşti căsătorit, Pomişor?

          • Pomisor zice:

            Nu, nu sunt casatorit si am o experienta mai mult decat trista cu fete. Nu am facut pacate am iubit sincer mai multe fete care sau purtat cu mine mai mult decat oribil… Asa ca vad lucrurile putin diferit dupa ce m-am fript foarte tare…

            • Marius David zice:

              Mă rog Domnului să îţi dea o soţie care să te înveţe cele lucruri pe care degeaba le-aş explica eu acum.
              Înţeleg acum atitudinea ta faţă de problema.
              Cred că dezamăgirea joacă un rol important în toată istoria asta.
              Dumnezeu să-ţi dea soţie pe care să o iubeşti şi care să te iubească.

          • Adi zice:

            Poate e mai bine că Pomișor nu e căsătorit, văzând ideile pe care le are 🙂
            Nu știu dacă s-a menționat, însă eu cred că autoritatea dată de Dumnezeu bărbatului este valabilă strict în interiorul anumitor cadre. Bărbatul are autoritate asupra soției sale, nu asupra oricărei femei. Nu e o veste bună pentru cei cărora le place să facă ordine în dreapta și-n stânga.

          • Pomisor zice:

            Draga Adi nu este deloc bine te asigur…

            Mai devreme sau mai tarziu sunt sanse mari sa intrii si tu in „sfera mea de autoritate” (care este variabila ca dimensiuni tocmai din lipsa unei stabilizari…) si atunci te las pe tine sa iti dai seama de urmari daca nu te voi gasi dupa standardul pe care il am, construit dupa Standardul Absolut stabilit de Dumnezeu…

            Iar referitor la cadru ai foarte mare dreptate dar d-soara Mnobineknume nu stiu daca ai observat dar era in afara celui pe care chiar tu l-ai stabilit… asa ca nu ma acuza degeaba…

          • R. zice:

            Bărbatul are autoritate asupra soției sale… (Adi)

            Adica cum? Ce autoritate are el asupra ei?

          • Adi zice:

            @Pomișor: nu am eu treabă cu „sfera ta de autoritate” – imaginară sau reală, nu mă include pe mine.
            @R.: am vrut pur și simplu să spun că soțul este capul familiei („bărbatul este capul femeii”, cum spune Biblia). De altfel, el mai are autoritate și asupra trupului soției, așa cum și ea are autoritate asupra trupului soțului 🙂

      • Marius David zice:

        şi de unde ai extras suportul pentru vestea proastă pe care i-o dai lui Mnoby?
        Sînt extrem de curios, sună frumos, dar nu pare a fi adevărat.

        • Pomisor zice:

          Pai textul din Isaia 3:16-4:1 care l-am spus anterior plus textul din Apocalipsa 19:8 sunt textele de baza pe care imi sustin ideea. In plus mai este descrierea din Apocalipsa 1:13-16…

          • Marius David zice:

            hnmm, trebuie sa ma uit, mie mi se pare forțată ideea

          • Pomisor zice:

            De fapt daca va referiti la textul din Isaia da puteti spune ca pare fortat. Dar in textul din Apocalipsa 19:8 spune clar care este materialul din care sunt alcatuite hainele celor care sunt Mireasa (biserica): sunt chiar faptele bune facute de ei. In descrierea Domnului Isus din Apocalipsa 1:13-16 este prezentata infatisarea Domnului Isus dupa glorificare care este exact procesul prin care trasaturile de caracter devin trasaturi fizice. Toate caracteristicile „fizice” pe care orice fiinta spirituala le are sunt de fapt trasaturi de caracter. Asa de exemplu in descrierea Domnului Isus avem:
            – mai intai aspectul fizic semana cu ce fusese inainte (Ioan il recunoaste ca fiind Fiul Omului)
            – haina lunga si alba – faptele bune pe care le-a facut;
            – braul de aur – sfintenia vietii;
            – parul alb reprezinta istoria gandurilor curate;
            – ochii ca para focului – posibilitatea de a vedea in profunzime si in totalitate (ceea ce popular se numeste atotstiinta…);
            – culoarea picioarelor (arama) – faptul ca a umblat in dreptate;
            – glasul ca vuietul unor ape – nu stiu…
            – sabia care ii iese din gura – autoritatea cuvantului Sau (alte fiinte scot foc pe gura… Apocalipsa 11:5);
            – lumina emanata – iubirea pe care o emana;

            Acum in contrast putem vedea la ce se refera si textul din Isaia:
            – duhoarea de cadavru – indecenta sau cum se numeste in zilele nostre „a fi sexy”;
            – braul -funia- aparenta de sfintenie;
            – capul plesuv – lipsa unei istorii de ganduri curate;
            – sacul stramt – faptele „bune” de fapt si saracacioase si putine;
            – un SH gravat cu negru pe frunte in loc de frumusete – pecetea de a nu fi trait in curatie…

            Deci consider ca am suficienta sustinere scripturala…

      • Ciprian Simut zice:

        @pomisor: nu exista emoticon pentru exprimarea reactiei fata de „vestea buna sau proasta”.

      • mnobineknume zice:

        in legatura cu ce ai zis despre sara :
        Geneza 12:13
        Spune, rogu-te, că eşti sora mea, ca să-mi meargă bine din pricina ta, şi sufletul meu să trăiască datorită ţie.”

        din felul in care i-a vorbit avraam ti se pare cumva ca ar fi fost obligata sa fie supusa? 😀

        • Pomisor zice:

          Legal era obligata sa fie supusa fiind sotia lui… Ca marea majoritate a femeilor nu ar fi de aceasi parere nu are de a face cu legea ci cu parerile personale. Tocmai de aceea comportarea Sarei (in ascultare de lege) are valoare fiind impotriva mentalitatii naturale…

          • Marius David zice:

            nu, legal nu este obligată,
            LEGAL după care lege?

          • Pomisor zice:

            Dupa ce lege? Simplu nu este o sotie SUB AUTORITATEA sotului???? Ce mai este aceasta autoritate atunci??? La fel cum este sub autoritatea tatalui ei pana la casatorie… Si cum de tatal ei cred ca are obligatia sa asculte si sa fie supusa la fel si fata de noua autoritate…

          • „Legal si barbatul este obligat sa fie supus Domnului?”
            Daca ar fi asa ar sti „barbatul” ca femeia e vasul mai slab care are nevoie de iubirea si rabdarea sotului.

      • Ciprian Simut zice:

        Daca caracterul se va vedea dupa moarte:
        -intrebare premisa: cei a caror caracter se va vedea in aspectul fizic sunt cei care vor fi in cer, in rai, sau cei care vor fi in iad? Daca te referi la cei din cer, atunci:
        1.pentru ce a murit Cristos?
        2.ce inseamna trup glorificat?
        3.ce impact va avea pacatul in acest context?
        4.care e diferenta intre viata pe pamant (unde caracterul nu se vede foarte clar in aspectul fizic) si viata de dupa moarte din cer (in care se vede clar caracterul)…va fi un fel de Portret al lui Dorian Grey…un rai macabru.
        Tot in acest context intreb:
        1.ce inseamna „faptura noua”?
        2.ce inseamna ca Dumnezeu va sterge pacatul?

  4. Adi zice:

    Un lucru destul de incomod este înțelegerea textului în traducerea prezentată 🙂 De remarcat cuvintele de origine slavă din traducerile vechi și/sau ortodoxe.

  5. vio zice:

    Cred ca aici se gaseste cheia textului:
    1 Petru 1:7
    pentru ca încercarea credinţei voastre, cu mult mai scumpă decât aurul care piere şi care totuşi este încercat prin foc, să aibă ca urmare lauda, slava şi cinstea, la arătarea lui Isus Hristos,

  6. vio zice:

    prin toate lucrurile enumerate de Petru ni se incearca credinta, prin foc, cu suferinta…

  7. Conteaza? zice:

    Mie textul imi aduce aminte ca fiecare e responsbil pentru sine. Da, ca si un „singur trup” (sot+sotie) probabil ca, in anumite aspecte, asa vom fi tratati ca atare. Insa in alte, multe aspecte suntem persoane de sine statatoare, separat responsabile pentru ceea ce facem, gandim sau vorbim. Eu nu vad in text vreun „daca”, ce sa indice o conditionare in raportul cu actiunile sotului\sotiei.

  8. admin zice:

    „”dându-le cinste, ca şi celor împreună moştenitoare darului vieţii””

    • Marius David zice:

      exact, vezi ce i-am spus lui Pomişor, este despre egalitatea ontologică, aici se vindecă perspectiva noastră cu un ochi tras la starea viitoare, cînd vom ieşi din Chronos şi acest Kosmos.

  9. Pingback: Omul cu şase degete, Truth and stuff, Texte incomode, Superman « La patratosu

Lasă un răspuns la Adi Anulează răspunsul

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.